2020-02-05, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Kommer John Guidetti sluta som rekordtidig fotbollspensionär? Personligen anser jag att han borde överväga att byta karriär, med tanke på att hans resa bara fört honom till kargare och kargare landskap. Något EM lär det i alla fall inte bli om det fortsätter så här.

På uppvärmningen inför helgens match mellan hans nuvarande låneklubb Hannover 96 och Wehen Wiesbaden skadade han sig på uppvärmningen (!). Vadskadan var värre än befarat och nu missar han även nästa match, mot Greuter Fürth. Med tanke på Guidettis tidigare historik av ständiga misslyckanden hamnar han väl på bänken i ett lag som ligger farligt nära nedflyttningsplats i andra Bundesliga, småskadad och deprimerad.

Är det för tidigt för John att kasta in handduken? Var kan man placera John efter den här säsongen? Han har väl kontrakt med Alaves till 2021, men den spanska klubben måste se honom som en svår belastning. Har han för stort ego för att själv inse att han inte håller och självmant riva kontraktet och starta en padelklubb?

Nederländerna eller Skandinavien känns som en rimlig destination nästa säsong. Eftersom Allsvenskan skulle slå för hårt mot hans ego kan jag tänka mig att Danmark eller Norge är troligare, om det inte blir någon svettig arab-klubb eller Kina.
Citera
2020-04-30, 15:38
Medlem
Varför gick det så utför för honom efter Feyenoord-utlåningen?
Citera
2020-04-30, 16:25
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Varför gick det så utför för honom efter Feyenoord-utlåningen?
För att han fick en infektion i benet som höll honom borta från fotbollen i två år.
Citera
2020-04-30, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
För att han fick en infektion i benet som höll honom borta från fotbollen i två år.

Yup. Samt korkade klubbval vid x antal tillfällen. Borde återvänt till Feyenoord 2015 eller 2018, istället har han slösat bort fem år i den spanska ligan.
Citera
2020-04-30, 17:40
Medlem
Känns som en kille som kommer att dyka upp hos Malou om några år och prata om sin bipolaritet.
Citera
2020-04-30, 19:17
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optifree
Känns som en kille som kommer att dyka upp hos Malou om några år och prata om sin bipolaritet.

Nä, snarare Malous favoritämne: Invandrarungdommar.

"Ey, jag levde i Afrika och rasism hatar jag och sen bodde jag i förorten"

Och Malou blir våt.

Nåväl, Guidetti skulle stannat i Celtic eller Feyernoord. Tyvärr är det "svårt" att stanna i Holland om man smäller in mål.
Citera
2020-04-30, 21:23
Medlem
Covington89s avatar
Upp och ner som en pannkaka.
Citera
2020-06-29, 21:11
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Ingen fortsättning för Guidetti i Hannover. BP nästa?

Citat:
Guidetti tvingas bort från klubben

John Guidetti och Miiko Albornoz tvingas lämna Hannover 96. Klubben rensar i truppen och svenskarna är inte en del av framtidsplanerna.

-Från botten av mitt hjärta vill jag säga tack för den här tiden. Vi kunde inte träffas så mycket som jag hade önskat på grund av situationen vi befinner oss i. Men tiden vi haft tillsammans har ändå varit väldigt speciell, sa Guidetti i en videohälsning.

Guidetti tillhör spanska Alaves och utköpsklausulen på motsvarande 45 miljoner kronor samt Guidettis höga lön satte stopp för fortsättning i klubben.

(SVT Text)
Citera
2020-06-29, 21:18
Medlem
Generalanderssons avatar
Guidetti måste väl vara den mest överhypade spelaren i svensk fotbollshistoria?
Citera
2020-06-29, 21:27
Medlem
Världsmästaren får åter kicken från en klubb, vilken i ordningen? När ska framtidsmannen blomma ut, blir det som veteran? Har han pikat eller finns det mer att ge, ska han dribbla upp upp Messi på läktaren? Blir det Allsvenskan efter att nuvarande kontrakt löpt ut?
Citera
2020-06-29, 22:27
Medlem
Ovcharkas avatar
Fina klubbar på meritlistan. Kan säkert få ett schysst kontrakt i Arabien, sen kan han chilla sista åren i Skandinavien.
Citera
2020-06-29, 23:41
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Guidetti måste väl vara den mest överhypade spelaren i svensk fotbollshistoria?

Ja eller VNL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in