2020-06-30, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Vad gäller polisanmälan 11/5 angående de "mystiska männen potentiella faror för kvinnor"?
Kan man dra paralleller till Huvamannen samt MVM via ovanstående möjligtivs?
De mystiska männen som sedan även ändrades till eventuellt någon kvinna som inte kunde identifieras. Nja, ser inte att dessa skulle ha någon koppling till MVH (pantburksplockaren) eller Huvamannen
Citera
2020-06-30, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Kommer du ihåg om det var HD själv som berättade för polisen eller om någon annan tipsade?
Så här står det i fupen:

Anmälan om barn i fara är skriven till socialnämnden 2019-09-05 av kom M Nyqvist,
gällande syskonen Davidsson.

/.../

Anledning 1111 anmälan till Socialnämnden
Stefan och Hanna Davidsson är häktade med anledning av att de är misstänkta för mord (5000-1<574218-18). I samband med utredningen har det framkommit uppgifter om att Stefan och Hanna, under en tid när Hanna mådde dåligt psykiskt, talat om att Stefan skulle döda Hanna och de båda barnen som ett sätt att få slut på lidandet det innebar att Hanna mådde psykiskt dåligt. Uppgiften är bekräftad av Hanna.
Vidare har det framkommit i förhör med Hanna att Stefan utövat våld mot XX vid minst ett tillfälle.

Denne trevlige kille som försvaras av några få härinne. Han borde fan fått sitta häktad tills HR meddelade SIN dom. Men så går det inte till. Jag undrar hur farlig han egentligen är för sina barn.
Citera
2020-06-30, 15:29
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag minns tyvärr inte vilken bild det var

Vad synd att du inte har kvar bilddumpen du lade upp den 7 oktober -18. Du var inne på att någon tråddiskussion kan ha varit orsak till att "någon" gick in på L*enas Google-konto den dagen.
www.flashback.org/sp72081177

Vad det gäller 7 oktober -18 minns SD vart han befinner sig. Det är ögonbrynshöjande att han vet att han befinner sig vid en dator 2 km ifrån masten som inloggningen registreras. Det tillhör verkligen inte vanligheterna när det gäller honom.
Skribenten piastrone gjorde tråden uppmärksam om detta i tråden 18 april -20. www.flashback.org/sp71246784

Jag har ju trott att utredningen skulle visa att SD:s digitala spår skulle bli hans fall i fallet och det stör mig att man inte ifrågasatte varför hans mobil inte kopplar upp hemma förrän kl 02.49. Finns det fler protokoll än det i Huvudprotokollet med redovisning av datorns och mobilens uppkopplingar?

Har utredarna verkligen kontrollerat alla appar SD hade i sin mobil? Var alla synkade till datorn eller bara vissa? Man vet att SD använt telegram på datorn, men man kunde inte säga om det är via app eller via nätet. Borde inte en IT-forensiker i datorhistorik kunna se när en app installerats och/eller raderats? Är jag ute i det blå med mina funderingar?

Kanske ändå digitala spår blir hans fall i HR, men då krävs det att man kan visa på mer fakta. Kan externa experter få fram vilka raderingar som gjorts i LW:s olika appar även om mobilen aldrig hittas?

Jag har ett hopp om att mobilen finns någonstans i oskadat skick p g a att GM kan ha tänkt sig kolla igenom den vid senare tillfälle. Om det är SD som är GM så vill han nog ha tillgång till den av nostalgiska skäl och kunna återblicka ibland, precis som han kan göra i sitt GC-konto så länge ingen raderar kontot. Han kan ha även haft för tanke att i senare skede tanka över Lw.s mobilinnehåll till en annan mobil om han inte hann göra det under mordnatten. Det för min tanke vidare till att åter undra om USB-minnet han använder i sin dator efter första polisförhöret har blivit beslagtaget och kan undersökas av experter (för att söka underliggande filer).

