2020-06-30, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets123
Någon som är på plats i Eksjö idag och kan rapportera från förhandlingen?

Hade lätt gått dit om det var i närområdet.
Det ska tydligen ligga hot mot kvinnan enligt lokaltidningar så området är nog hårt bevakat. Skärpt bevakning skriver Smålands Dagblad.

Man kan provläsa inne på Smålands Dagblad just nu!
Senast redigerad av x2016 2020-06-30 kl. 13:34.
Citera
2020-06-30, 13:34
Medlem
ilskpiggens avatar
Enligt Smålands Dagblad fick media och övriga åhörare lämna rättssalen efter genomgång av samtliga åtalspunkter. Rättegången fortsätter innanför lyckta dörrar.

Intressant notering är att Carita nu erkänner medan Christian fortsätter att neka.
Citera
2020-06-30, 13:38
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Rättssalen i Eksjö tingsrätt är i det närmaste fullsatt. Det uppmärksammade målet är inte bara av intresse för media och journalister, utan på flera av stolarna och längs väggarna trängs även poliser.
Den åtalade kvinnan har nämligen en hotbild mot sig, varför bevakningen vid rättegången är skärpt.
https://www.smalandsdagblad.se/artikel/skarpt-bevakning-nar-rattegangen-om-grov-valdtakt-mot-barn-inleddes
Citera
2020-06-30, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
https://www.smalandsdagblad.se/artikel/skarpt-bevakning-nar-rattegangen-om-grov-valdtakt-mot-barn-inleddes

Spännande!👍
Citera
2020-06-30, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
SA s.28
Övrig bevisning:
”Kontakt mellan Christian Ambjörnsson och A B, för att bevisa hur Christian Ambjörnsson reagerade efter den 10 november 2019 och vilken kontakt de haft.”

Det står inte att det handlar om skriftlig kontakt, men jag antar att det gör det iom att det ska användas som bevis.
Jag vet att det är olagligt, så jag behöver inga moralkakor angående det, men jag hade haft full förståelse för om AB hade kört en Marsellus Wallace istället för att använda tre dagar (?) åt skriftlig kontakt med någon av förövarna.
(Jag vet inte om ni är gamla nog att ha sett Pulp Fiction)
”I'ma call a coupla hard, pipe-hittin' niggers, who'll go to work on the homes here with a pair of pliers and a blow torch. You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass.”

https://youtu.be/J3UyjlaBMcY

Det är ett under att paret klarade tre dagar utan att någon krökte ett hår på deras huvuden.

Är kanske lite efter men vem är AB och vem har haft skriftlig kontakt med förövarna? Har jag missat något?
Citera
2020-06-30, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets123
Nu är jag ingen expert men lite vet jag. Förhandling i brottmål ska hållas öppen för allmänheten. Vissa delar, exempelvis om de spelar upp målsägandeförhör, kan beläggas med lyckta (stängda) dörrar. I de fallen får man traska ut tills den delen är färdig och sedan traska in igen. De större delarna - åklagarens sakframställan, de åtalades inställning mm är öppna.

Corona får inte inverka på öppenheten men kanske begränsar de antalet åhörareplatser till så få att det i praktiken stänger ute merparten så bara någon familjemedlem och journalist får plats.

Men gå dit! För bövelen!😉

Är tyvärr inte hemma idag, annars hade jag gjort det!! 😤😤
Citera
2020-06-30, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojoplutt
Är tyvärr inte hemma idag, annars hade jag gjort det!! 😤😤

Du har fem ytterligare förhandlingsdagar på dig. Men nu står det i grönköpingsblaskan, länk här ovan, att hela förhandlingen blir lyckt från och med idag. Tycker ändå du ska prova. Även journalister har begränsad kunskap om hur det fungerar fullt ut, och uttrycker sig lätt svepande.
Citera
2020-06-30, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilskpiggen
Enligt Smålands Dagblad fick media och övriga åhörare lämna rättssalen efter genomgång av samtliga åtalspunkter. Rättegången fortsätter innanför lyckta dörrar.

Intressant notering är att Carita nu erkänner medan Christian fortsätter att neka.

Hon erkänner att det är hon på filmerna men nekar till brott, hävdar att Christian tvingat henne.
Citera
2020-06-30, 15:47
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Är kanske lite efter men vem är AB och vem har haft skriftlig kontakt med förövarna? Har jag missat något?

Från sidan 26 i stämningsansökan finner man ’muntlig bevisning’, där det redogörs för förhör.
Om jag förstått det hela rätt så lämnades datorn in den 10/11, och paret greps den 13/11. Däremellan har C&C haft kontakt med diverse personer - bl.a pojkarnas fader.

Varför paret inte åtminstone gjorde ett försök att förstöra bevis under de tre dagarna övergår mitt förstånd. Exempelvis hade Carita den dildo hon våldtog sin son med, i sin bil vid husrannsakan. Vilket såklart försvagade hennes påstående om att hon inte genomfört någon penetration utan använde en avklippt dildo.

Det är många saker jag inte blir klok på i det här sjuka målet. Men det är kanske ett sundhetstecken..?
Citera
2020-06-30, 15:53
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Det ska tydligen ligga hot mot kvinnan enligt lokaltidningar så området är nog hårt bevakat. Skärpt bevakning skriver Smålands Dagblad.

Man kan provläsa inne på Smålands Dagblad just nu!

Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader

Artikeln är låst nu.

Men det är ju trist och oväntat att det finns en hotbild mot turturduvorna...
Citera
2020-06-30, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Han snackar skit. De har bott ihop i två omgångar och ska ha gjort slut våren 2020. Enligt CA gjorde de slut när han fick reda på vad hon gjort mot sina barn men det är ju rena lögner. Han är så pedofil man kan bli.

Precis min tanke. Och det är en fruktansvärd tanke. Kan inte tänka mig att övergreppen upphört under den tiden. De har legat ganska tätt under tiden som man kan bevisa att de pågick. Det är så jävla stört och sjukt
Fel, de gjorde slut när CL stal smycken från CA:s mamma
Citera
2020-06-30, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Mödrar behöver andrum efter deras slit då hon avslutat ett förhållande men ramlade in i ett nytt liksom. Tvätta, diska, natta barn, rubbet typ.
Hon avslutade inte deras förhållande. CL och hennes ex och CA och hans ex umgicks och CL o CA hade ett förhållande bakom ryggen på de andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in