2020-06-29, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg har ikke sagt hun måtte ringe for å sjekke, hvor har du det fra? Dette er etter min mening nøye planlagt av alle involverte , som jeg tror er TH og de tre barna i fellesskap.
Da har jeg misforstått, mente du skrev at HbB ringte fasttelefon for å sjekke om TH var hjemme.
Var kanskje en annen sitt forslag, beklager
Citera
2020-06-29, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Men er nok best at du holder deg til tema i tråden

Ja, la oss gjøre akkurat det. )
Citera
2020-06-29, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Ser at du plukket opp flere av de samme poengene jeg skrev for kort tid siden.interessant.
Ja,hvilket kl slett pleide hun å dra på jobb,hvilke ukedager og hvor vanlig var det å utsette arb.dager?
Hvem ble oppdatert på forandring i planene,og hvilkene nye aktiviteter hun skulle utføre?

Var de tilfeldige utvalgte håndtverkere som jobbet på huset kort tid i forveien tro?
Har jo hørt om svindlere og kriminelle som opererer med å skjule seg i sånne jobber.
Ja, men GM trenger ikke å ha visst noe om hvilke dager AE jobbet i THs firma. Men de har nok overvåket henne (og kanskje sett at hun ikke brukte å reise til jobb sammen med TH?). Det viktigste for GM var å vite at TH ikke var hjemme på det tidspunktet de skulle utføre forbrytelsen. Derfor observerte de TH og så at han reiste til jobb eller så at han ankom jobb før de utførte forbrytelsen den dagen (tror jeg).

Jeg leste også noe om kriminelle som skjuler seg i håndtverker-oppdrag. Noen skrev også om at noen av disse kopierer nøkler til hus som de jobber i og formidler nøkkelkopier og informasjon om husene til sine kriminelle venner.

Etter det jeg leste, så bestemte ekteparet seg for å gi malejobben til en maler som de hadde brukt tidligere til slikt arbeid.
Citera
2020-06-29, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Endelig kom mediabekreftelsen i gårsdagens Dagblad og dagens VG på at det var TEH som var mottaker av 9:14 samtalen. VG artikkelen har også med opplysningene som jeg fortalte om i april, om sammenfallende innhold i samtalen med lønningsansvarlig og samtalen med TEH. Noe som etter min mening styrker antagelsen om at begge disse snakker sant, og at AEH faktisk var i live 9:14.

Jo men .. det tok ti dager før TEH fikk orden på hukommelsen og fortalte den samstemte versjonen av telefonsamtalen.

Det styrker ikke troverdigheten, synes jeg.

At først etter ti dager, og i det tredje avhøret, så samstemmer opplysningene fra TEH og lønningsansvarlig.

Men, det bekrefter din troverdighet da. At dette er versjonen som familie og nærmiljøet oppfatter som sann. Og som du har videreformidlet.

Der har du 100% rett. Det skal du ha. Og det forundrer ikke meg da. (Men kanskje noe andre grinebitere her.)
Citera
2020-06-29, 19:03
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja, men GM trenger ikke å ha visst noe om hvilke dager AE jobbet i THs firma. Men de har nok overvåket henne (og kanskje sett at hun ikke brukte å reise til jobb sammen med TH?). Det viktigste for GM var å vite at TH ikke var hjemme på det tidspunktet de skulle utføre forbrytelsen. Derfor observerte de TH og så at han reiste til jobb eller så at han ankom jobb før de utførte forbrytelsen den dagen (tror jeg).

Jeg leste også noe om kriminelle som skjuler seg i håndtverker-oppdrag. Noen skrev også om at noen av disse kopierer nøkler til hus som de jobber i og formidler nøkkelkopier og informasjon om husene til sine kriminelle venner.

Etter det jeg leste, så bestemte ekteparet seg for å gi malejobben til en maler som de hadde brukt tidligere til slikt arbeid.

Ja,det stemmer det med samme maler,det hadde jeg bare glemt. Det er nok mye mer vanlig at kriminelle skjuler seg som håndtverkere ,det har jo kommet fram en del i media.

Ellers,så kommer jeg ikke til å forandre mening om det jeg skrev i min oppsummering i dag.
Alt med crypto opplegg,kommer bare i tillegg,og i samarbeid med informanten.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-06-29 kl. 19:07.
Citera
2020-06-29, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jo men .. det tok ti dager før TEH fikk orden på hukommelsen og fortalte den samstemte versjonen av telefonsamtalen.

Det styrker ikke troverdigheten, synes jeg.

At først etter ti dager, og i det tredje avhøret, så samstemmer opplysningene fra TEH og lønningsansvarlig.

Men, det bekrefter din troverdighet da. At dette er versjonen som familie og nærmiljøet oppfatter som sann. Og som du har videreformidlet.

Der har du 100% rett. Det skal du ha. Og det forundrer ikke meg da. (Men kanskje noe andre grinebitere her.)
Jeg forstår at noen av dere pga dette feks kan bli mistenksomme og at noen av dere da kan tenke at han måtte få opplysninger fra noen før han kunne gi samstemte opplysninger i avhør.

Men det kan være andre uskyldige og normale årsaker til at disse opplysningene ikke kom frem i de første to avhørene.
Citera
2020-06-29, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Endelig kom mediabekreftelsen i gårsdagens Dagblad og dagens VG på at det var TEH som var mottaker av 9:14 samtalen. VG artikkelen har også med opplysningene som jeg fortalte om i april, om sammenfallende innhold i samtalen med lønningsansvarlig og samtalen med TEH. Noe som etter min mening styrker antagelsen om at begge disse snakker sant, og at AEH faktisk var i live 9:14.

