2020-06-29, 12:46
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Kineser som använder en robot som hjärntvättar människor med AI kommunikation? Nej tack!

Vad får dig att tro att du har något att säga till om där? Och vad får dig att tro att vi andra hellre vill ha information från dig än från en robot?
Citera
2020-06-29, 12:49
Medlem
3767s avatar
Citat:
Hur fan kan en rörmokare ha så hög lön medan en lärare som har suttit i skolbänken i 3,5-5 år få knappt ens 30 000 sek och blir dessutom mer diskriminerad på köpet?

Jag tycker att alla elektriker, byggare och rörmokare skall ha en lön på max 25 000 sek medan vi som pluggar och strävar efter något skall ha 30 000 - 40 000 sek
Därför att värde inte bestäms av hur mycket någon människa var tvungen att anstränga sig. För övrigt är det ju inte så att människor föds med kunskapen om hur man utövar rörmokaryrket redan i sina huvuden. Även det är ju någonting man måste sträva efter att lära sig.
Citera
2020-06-29, 13:40
Medlem
Citat:
Skall världen bli en skynet där ai kan räkna ut åt människan?
Yesbox, förhoppningen är såklart att människan i slutänden kan ägna sin tid fritt åt att utforska våra starka sidor dvs sportutövning, kreativt arbete osv.... Vi kan hoppas att framtidens människa ser på arbete som vi ser på att jaga mammut på slätterna.
Citera
2020-06-29, 13:50
Medlem
Wheeler88s avatar
Offentlig miljö = bidrag från privat-sektor.. Privat sektor bestämmer alltså hur mycket en offentliga miljö kan tjäna.. För utan privata sektorns pengar är inte den offentliga miljön tillgänglig.
Citera
2020-06-29, 14:24
Medlem
FotbollUtanPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Tveksamt om du har den kompetensen som krävs. Kontorsmongon brukar ha väldigt dålig förståelse för hur praktik och teori lirar med varandra i verkligheten och har väldigt stora problem att arbeta effektivt just pga detta. Men visst hade du kunnat hitta någon som kan utföra mitt arbete; lika väl som jag kan hitta någon som kan utföra ditt.

Med tanke på hur du beskrev ditt arbete i ett tidigare inlägg så räcker det gott och väl med att jag hittar en person som har rätt körkort och inte tittar på serier på arbetstid.

Det låter inte som ett allt för svårt och långrandigt projekt.
Citera
2020-06-29, 14:26
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Kommande tonåringar kommer inte söka sig till vvs eller elektriker eftersom de som jobbar där har oftast en vidrig syn mot samhället, går inte heller klättra i branschen

Jag tror anledningen varför man vill jobba som projektledare eller kommunikatör har mer för att man vill känna sig uppskattad och vid intressant uppdrag kan det leda till publicitet och cred

Ingen jävel bryr sig om en vvsare har fixat badrummet i media

Handlar också om att praktiska arbeten är inte utvecklande, ditt jobb består av att sitta på knä 3-6 timmar om dagen, prata om SD och drar kvinnoskämt på fikarummet och sedan eventuellt hinna med gym

Varje jävla dag får du skit från chefen eller den du befinner dig hos om du gör fel

Jag tror det handlar om status och därför tycker jag att kontorsjobb skall ha det mer
Jag tror du inte känner tillräckligt många människor för att veta att många faktiskt älskar att jobba med sina händer och inte med hjärnan framför en skärm. Hur som helst, den som gillar att bocka rör får jobb direkt och samma lön som en sjuksköterska med 4 års studier. Gratulerar till er.
Citera
2020-06-29, 15:48
Avslutad
Inte bara lön som spelar roll.

Jag har varit en vanlig arbetare och knegat i en fabrik och fått en lön som var ganska hög med tanke på 0 utbildning och erfarenhet samt en apa kunde utföra jobbet. Har dock utbildat mig vidare och visst har jag högre lön nu, men det finns andra förmåner som jag tycker väger tyngre än löneskillnaden. Flexibel arbetstid och jobba hemifrån 100%.

Om du fortfarande behöver åka in till kontoret varje dag och ännu värre, vara där en viss tid, fast du är utbildad och har "hög lön" så tillhör du fortfarande arbetarklassen. Ska tänka på dig när jag ligger och drar mig i sängen nästa gång och du är fast i trafikkö i din privatleasade SUV bland stressade hantverkare för att du var för fin för att åka kollektivt (fast du tillhör samma grupp). Även du som åker 5 på morgonen för att få en parkeringsplats.
Citera
2020-06-29, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskmat
Inte bara lön som spelar roll.

Jag har varit en vanlig arbetare och knegat i en fabrik och fått en lön som var ganska hög med tanke på 0 utbildning och erfarenhet samt en apa kunde utföra jobbet. Har dock utbildat mig vidare och visst har jag högre lön nu, men det finns andra förmåner som jag tycker väger tyngre än löneskillnaden. Flexibel arbetstid och jobba hemifrån 100%.

Om du fortfarande behöver åka in till kontoret varje dag och ännu värre, vara där en viss tid, fast du är utbildad och har "hög lön" så tillhör du fortfarande arbetarklassen. Ska tänka på dig när jag ligger och drar mig i sängen nästa gång och du är fast i trafikkö i din privatleasade SUV bland stressade hantverkare för att du var för fin för att åka kollektivt (fast du tillhör samma grupp). Även du som åker 5 på morgonen för att få en parkeringsplats.

Gör så, inte säkert att jag kommer att jobba i en storstad heller och jobba utomhus om dagarna och belasta sin kropp pga arbetskada
Citera
2020-06-29, 15:58
Avslutad
Citat:
Gör så, inte säkert att jag kommer att jobba i en storstad heller och jobba utomhus om dagarna och belasta sin kropp pga arbetskada

Den var riktad mot alla som läser. Dock stämmer det att alla inte jobbar i en storstad, men där bor flest människor och där finns flest kontorsjobb. Där måste personen med "hög lön" också ta ett högt bolån för att kunna enklare ta sig in till sitt kontor, ännu ett tecken på att vara en del av pöbeln.
Citera
2020-06-29, 16:12
Medlem
Detta förakt mot arbetarklassen är skamligt och rent ut sagt barnsligt. Vem har byggt huset du bor i? Vem har byggt vägarna du går och åker på? Vem har byggt affärerna du besöker? Vem har byggt avloppssystemet så du slipper hantera din avföring? Vem har byggt kontoret du går till? Listan kan göras jävligt lång.

"A working class hero is something to be"

Väx upp era små bortskämda pojkar.
Senast redigerad av CB1 2020-06-29 kl. 16:17.
Citera
2020-06-29, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskmat
Den var riktad mot alla som läser. Dock stämmer det att alla inte jobbar i en storstad, men där bor flest människor och där finns flest kontorsjobb. Där måste personen med "hög lön" också ta ett högt bolån för att kunna enklare ta sig in till sitt kontor, ännu ett tecken på att vara en del av pöbeln.

Bor man i Gävle,Härnösand,Växjö,Falun klarar man sig med en cykel på 15-20 min.
Citera
2020-06-29, 17:18
Avslutad
Citat:
Bor man i Gävle,Härnösand,Växjö,Falun klarar man sig med en cykel på 15-20 min.
Ja det var ju roliga hålor du räknade upp. Och du måste ändå in till kontoret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in