Nu till något helt annat p g a att det fortfarande, trots alla indicier mot SD, pågår ett grävande om andra möjliga GM. Här en skribent som för länge sen pekade mot JS (Coc*_c)
11 november -18: www.flashback.org/sp66090271
15 november -18: www.flashback.org/sp65839672
Skribenten tror att JS kan ha missuppfattat LW:s signaler: www.flashback.org/sp65839544
9 november -18, stödjer Citronblomman: www.flashback.org/sp65785234
21 oktober -18, skriver "hon låg ju ganska skuggad" Stämmer uppgiften om att hon låg ganska skuggad? I så fall vore det bra om hen kom in i tråden och förklarar hur hen kunde veta det. www.flashback.org/sp65600593

--------

Länk till inlägg med sammanfattning och länkar till FUP m m
www.flashback.org/sp71691040
Senast redigerad av Honan6 2020-06-30 kl. 15:34.
Citera
2020-06-30, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så här står det i fupen:

Anmälan om barn i fara är skriven till socialnämnden 2019-09-05 av kom M Nyqvist,

/.../

Stefan och Hanna Davidsson är häktade med anledning av att de är misstänkta för mord (5000-1<574218-18). I samband med utredningen har det framkommit uppgifter om att Stefan och Hanna, under en tid när Hanna mådde dåligt psykiskt, talat om att Stefan skulle döda Hanna och de båda barnen som ett sätt att få slut på lidandet det innebar att Hanna mådde psykiskt dåligt. Uppgiften är bekräftad av Hanna.
Vidare har det framkommit i förhör med Hanna att Stefan utövat våld mot XX vid minst ett tillfälle.

Denne trevlige kille som försvaras av några få härinne. Han borde fan fått sitta häktad tills HR meddelade SIN dom. Men så går det inte till. Jag undrar hur farlig han egentligen är för sina barn.

Jag citerar mig själv och fortsätter:

Vårdnadshavarna, dvs HD och SD, var vid tillfället INTE informerade om att någon anmälan gjordes. Nu är de naturligtvis det - om de läst fupen ordentligt förstås.
Citera
2020-06-30, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Är det bättre att man tror att en helt sund kvinna och pastor vid sina sinnens fulla bruk valde att lägga sig med en gift man hon vigt?

Jag tror nog att du också tror att hon inte var helt frisk om du tänker efter. Hon var redan där uppenbarligen psykiskt skör annars hade hon inte gått emot allt hon tror på.

Om du vill tro att SD är psykopat så ska du veta att de väljer ut sina offer med precision. Du tror väl inte de väljer starka och sunda människor som är svåra att knäcka? Psykopater vill ha lätta byten dock fortfarande högkvalitativa sådana. Lena var både vacker på in- och utsidan men hon var inte frisk. Det står jag för ända in i min grav.

Hon analyserade sig själv och sitt bekräftelsebehov väldigt väl. Psykopat var hon inte om man lyssnar på innehållet i det hon berättar.

Att göra ”förbjudna saker” för kärlek och sex, är hon inte heller det värsta exemplet på inom pastor/prästämbetet.

Inte särskilt ovanligt eller chockerande att hon som singel blir inlurad i förhållande med en gift man som säger att han är olyckligt gift och håller på att skiljas.
Citera
2020-06-30, 15:35
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Hon var väl alldeles ifrån sig av förtjusning över att få åka i en så "fin" bil? Lite generad kanske över det?
Men, men. Det är väl jag som inte inser det intressanta i det.

Hon verkar inte ha varit särskilt generad över att visa upp bilder på "fina" bilar för bl.a. extradotterns pojkvän. Troligtvis var hon mer generad över att visa sig med mannen som körde.