Hvorfor mener du det styrker antagelsen?
Er det ikke rart at han ikke husker noe første avhørene, men så husker alt etter ti dager samt at de rakk å snakke om de tre tema på 92 sekunder?

Hva tenker du om teorien vi har snakket om tidligere idag at TH gjorde noe med AE etter samtalen kl 0848-0856, og dro på jobb ca 9.02. Bilen som rygget inn 0905 tok med AE, sendte SMS 06 og ringte sønnen? Da fikk både TH og TEH alibi, TH var ikke siste som så AE i livet og de faket teorien med at hun var i livet og kidnappet?
(GM VE?, TH og sønnen er med på det)
Citera
2020-06-29, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Ja,det stemmer det med samme maler,det hadde jeg bare glemt.
Ellers,så kommer jeg ikke til å forandre mening om det jeg skrev i min oppsummering i dag.
Alt med crypto opplegg,kommer bare i tillegg,og i samarbeid med informanten.

Dersom du ville kvittet deg med noen i fangeskap, ville du ha valgt din egen bolig, et leid sted med båt ved et vann, eller et leid sted i en skog? Eller ville du bare ha kjørt hjemover, og å ha kvittet deg med vedkommende et sted på vegen hjem?
Citera
2020-06-29, 19:15
Medlem
Dersom noe har skjedd på kvelden/natten etter teaterbesøk faller hele tidslinjen vi nå kjenner bort:
Sønn passet hund, de kom hjem. Noe skjedde. For eks alkoholrelatert, eller i affekt. TH og TEH har da hatt hele natten på seg til å rigge åsted, fjerne evt død kropp - evt på midlertidig sted, kjøre TEH og telefon hjem, TH returnerer til Sloraveien i god tid før han snakker med kontordame (og sier at AEH er uvel), ringer sønn men kanskje pga ekstremt stress ringer han datteren først ved en feil. Ringer sønn og forteller hva kontordame har sagt. Drar på jobb, overtaler kontordame, som han kanskje har en nærmere relasjon til enn vi vet. I løpet av dagen kan sønn ha fått hjelp av RU til å lage et kryptoopplegg, uten at han vet helt hva han er med på. TH printer ut brevet og tar det med fra jobb før han drar hjem. Printeren har han hatt god tid til å kvitte seg med i ettertid.
Synes ikke dette virker som en helt idiotisk teori.
Citera
2020-06-29, 19:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Va! Bellmans granne :-o

”Så gick till hvila, från slagsm*l och*bal, grälmaka*r L*fberg, din maka.”
Citera
2020-06-29, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kan det ikke tenkes at GM begynte å planlegge å utføre denne forbrytelsen mot AE og mot TH etter å ha lest hva kryptomannen skrev om "hvalen" (TH) på krypto-diskusjonsforum o.l.?

Jeg vet ikke noe om hvor mange som kan ha lest det som kryptomannen skrev om "hvalen" og om kryptomannens planer om å få "hvalen" til å investere i kryptomannens forretningside?

At det i trusselbrevet var nevnt NY PC, trenger ikke å bety at GM hadde kjennskap til THs pc. Det kan skyldes at GM gikk ut i fra at en eldre mann som TH kanskje ikke hadde en veldig ny pc?
Eller at GM eventuelt hadde lest noe om at TH var en analog mann (dersom krypotomannen eventuelt skrev om dette på slike kryptoforum o.l.)

Citat:
Det er påfallende at "ny PC" nevnes to ganger, samt at TH har blitt introdusert for en person med krypto-kompetanse i tiden rett før hendelsen. En person som enkelt kunne hjelpe han med en slik "oppskrift" som det sto om i trusselbrevet.

Sett fra ekte kidnappere sin side så skal de presse ut en milliardær som har slått seg opp i kraftbransjen. De måtte da ha tenkt at en slik milliardær kunne benyttet sikker PC på jobb eller lignende.

Synes trusselbrev tyder på noen som har mye informasjon om TH.

Selve handlingen i Sl*oraveien tyder også på noen som har mye informasjon om alt rundt AEH den dagen

Ser man totalt sett på hele saken, så tyder det meste på noen veldig nært TH
Jeg forstår. Men jeg tror at det er mulig at GM er person(er) som ikke er nært TH og som ikke kjenner og som ikke har møtt TH. Og at GM kan ha skaffet seg informasjon om TH bl.a. ved å lese det som ble skrevet i kryptoforum om TH ("hvalen").

GMs informasjon om AE kan ha blitt innhentet gjennom avlytting og annen overvåkning feks.
Citera
2020-06-29, 19:34
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Da har jeg misforstått, mente du skrev at HbB ringte fasttelefon for å sjekke om TH var hjemme.
Var kanskje en annen sitt forslag, beklager
Kanskje det var denne?

Citat:
HHB1 ringer fastelefonen Kl 13.40 fordi hun vet at AEH ikke vil svare på mobil - hun er involvert
Hun vil sjekke om TH er kommet hjem

Som jeg har skrevet om før, tror jeg alle samtaler/sms/hendelser på 10-minuttet var forhåndsplanlagt: 0910, 0950, 1330, 1340, 1400, 1410.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in