2020-06-30, 09:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
En till här! Men jag förstår att man letar en annan GM eftersom man har svårt att acceptera polisutredningens och åklagarens GM. Tror själv att tråden skulle vinna på att man analyserade SD och hans aktiviteter vid mordtillfället. Eller har allt ältats igenom där, tycker ni?
Ingen har förklarat varför hans mobil inte kopplade upp sig mot hemmanätverket mellan nio och två under mordnatten.
Var höll han hus hela den tiden?
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD:s (knepiga) digitala spår
kl 20.49.35 kopplas hans mobil till trådlöst Comhem nätverk
kl 21.09 meddelar han LW via Telegram att han är på väg till Viken och platsdelar från Varbergagatan.
kl 21.21.37 används hans passerkort till Gustavsvik utegym
kl 22.00.06 bild på vattentornet
kl 22.00.18 SD:s mobil kopplas till mast GSM MCC: 240 MCN:1 (16 sekunder efter bilden på Vattentornet)
kl 22.13.12 registreras mobilen på Drakenbergsgatan 1a
kl 22.54.10 mobilen kopplar upp mot samma mast som vid kl 22
kl 23.00.55 meddelar han LW via Telegram att han "har lite måsten"

Är det någon som vet hur stort område masten GSM MCC: 240 MCN:1 täcker?
Går den ända från Gustavsvik till Hjärsta eller kan det vara så att inte SD alls var hemma vid datorn för sina måsten kl 23?

När han svarade på jobbmailet som inkom kl 23.32 så svarar han via mobilen kl 00.23.07

Först kl 01.13.12 sker nästa mobiluppkoppling på Varberga 161 NO, 60 och inte förrän kl 02.49.39 kopplar mobilen upp mot Comhems trådlösa nätverk.

Om SD varit hemma kan man fråga sig varför varken mobil eller hans jobbdator kopplar upp till hans trådlösa nätverk tidigare.

Jobbdatorn
kl 21.35.30 sker aktiviteten Windows Prefetch Files i SD:s jobbdator (Windows skapar en förhämtningsfil när en applikation körs från en viss plats för första gången)
kl 21.44.59 Encrypted Files registreras

Han ska alltså ha befunnit sig i Gustavsvik när detta sker.

www.bildtagg.se/bild/3nglg3240dr5pjcs8b7trj3

Jag försökte häromdagen att få någon teori från MrBarnaby angående aktiviteterna i hans jobbdator, men har kanske missat svar?
Jag har också frågat MrBarnaby utan att få svar.
Citera
2020-06-30, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Vad var den egentliga anledningen för MGM att inte låta polisen få relevant lösen till hans dator? Tänk efter riktigt noga nu. Var det inte så att H.D. satt i bostaden bakom datorn?..

Som oskyldig gör man ju precis allt för att kunna styrka det. Oavsett vems sak det är att ta fram bevis för det motsatta, så ligger det rimligtvis i sakens natur att med alla medel bidra och hjälpa till.Dels för att rentvå sig själv, men också för att bidra till ett mordfalls lösning.
Han var ju hennes [B]vän[/b].

Om HD hade suttit bakom datorn så gjorde hon isf en väldigt, väldigt liten rörelse där. Varför?
Senast redigerad av VigosRos 2020-06-30 kl. 09:28.
Citera
2020-06-30, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
SD hade hotat LW för bråket mellan HD och LW gällande HDs fuskloggar på flera cacher.
Både SD och HD hade motiv, vilja och tillfälle, flera faktiskt.
Gällande sviter och statistik så har både SD, HD och JG avslöjats med mycket fusk och har byxorna nere i geocache världen. Ingen har någon respekt kvar för någon av dom.

Stefan lever på lånad tid, det vet han. Det är därför han vandrar i fjällen och paddlar kanot på Gotland.
Snart väntar livstid så det gäller att hinna med att semestra innan det blir en permanent betong vistelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Trevligt att se dig här, Sh.Holmes!

Jag hör exakt detsamma från varje vrå i Örebro. SD är paria. Den innersta Sekten hänger kvar, resten gör vad dom kan för att undvika honom och SD. Och alla VET vem/vilka som är skyldig/a. Ett tag ökade SD´s cacher, men det var inte cacher i nutid. Det var väl gamla han reggade. Äkta? Falska?

