2018-11-15, 09:05
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tror det var en vit Ford, men nu har han ingen bil reggad längre...
Minns du bilden där han visar burken med testo-piller ?
Kan vara relevant, att han fick aggressionsutbrott.
Som jag sa då hoppas han inte kommer skylla på pillren han tar.
Citera
2018-11-15, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tror det var en vit Ford, men nu har han ingen bil reggad längre...

Menade alltså denna JS som bor på andra sidan motorvägen från FP
Citera
2018-11-15, 09:16
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Minns du bilden där han visar burken med testo-piller ?
Kan vara relevant, att han fick aggressionsutbrott.
Som jag sa då hoppas han inte kommer skylla på pillren han tar.
Osså börjar falsarierna igen. Det var INTE testo det var ett kosttillskott. Tycker du ska hålla dig för god att sprida illvilliga osanningar.. skäms på dig..

Instämmer med Schazz.
"Schazz|65359848]Tack.
Så SD hittar burkar i naturen, tar med sig dessa som ett slags "håll naturen ren"-projekt inom geochaching och ställer upp dessa burkar på jobbet med ett skämtsamt meddelande till sin chef.
Jag tillåter mig att bli rejält trött på skribenter som flodhästen och detektiven som utan att stanna upp och kolla källor bestämmer sig för att karln knaprar
testo."

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=eaf1eb9b-b6eb-4a95-9c15-4ea96d4894b8&IID=0e9b49e7-0061-41fe-a8ce-10a7db7ea62d
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-11-15 kl. 09:19.
Citera
2018-11-15, 09:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan

Jag funderar på varför du är nyfiken på det?
Såg du något mer när ni var ute och åkte?
Eller har du hört rykten?
Förstår om du inte kan lämna info för utredningens skull.

Om det är rätt JS som bor på H.K.A 93, då har han en gammal Volkswagen-97. Färg vet jag inte.
Citera
2018-11-15, 09:48
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Osså börjar falsarierna igen. Det var INTE testo det var ett kosttillskott. Tycker du ska hålla dig för god att sprida illvilliga osanningar.. skäms på dig..

Instämmer med Schazz.
"Schazz|65359848]Tack.
Så SD hittar burkar i naturen, tar med sig dessa som ett slags "håll naturen ren"-projekt inom geochaching och ställer upp dessa burkar på jobbet med ett skämtsamt meddelande till sin chef.
Jag tillåter mig att bli rejält trött på skribenter som flodhästen och detektiven som utan att stanna upp och kolla källor bestämmer sig för att karln knaprar
testo."

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=eaf1eb9b-b6eb-4a95-9c15-4ea96d4894b8&IID=0e9b49e7-0061-41fe-a8ce-10a7db7ea62d
Ja fel av mig, beklagar.
Citera
2018-11-15, 09:57
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Om det är rätt JS som bor på H.K.A 93, då har han en gammal Volkswagen-97. Färg vet jag inte.
Mörkgrön. För närvarande avställd.
Citera
2018-11-15, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Antagligen är det som Leif GW Persson säger, att det man har/hade på SD är väl de här tidigare anmälningarna:
https://www.metro.se/artikel/gw-om-misstänkt-i-lena-fallet-därför-bedömer-polisen-honom-som-intressant

Sedan om man skall kalla det här bevis eller något annat får man väl välja själv. Omständigheter är kanske en bättre beskrivning.
Jag vet inte vilken gång i ordningen du, jag och andra har påpekat detta. Men det verkar behöva repeteras. Vi kanske ska gå in för att återupprepa liknande grundläggande omständigheter på regelbunden basis.
Att SD är skäligen misstänkt beroende på anmälningar om tidigare våld, men släppt på fri fot är i alla fall bättre än att han är misstänkt eftersom han är misstänkt. Det var väl du som myntade det bevingade uttrycket.
Citera
2018-11-15, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan

Är det han på Hertig Karls alle?
Då har han en Volkswagen från 1997.

Å där va jag sen.
Senast redigerad av CarlJanne75 2018-11-15 kl. 10:19.
Citera
2018-11-15, 10:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Är det han på Hertig Karls alle?
Då har han en Volkswagen från 1997.

Å där va jag sen.

Var den avställd också vid tiden för mordet?
Citera
2018-11-15, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej tyvärr jag vet inget om hennes förhållanden, bara att hon inte hade några när vi umgicks och att hon inte letade. Det behöver inte vara sant, men det var det hon sa.
Det förhållandet hon pratade om, den med den bisexuelle var något eller några år tidigare i tiden, typ 2014-15 kanske.
Relationen med MGl var mest som gamla kompisar, men vad jag fått höra kan det ha varit med "benefits" ibland. Bla blev tydligen coco_c arg på LW under FAD Linköping 2016 pga det. De var också kompisar men han kanske missuppfattade hennes vänlighet, är inte säker där, de kan ha haft ett kortare förhållande.
Jag tror det var neverhorse som intresserade sig för denne JS efter det att Trie hade upptäckt underligheter i loggarna vissa datum. När dessa datum kollades upp visade sig att LW badade äventyrsbad med denne JS det datumet. LW's barn var också med och badade ska sägas. Hursomhelst han flyttade lite hastigt till Örebro utan varken jobb eller bostad efter uppbrott från flickvän och arbete.
LW är bekant med JS sedan tidigare. De är geocachare. Det finns ingenting som tyder på att LW ska ha sett JS som annat än en vän, som var ensam i en ny stad.
SJ däremot kan mycket väl ha misstolkat LW's vänlighet. Det är inget ovanligt att män som gillar en speciell kvinna, får för sig att hon känner likadant för honom och minsta leende blir en bekräftelse.
Personligen tror jag att det är så det ligger till mellan SJ och LW.
Senast redigerad av wishfulthinking 2018-11-15 kl. 10:31. Anledning: felstavat
Citera
2018-11-15, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Var den avställd också vid tiden för mordet?

Ratsit talar inte om det för mig.
Dream Twister har nog en bättre källa tror jag.
Citera
2018-11-15, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Ok, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in