Det är ju dessutom litet anmärkningsvärt ifall mannen i fråga inte självmant har kontaktat polisen under utredningens gång. Om inte annat för att avfärda sig själv eller kanske kunna bidra med värdefulla iakttagelser vilka polisen kan avgöra om de är betydelsefulla eller ej för utredningen. Det kan ju knappast ha undgått honom att hans medpassagerare i "fina" bilen hittades mördad några få veckor senare.
Senast redigerad av GilGrissom82 2020-06-30 kl. 15:38.
Citera
2020-06-30, 15:37
Medlem
Citat:
Så här står det i fupen:

/.../

Tackar! Ja, herregud, "utövat våld vid minst ett tillfälle". Då har ju HD inte förnekat den biten. Hon hade ju kunnat ljuga om det också.
Citera
2020-06-30, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Hon verkar inte ha varit särskilt generad över att visa upp bilder på "fina" bilar för bl.a. extradotterns pojkvän. Troligtvis var hon mer generad över att visa sig med mannen som körde.

Det är ju dessutom litet anmärkningsvärt ifall mannen i fråga inte självmant har kontaktat polisen under utredningens gång. Om inte annat för att avfärda sig själv eller kanske kunna bidra med värdefulla iakttagelser vilka polisen kan avgöra om de är betydelsefulla eller ej för utredningen. Det kan ju knappast ha undgått honom att hans medpassagerare i "fina" bilen hittades mördad några få veckor senare.

Du är säker på att han inte varit i kontakt med polisen? De har ju vittnesmål från kvinnan som såg LW kliva in i bilen. Skulle de ha låtit bli att undersöka det och i så fall varför?
Senast redigerad av VigosRos 2020-06-30 kl. 15:43.
Citera
2020-06-30, 15:43
Medlem
Citat:
Du är säker på att han inte varit i kontakt med polisen?
Har man namnet på personen så är det bara att titta på vilka som förhörts. Står på sid 2-7 i fupens huvudprotokoll. SAMTLIGA som förhörts står där. De flesta ligger dock i slasken. Aktbilaga 145.
Citera
2020-06-30, 15:45
Medlem
Citat:
Har man namnet på personen så är det bara att titta på vilka som förhörts. Står på sid 2-7 i fupens huvudprotokoll. SAMTLIGA som förhörts står där. De flesta ligger dock i slasken. Aktbilaga 145.

Japp, läst och funderat! Kan man höras utan att förhöras?
Citera
2020-06-30, 15:51
Medlem
Citat:
Japp, läst och funderat! Kan man höras utan att förhöras?
Ja, och det skrivs upp som "vittne". Man kan höras upplysningsvis. De skall också skrivas upp på listan. Även om det enbart är fem raders sammanfattning i "förhöret".

F ö hittade jag detta - legat uppe i tråden förut. Lite direktiv från åklagaren till utredningsgruppen från den 30 maj 2018.

Nytt förhör måste hållas med Davidsson. I gårdagens förhör reagerar jag på hans ändring av
tiden att han är hemma före midnatt till kl 23
. Jag undrar också hur han kan veta att cashen
som han ska ha tagit tidigare var placerad exakt där hon hittades. Hur vet han var hon hittades?
Han nämner bullerplank och stort träd. Jag vill också veta lite mer om den trä ja han tvättar mitt
i natten ... Han ska också tillfrågas om vilken cykel han cyklade på, Slutligen bör han tillfrågas
om den geocash han ska ha tagit på platsen finns loggad? Var?
Citera
2020-06-30, 15:57
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det som är intressant är att hon verkade
besvärad när hon träffade sin vän utanför
St Lukas och sedan hoppade in i en bil
med en man i.

Kanske M*W*nter?

Om vittnet J*sefin har rätt datum (3 maj) så kan det vara han som stannat kvar från deras träff den 2 maj? Hon har inte loggat några cacher dessa datum, men hon har lagt ut fristående bilder i sitt galleri på honom den 2 maj. Plus en bild på en silvergrå SUV med bildtexten "Cachemobilen 3.0 i sikte" och en suddig mansgestalt i vad som verkar vara skymnings-/kvällsljus. Är mannen vid bilen M*Wnter också? För denne man ser ut som någon annan än M*W*nter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in