Citat:
Ursprungligen postat av
MsFarsta
Frågan var ställd till alla
Hmm där ser man. I usa verkar det finnas såna "test". Fast de kanske är menlösa, då det inte går att bota en pedofil (?)
Men då verkar det som att ingen kommer få svar på om Carita är pedofil eller "bara" har ett svagt psyke och låter sig manipuleras av andra människor. Fyfaaan vad obehagligt med dessa dårar som skall och springer runt sen som vilken människa som helst. Trodde det iaf fanns någon slags behandling inriktad för just dem, även om det inte "botar" dom så är det ju iaf ett försök.
Nja, ur straffsynpunkt spelar det nog ingen roll.
Som sagt är pedofili i sig inte olagligt, utan det är övergreppet/övergreppen som är olagliga.
Oavsett om Carita är pedofil eller ej, så har hon vid upprepade tillfällen visat att hon är kapabel att begå våldtäkter.
Barnvåldtäkter.
På sin egen avkomma. De som ska betyda mest i världen. De man ska skydda till varje pris.
Så att hon är farlig och inte bör vistas bland folk i allmänhet (kanske barn och äldre i synnerhet) är ju fastställt.
En lobotomi och omyndighetsförklaring vore (enligt mig) lämplig.
Edit: nej, det ska inte gå att bota en pedofil.
Jag är exempelvis heterosexuell, men oavsett vilka mediciner eller vilka psykologsamtal jag skulle ha, så förblir jag med största sannolikhet heterosexuell.
Så ens sexuella läggning är svår att ändra.
Dock finns det mediciner som gör en mindre kåt/intresserad av sex, vilket pedofiler kan erbjudas, men inte tvingas ta.
I Sverige är det så att efter avklarat straff/vård (fängelse/rättspsyk) så ska man inte straffas mer, utan ha möjlighet att börja om på ny kula.
Detta är ju på gott o på ont.
Min personliga åsikt är att just sexförbrytare i allmänhet och pedofiler och våldtäktsmän/kvinnor bör föras in i ett register, såsom de gör i USA, så allmänheten har valet att inte flytta till ett kvarter där exempelvis C&C bor.