2020-06-30, 16:11
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Akkurat hva jeg skulle frem til

Dette er hva politiet også jobber med

Få øynene opp!
Nemlig, og hvis det var noe som helst hold i det, ville de fortsatt i det sporet, men drapshypotesen har vist seg som den sterkeste ut fra de bevisene som foreligger.
Citera
2020-06-30, 16:20
Medlem
-

Citat:
Argumenter mot teori om afektdrap

I løpet av natten måtte følgende ha skjedd
-lagt en vanntett plan
-lik måtte ha blitt kjørt bort og dumpet
-alle spor som skulle tyde på kidnaopping: strips, sporax-sko, div andre ting, måtte ha vært tilgjengelig
-det godt gjennomtenkte trusselbrevet på fem sider måtte ha blitt forfattet. Forklar hva som tyder på at dette er skrevet om natten med kort tidsfrist.
-stemmeforfalsker - forklar sannsynlighet for at sønn kunne forfalske sin stemme som sin mor. Forklar også at han kunne svare på alle spørsmål lønnsannsvarig hadde til AEH.
-trusselbrevet måtte ha blitt printet ut. Hvor da? På jobben? Hjemme? Politiet kan sjekke papiret trusselbrev ble skrevet på og finne printer.

Fint om du kan tenke gjennom dette og besvare alle argumenter på en logisk måte.

1) Drevet av adrenalin er det utrolig hvor skjerpet hjernen kan bli. I tillegg er det vist at i mange saker der det er skjedd et drap i affekt, viser det seg at det i virkeligheten var en viss planlegging likevel. Det var en som nylig linket til en forskningsartikkel fra Storbritannia, om nettopp dette fenomenet. Kan hende at TH har fantasert om dette i noe tid.

2) Hvis det er skjedd på natten; De hadde minst 3 timer på å kjøre og dumpe liket, gitt at man har kjørt lengst mulig (3 timer) og så komme tilbake til 7-8.

3) Strips er noe alle har alle hjemme. Spesielt fra nettopp butikker som bilthema, clas ohlson. Sprox-sko, det er snakk om billige sko. Jeg vet ikke hvilken skostørrelse TH eller TEH bruker. Men billige sko er noe igjen de fleste har liggende hjemme som brukes til hagearbeid/på hytta osv. Tror det er tilfeldig at det nettopp var sprox.. men er jo litt påfallende at den er å få kjøpt i en butikk rett ved der de bor. Spar-butikk ligger jo ikke overalt. Hmmm..

4) Papiret som ble brukt er fra clas, meg bekjent er det billigpapir som mange kjøper inn, meg selv inkludert. Fungerer perfekt.

5) Brevet er langt, og virker nesten overprodusert, litt for mye detaljer, og prøver å overbevise noen om at det er kid*nappere bak og at de er utenlandske. Gir assosiasjoner til Wara-saken. Hadde det vært reelle kid bak, så hadde man vært mer tjent med kort og konsist brev. Hvem andre i saken vet vi som forfatter lange og for detaljerte brev? Hmm.. I starten kommuniserte Holden på engelsk, før man etter hvert forstod at de som står bak kan norsk likevel. Det vitner ikke akkurat om gjennomtenkt.

6) stemmeforfalskning. Ja, her har jeg ikke noe godt svar annet enn at det kan tenkes at enten sønn som er blitt innblandet fordi han vitnet dr**** klarer å imitere sin mor, evt at han hadde en stemmeforvrenger liggende hjemme som kom i bruk. Det kan tenkes at sønn overnattet hjemme hos foreldrene og vitnet at TH dre*** AEH på morgenen, og deretter har han gjort alt det andre på morgenen.