Någon cache står det att han tagit ihop med HD och en hennes blonda bästis på senare tid, men jag vet inte om bara hon har loggat den.

Systerhax: 20-06-17: "Så blev vi ett glatt gäng bestående av Karm*asbo, HerrTeamDavidsson, Bas*hraag, Z*kung och jag som gav oss iväg en kväll efter jobb mot Norrköping. Huvudmålet för resan var UE men det skulle visa sig att vi hade svårt att sluta och vi la till fler och fler burkar."

Undrar hur trygga de känner sig, eller är det bara Sektfolk med, tro?

10 dagar senare tar Sill*en den cachen.

#TeamÅsaHiding
Övertygad om att ni båda har relevant information. Inte alla får ett extra år i frihet. Självmordsrisk vad gäller SD, finns den när HR-förhandling närmar sig? Ni har båda ett nära öra till Hjärsta. Vad tror ni?
Citera
2020-06-30, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
SD hade hotat LW för bråket mellan HD och LW gällande HDs fuskloggar på flera cacher.
Både SD och HD hade motiv, vilja och tillfälle, flera faktiskt.
Gällande sviter och statistik så har både SD, HD och JG avslöjats med mycket fusk och har byxorna nere i geocache världen. Ingen har någon respekt kvar för någon av dom.

Stefan lever på lånad tid, det vet han. Det är därför han vandrar i fjällen och paddlar kanot på Gotland.
Snart väntar livstid så det gäller att hinna med att semestra innan det blir en permanent betong vistelse.

Jag trodde inte ens att han skulle låta sig plockas in på häktning. Återstår att se om han har lust med HR.
Citera
2020-06-30, 09:49
Medlem
Citat:
Lyssnat på både danska och norska poddar nu gällande Hagen-försvinnande. Alla experter (ex-poliser som jobbat länge med mordutredningar ) säger att de som inte har något att dölja, de ställer upp på allt, berättar allt och visar allt som kan fria dem från misstankarna.

Men inte SD, HD och JG.

#TeamÅsaHiding
Det är bara att gå till sig själv kan jag tycka.
Hur skulle jag själv gjort om jag som oskyldig satt anklagad för ett mord?
I ett skarpt läge släpper man prestigen.
Citera
2020-06-30, 09:52
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Hans anledning är ju bara efterbliven.. Självklart tar det längre tid för polisen att rodda med det själva, än om han bara ger dem lösenordet. Han ljuger för att han är mördaren och vet att han inte städat tillräckligt bra.
Citera
2020-06-30, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Övertygad om att ni båda har relevant information. Inte alla får ett extra år i frihet. Självmordsrisk vad gäller SD, finns den när HR-förhandling närmar sig? Ni har båda ett nära öra till Hjärsta. Vad tror ni?

Frågan var inte till mig, men risken för ett utökat självmord på en hel familj i samförstånd av de vuxna är nog överhängande i fam. Dson. De vuxna lögnarna skiter jag i, men döttrarnas liv är i uppenbar fara. De hade kunnat varit döda för länge sen, men då hade väl S kvar spärren som försvann 14 maj för två år sen.

Riskerna för livstidsdom ligger som ett evigt hot i hans fortsatta liv. S kan inte vara säker på någon. Inte ens sig själv eftersom hans lusta att driva gäck är för stor. Den fick effekt på Jelly som han fått bevis i FUP att han inte kan lita på. Hur är det med de andra beskyddarna? De har nog också fått höra konstigheter som de måste förtränga för att de vill tro att han inte skulle kunna vara den som mördat. Får H för sig att inte vara vän mer med han som tog bort hindret för hennes fortsatta fusk, kan det bli lika med döden. Man överger inte den som mördat för att återvinna kärleken. Siameser är ämnade att hålla ihop.
Citera
2020-06-30, 10:11
Bannlyst
Citat:

