2020-06-29, 14:42
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Mja, han hade väl nekat inbjudan till kladdkaka med hänvisning till att han inte hade tid så han ville inte visa sig online.
Åklagaren frågade vid rättegången ungefär så här, "Var det inte så du att du gick över till Lena en stund?"
SD svarade, "Verkligen inte! Går man till Lena så blir det inte "bara" tio minuter, man blir kvar där".

Han hade ju enligt mejlväxligen ett par viktiga jobbärenden (bl a koppling till 23.34-händelsen) som han ville bli klar med och packade för USA-resan så det låter inte alls konstigt. Jag tror LW låg ganska långt ner på priolistan den kvällen.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-06-29 kl. 14:46.
Citera
2020-06-29, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
MGM behöver inte bygga upp något försvar [till sitt försvar] MGM har ingenting att oroa sig för beträffande sin framtid, MGM är inte GM eftersom MGM har ett alibi för mordkvällen och tidpunkten då brottet begicks bakom Bu-p:et.

Det sista skriket som emanerade från BO:et vilket två vittnen hörde tillsammans klockan 23:33, ...1 minut och 16 sekunder därefter öppnade MGM upp ett dokument vid sin Laptop klockan 23:34:16 - 23:34:17 under den aktuella mordkvällen hemma i sitt hus på B-vägen.

MGM har ett alibi och är sålunda inte GM.

TR och BL utgick ifrån detta, det vill säga MGM:s alibi vilket har styrkt att MGM inte har kunnat befunnit sig på brottsplatsen vid den aktuella tidpunkten.

HR måste ta full hänsyn till det samma vilket betyder att även HR kommer att frikänna MGM när stunden kommer, HR kommer slutligen att friskriva MGM från alla misstankar beträffande mordet på BO:et och därefter kommer MGM:s försvarsadvokat IB att hjälpa sin klient med ansökan om skadestånd vilket kommer att utbetalas till MGM när allt blir till ända.

Själva skadeståndet kommer att bli mycket stort för MGM:s del.

Det finns endast en lösning för detta mordfallet och det är att polisen och åklagarna inriktar sig helt och fullständigt på MVM och den så kallade huvamannen vilka två tillsammans mördade BO:et bakom Bu-p:et.

Det mest troligaste var att huvamannen lurade ut BO:et från bostaden och sedan lurade med sig BO:et till R-vägen och slutligen bakom Bu-p:et där MVM väntade och sedan slog ihjäl BO:et

Mvh/@JokerMannen

Är inte detta inlägg mer eller mindre en upprepning av vad du skrivit tidigare. Vad är nytt?
Citera
2020-06-29, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
MVM samt Huvamannen. Ett sannolikt scenario.
Jag tror att de var två.

Hur ser detta scenario ut enligt dig?
Citera
2020-06-29, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Intressant fråga. Jag minns att jag i juni 2018 reagerade över en "note" skriven av LW där det framgick att hon hjälpte en annan geocachare med hans cache den 14 maj (dvs. samma dag som mordet). Hon hade vid tidigare tillfälle träffat honom och "åkt i hans flotta bil".

Mitt inlägg från 15 juni 2018:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det märkliga är att jag vill minnas att det fanns bild/bilder i LWs galleri på den bilen från när hon i mars (eller tiden runtikring) hade loggat en av hans andra cacher, men jag hittar ingen/inga sådana bilder längre. Visst kan jag minnas fel, men är ändå relativt (!) säker

Om man tittar i CO's bildgalleri (via cachelänken på mitt inlägg från 15 juni) finns bilder på en röd sportig bil med nummerskylt:

Kan något av vittnena sett denna röda bil och tagit den för den omvittnade Teslan? Det är visserligen ingen stadsjeep, men eftersom vittnet J*sefin säger en röd stadsjeep "eller en röd Tesla" så kanske det är denna bil?

Det regnr du anger tillhör en vit Tesla?
Citera
2020-06-29, 14:56
Medlem
Citat:
Om MGM påstått att ingen skärmtid fanns vid aktuellt tidsfönster, då kunde han lika gärna påstått att han låg i sin säng och sov.

Ingen känner en annan människa så väl, att den kan med 100% säkerhet hävda, att densamma alltid talar sanning.
Så tillvida att personen inte är utsatt för hot.

(Är det verkligen rimligt att tro att MGM haft med datorn till BP?Fanns teknisk bevisning i form av blod på datorn?)

Slutsats lyder som följer:

Det finns inget alibi som styrker MGM vid datorn.
Det finns en datoraktivitet.
Vem som helst kan ha suttit vid datorn vid aktuell tid nämligen.

Varför skulle datorn ha blod på sig om GM använder plasthandskar vid mordet och tar av dem efteråt? Han kan ha haft skoskydd också för att inte lämna spår. Förutom i plösen som skoskyddet inte täcker.
Jag tror iofs inte att han hade någon manuell datoraktivitet, precis som han själv sagt.
Senast redigerad av VigosRos 2020-06-29 kl. 14:59.
Citera
2020-06-29, 15:04
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det regnr du anger tillhör en vit Tesla?

På fotona är den röd. Omlackerad?
Citera
2020-06-29, 15:08
Medlem
Citat:

Vem kan ge MGM alibi anser du JokerMannen?

JG eller den före detta MGK så som SOA.
Om någon av dom vill ljuga om MGM:s alibi så har dom rätt att göra så.

Den före detta MGK kan till exempel säga att denna var hos MGM för ett kort ögonblick för att hämta en sak.

Den före detta MGK kan då säga att denna plötsligt minns och kommer ihåg att klockan var 23:30 när MGK kom hem till MGM och sedan gick klockan 23:35 och även då såg MGM sitta vid sin Laptop strax innan MGK gick hem till sig.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-29, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
På fotona är den röd. Omlackerad?

Möjligt, men en så pass ny bil?
Citera
2020-06-29, 15:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Varför skulle datorn ha blod på sig om GM använder plasthandskar vid mordet och tar av dem efteråt? Han kan ha haft skoskydd också för att inte lämna spår. Förutom i plösen som skoskyddet inte täcker.
Jag tror iofs inte att han hade någon manuell datoraktivitet, precis som han själv sagt.

På samma sätt som tvättmaskinen råkade få blod på sig. Svårt att skydda allt hur mycket man än försöker. Tur för oss annars hade inte lika många mördare blivit dömda.
Citera
2020-06-29, 15:12
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Möjligt, men en så pass ny bil?

Då är ev. registreringsskylten numera bytt från en äldre röd Tesla till en nyare vit modell?

I geocacharens bildgalleri sitter registreringsskylten på en röd äldre Tesla.

Hmmm

(Du har pm).
Senast redigerad av GilGrissom82 2020-06-29 kl. 15:59.
Citera
2020-06-29, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
På samma sätt som tvättmaskinen råkade få blod på sig. Svårt att skydda allt hur mycket man än försöker. Tur för oss annars hade inte lika många mördare blivit dömda.

Fadäsen med tvättmaskinen tror jag hände i stressen vid tillfället. De som tror att han hade datorn vid BP menar väl att den ingick i en "noggrann" planering?
Citera
2020-06-29, 15:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Fadäsen med tvättmaskinen tror jag hände i stressen vid tillfället. De som tror att han hade datorn vid BP menar väl att den ingick i en "noggrann" planering?

Ja men om det var så noggrann planering är det konstigt att datoraktiviteten inte är mer "vattentät".

Jag har inte sett någonstans i FUP att datorn genomgått en reningsprocess som t ex golvbrunnarna. Det hade man inte missat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in