7) Printer kan være alt fra en TEH eier, hans leilighet er ikke blitt ransaket. Eller en gammel printer de hadde liggende hjemme. Clas ohlson-papir er papir utallige husholdninger har hjemme, det er billig og fungerer perfekt. Husk at i starten har politiet stolt blindt på TH sin historie. De undersøkte ikke søppelkassa, undersøkte ikke hans eiendeler osv. Ikke bare i denne saken at politiet har gjort noe slepp jobb, men også i Jemtland-saken der de ikke undersøkte leiligheten deres, traktoren hans osv, før det var gått 1-2 uker.
Senast redigerad av Sheila01 2020-06-30 kl. 16:36. Anledning: Tillegg
Citera
2020-06-30, 16:22
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nemlig, og hvis det var noe som helst hold i det, ville de fortsatt i det sporet, men drapshypotesen har vist seg som den sterkeste ut fra de bevisene som foreligger.
Ville være dumt av politiet å gå ut med hva de etterforsker

De har sagt at de etterforsker saken bredt

At det ikke er utført flere arrestasjoner kan vise hva som skjer

Hadde de funnet flere beviser, ville TH blitt arrestert igjen
Citera
2020-06-30, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken

Dette var fornuftig sagt, Slettsnoken.
Citera
2020-06-30, 16:35
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheila01
1) Drevet av adrenalin er det utrolig hvor skjerpet hjernen kan bli. I tillegg er det vist at i mange saker der det er skjedd et drap i affekt, viser det seg at det i virkeligheten var en viss planlegging likevel. Det var en som nylig linket til en forskningsartikkel fra Storbritannia, om nettopp dette fenomenet. Kan hende at TH har fantasert om dette i noe tid.

2) Hvis det er skjedd på natten; De hadde minst 3 timer på å kjøre og dumpe liket, gitt at man har kjørt lengst mulig (3 timer) og så komme tilbake til 7-8.

3) Strips er noe alle har alle hjemme. Spesielt fra nettopp butikker som bilthema, clas ohlson. Sprox-sko, det er snakk om billige sko. Jeg vet ikke hvilken skostørrelse TH eller TEH bruker. Men billige sko er noe igjen de fleste har liggende hjemme som brukes til hagearbeid/på hytta osv. Tror det er tilfeldig at det nettopp var sprox..

4) Papiret som ble brukt er fra clas, meg bekjent er det billigpapir som mange kjøper inn, meg selv inkludert. Fungerer perfekt.

5) Brevet er langt, og virker nesten overprodusert, litt for mye detaljer, og prøver å overbevise noen om at det er kid*nappere bak og at de er utenlandske. Gir assosiasjoner til Wara-saken. Hadde det vært reelle kid bak, så hadde man vært mer tjent med kort og konsist brev. Hvem andre i saken vet vi som forfatter lange og for detaljerte brev? Hmm.. I starten kommuniserte Holden på engelsk, før man etter hvert forstod at de som står bak kan norsk likevel. Det vitner ikke akkurat om gjennomtenkt.

6) stemmeforfalskning. Ja, her har jeg ikke noe godt svar annet enn at det kan tenkes at enten sønn som er blitt innblandet fordi han vitnet dr**** klarer å imitere sin mor, evt at han hadde en stemmeforvrenger liggende hjemme som kom i bruk. Det kan tenkes at sønn overnattet hjemme hos foreldrene og vitnet at TH dre*** AEH på morgenen, og deretter har han gjort alt det andre på morgenen.

7) Printer kan være alt fra en TEH eier, hans leilighet er ikke blitt ransaket. Eller en gammel printer de hadde liggende hjemme. Clas ohlson-papir er papir utallige husholdninger har hjemme, det er billig og fungerer perfekt. Husk at i starten har politiet stolt blindt på TH sin historie. De undersøkte ikke søppelkassa, undersøkte ikke hans eiendeler osv. Ikke bare i denne saken at politiet har gjort noe slepp jobb, men også i Jemtland-saken der de ikke undersøkte leiligheten deres, traktoren hans osv, før det var gått 1-2 uker.
Du må kanskje jobbe litt mer med hviket stemmeforvrenger-program de benyttet, samt forklare mer om printer.