Jo, det är sant.
Om man hamnar i ett förhörsrum och blir delgiven misstanke om mord, fast man är HELT OSKYLDIG, då berättar man allt.
Man delar inloggning till ALLA konton, berättar dom mest pinsamma sakerna, och man gör allt i sin makt för att verkligen visa och bevisa att man är oskyldig.
Förmodligen är man ganska rädd och självbevarelsedriften börjar styra så man gör och visar precis ALLT.
Du ser till att minnas precis ALLT hela den veckan oavsett om det är ett år sen...….osv

Dom som "inte minns" "vrider o vänder" "måste fundera innan dom svarar" "osv osv" dom har oftast nåt att dölja, och är dom inte skyldiga så är dom oftast på nåt sätt inblandade.

Nä, oskyldiga människor pratar - och kan lämna rimliga och naturliga förklaringar.

Stefan och Hanna har inte lämnat en enda rimlig eller naturlig förklaring på en enda fråga (och det behöver dom såklart inte, men..) Herr o Fru Ehh, Ahh, Eh minns inte, Va ?, kommer inte ihåg, vill inte spekulera, Ehh, Ahh, Kan faktiskt inte svara på det, Märkligt så minns inte jag det, Ehh Ahh, Va.
Citera
2020-06-30, 10:21
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hur vet du vad som hamnade i slasken?
Nu börjar det läcka både det ena och det andra från polisutredningen
Vad har han då med mordet att göra?
Inget.
Citera
2020-06-30, 10:25
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hyr han bilarna? Är det någon bekant via kyrkan?
Kanske därför LW verkade besvärad (hans ålder)?
Föräldrarnas bilar.
Citera
2020-06-30, 10:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Lyssnat på både danska och norska poddar nu gällande Hagen-försvinnande. Alla experter (ex-poliser som jobbat länge med mordutredningar ) säger att de som inte har något att dölja, de ställer upp på allt, berättar allt och visar allt som kan fria dem från misstankarna.

Men inte SD, HD och JG.

#TeamÅsaHiding

Men HD och JG är inte misstänta för någonting från polisiärt håll. Fråga experterna om även de visar allt. Nej verkligen inte.

Om vänner och vittnen inte är öppna betyder inte på något vis att det är skyldiga tlll något gällande själva mordet på Lena. Eftersom de inte behöver fria sig från misstankar kan det finnas många andra anledningar varför de inte vill fläka ut sig till polisen till allmän beskådan när FUP blir offentlig senare.

Du och en del andra gör ett misstag när ni klumpar ihop SD, HD och JG och anser att alla ska bete sig likadant.
Citera
2020-06-30, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
En till här! Men jag förstår att man letar en annan GM eftersom man har svårt att acceptera polisutredningens och åklagarens GM. Tror själv att tråden skulle vinna på att man analyserade SD och hans aktiviteter vid mordtillfället. Eller har allt ältats igenom där, tycker ni?

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ingen har förklarat varför hans mobil inte kopplade upp sig mot hemmanätverket mellan nio och två under mordnatten.
Var höll han hus hela den tiden? Jag har också frågat MrBarnaby utan att få svar.

Enig! En del saker kommer vi inte längre med, men det här med vad datorer och mobil kopplat upp sig mot är grävbart och inte helt klart för mig än i alla fall. SD säger själv i TR att han inte suttit vid datorn 23:01 till 23:56 och verkar ha egen googlemapsfil på det.
Det jag hört i YT Rättegången, är att han hanterar det han tidigare sagt i förhör väldigt olika. Ibland (blodsex på kontoret 11/5) säger han att har han sagt så i förhör, stämmer det nog, men tar bort blodet nu och hävdar att han inget minns själv. Men när det gäller hans cykelturer under mordnatten, som han uppgav i tidiga förhör att han gjort eftersom han trodde att det fanns vittnen, är han nu tvärsäker på att de gjordes helgen innan. Och det minns han minsann. Man kan undra hur det etsade sig fast... Och så den för mig obegripliga vattenspridaren... där håller han fast vid att han inte stängt av den på kvällen, utan var ute mitt i natten och då upptäckte att någon annan stängt av den. Hur värderar han sitt minne?
Senast redigerad av Elsa2020 2020-06-30 kl. 10:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in