Tv2 om printer i saken:
"Dette vannmerket kan avsløre svært detaljert informasjon om både printeren og personen som brukte den. Så detaljert informasjon at blant andre interessorganisasjonen Electronic Frontier Foundation (EFF) har reist spørsmål om hvorvidt vannmerker er et inngrep i privatlivet.

– Det er produsenter som har bygget inn en funksjon som gjør at printere skriver ut ark med vannmerker. Det kan for eksempel avsløre hvilken printer som har skrevet ut papiret, sier Chris Dale."

Politiet har faktisk vært på utkikk etter den printeren i hele etterforskningen.
Citera
2020-06-30, 16:40
Medlem
Jeg klarer ikke å svare på alt, ellers hadde jeg nok skiftet yrke, og kontaktet politiet med min teori. Hehe :-)
Citera
2020-06-30, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sheila01

3) Strips er noe alle har alle hjemme. Spesielt fra nettopp butikker som bilthema, clas ohlson. Sprox-sko, det er snakk om billige sko. Jeg vet ikke hvilken skostørrelse TH eller TEH bruker. Men billige sko er noe igjen de fleste har liggende hjemme som brukes til hagearbeid/på hytta osv. Tror det er tilfeldig at det nettopp var sprox..

Veldig godt redegjort!
Jeg tror kanskje det kan være alternativer på punkt 2,6 og 7, men jeg følger deg i hovedtrekkene. GM kan ha fått hjelp av kriminelle med å frakte bort AEH (natt eller dag), samt å gå fram og tilbake foran kameraet på Futurum for å se mistenkelige ut. Litt skeptisk til stemmeforvrenger. En som kjente AEH godt ville kanskje gjennom en så lang samtale merket at talemåten var litt annerledes, ikke minst avslørt manglende kunnskaper om lønn, dersom dette var temaet. Jeg heller til at M***T B** hjalp til med dette livsbeviset. Det fantes sikkert flere gamle printere hos Futurum som kunne printe trusselbrevet og bli kastet etterpå.
Senast redigerad av Hybridbil 2020-06-30 kl. 16:46. Anledning: tillegg
Citera
2020-06-30, 16:51
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Dette var fornuftig sagt, Slettsnoken.
Jeg synes fortsatt det ikke var fornuftig sagt.

Citera
2020-06-30, 16:51
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

De går nok ikke ut med mer enn de mener er gavnlig for etterforskningen å offentliggjøre.

Men jeg tviler på at de hadde siktet og anholdt TH hvis de "egentlig" etterforsket en frivillig forsvinning.
Jeg tenker også at dersom de hadde grunn til å mistenke noen for å ha hjulpet AEH med å forsvinne, samt
drive forhandlinger om "løsepenger", så hadde de gått mye hardere til verks mot barna og evt.
andre mistenkte medsammensvorne - og at dette følgelig hadde lekket ut i pressen.

Ifølge din teori måtte det jo pågått en eller annen form for kommunikasjon med AEH, dersom
hun var i live og befant seg på hemmelig sted. Det måtte være mange nok involvert i opplegget
til å hjelpe henne der hun eventuelt befant seg.

Jeg tenker at hvis barna var så smarte at de hadde klart å bortføre henne for så å holde henne skjult i
så lang tid, hadde de også vært smarte nok til å innse de negative konsekvensene en slik fingert
bortføring hadde fått. Da tenker jeg nesten at det er mer sannsynlig at hun hadde forsvunnet helt
på eget initiativ, uten hjelp fra familien.
Citera
2020-06-30, 17:07
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
De går nok ikke ut med mer enn de mener er gavnlig for etterforskningen å offentliggjøre.

Men jeg tviler på at de hadde siktet og anholdt TH hvis de "egentlig" etterforsket en frivillig forsvinning.
Jeg tenker også at dersom de hadde grunn til å mistenke noen for å ha hjulpet AEH med å forsvinne, samt
drive forhandlinger om "løsepenger", så hadde de gått mye hardere til verks mot barna og evt.
andre mistenkte medsammensvorne - og at dette følgelig hadde lekket ut i pressen.

Ifølge din teori måtte det jo pågått en eller annen form for kommunikasjon med AEH, dersom
hun var i live og befant seg på hemmelig sted. Det måtte være mange nok involvert i opplegget
til å hjelpe henne der hun eventuelt befant seg.

Jeg tenker at hvis barna var så smarte at de hadde klart å bortføre henne for så å holde henne skjult i
så lang tid, hadde de også vært smarte nok til å innse de negative konsekvensene en slik fingert
bortføring hadde fått. Da tenker jeg nesten at det er mer sannsynlig at hun hadde forsvunnet helt
på eget initiativ, uten hjelp fra familien.
Vis til en teori som du mener er mer logisk. En teori som du mener henger bedre sammen men all informasjon man har om saken
Citera
2020-06-30, 17:25
Medlem
Nottelitens avatar
Hei.
Jeg er ny men har fulgt med litt siden april, mai her på fb og har noen tanker rundt denne saken...
først den røde bmw`n, det mangler et par vitner før jeg tar den seriøst, for mye rare utsagn og et par feil i forklaringene + å kjøre rundt med en bil ang, kriminell aktivitet med møkkette/sølete skilt er bare dumt, første politiet gjør er jo å stoppe biler der skilt nr, ikke er synlig, dette er de blitt veldig opps på ettersom det blir flere og flere bomkameraer og fartskameraer, er jo derfor kriminelle stjeler skilt fra andre makne biler til bruk i kriminell aktivitet, det er mindre sjangs å bli stansa med skilt som ikke er meldt stjålet enda om en kjører en bil som er stjålet, ingen ser jo at bilen er stjålet da...
om noen kriminelle er blitt observert i ås av di to vitnene sånn som dem forklarte det så er det så amatørmessig at da hadde politiet vist om den røde bmw`n lenge før vitnene meldte seg og bilen ville om ikke politiet hadde spora opp den enda hværtfall blitt etterlyst på første pressekonferanse...

Å disponere bil uten å registrere den på seg sjøl er like enkelt i norge som sverige og en trenger ikke ha kontakt med noe kriminelt miljø for å få til det, er så enkelt å gjøre og mange her har gjort deler av det flere ganger, eneste er at de fleste "normale" registrerer bilen på seg sjøl etter en dag eller to, ikke selger den videre til andre etter at en er ferdig med å bruke den...
i sverige kan en jo også kjøre med bilen avstelt

Hvordan overføre 10 - 15 millioner til utlandet uten at pengene blir registrert overført på en måte som er mistenkelig? er jo ikke bare å sende, overføre eller på andre måter frakte penger til en hemmelig mottaker i utlandet uten at banken reagerer og økokrim blir tipsett...
kan crypto rigget hvære både villedning og overføring av penger til senere anledninger?
Citera
2020-06-30, 17:26
Medlem
Nottelitens avatar
ang, D2 og brevet så tror jeg det mest av alt handler om å forsvare seg og sine overtramp og feil i avhør med mye mere, det med klagingen på overvåkingen av telefonsamtalene er jo mest for å forsvare seg sjøl ettersom det hvar hun som nevnte i en telefonsamtale med noen venner/venninder eller eier av våpnet at hun og mannen hadde lånt eller skulle låne en pistol/revolver for beskyttelse, noe politiet fikk hvite og beslagla våpnet fortløpende...
er også flere ting...
hvem fikk D2 vite at politiet hadde sent bitcoin melding til kidnapperne ved en feil av?
hvar ikke D1 feltprest i oktober 2018? hvor hvanlig er det med samtaler utenom "jobb" med skriftemål og andre samtaler der det er hemmligheter som politiets taushetsplikt ikke holder for egentlig? å det er vell på hennes jobb telefon, altså forsvarets telefon som er i bruk til dette...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in