2020-06-28, 10:08
Medlem
Som alltid Venturer, tack för ett grundligt och sammanfattande svar. Jag håller med dig om att aktien också idag är ”billig” och att bolaget, enligt min mening, är undervärderad med allt vi vet idag då på tanke på SCOLs unika position i marknaden och den enorma potentialen om de lyckas i FAS2. Jag fyllde på med ca 1000 stk her om dagen.
Citera
2020-06-29, 08:58
Medlem
Mycket intressant, och BULL intervju med VD Nils. Älskar hans ödmjukhet!

Ca. 5:17 börjar dem diskutera mCRC FAS2an, där Nils poängterar att första patienterna på 150mg visade effektiva SCO-101 nivåer i kroppen, positiva biomarkörer och noll txicitet!
Han säger dessutom att vi kommer fortsätta till 200mg nu, dvs. Första kohorten är LYCKADE

Förväntar mig PM om lyckade kohort i dagarna!

Minut 7 (+/-) är också intressant, där förklarar han varför räcker det med 2 patienter för full POC.

https://www.biostock.se/2020/06/biostock-studio-scandion-oncology-tuffar-pa-med-gott-sjalvfortroende/
Citera
2020-06-29, 09:22
Medlem
Hur resulterade det PMet i en sämre kurs? 🤔
Citera
2020-06-29, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dylandium
Hur resulterade det PMet i en sämre kurs? 🤔

Det blev ingen PM än, det är bara oss som lyssnar på intervjun och vet vad sysslar bolaget med som fattade.
Kursen gick något under på lägre volym, någon opåläst som såld kan man tänka sig. Bara att tacka och ta emot, själv passade jag och köpte lite mer - och nu är vi på 51kr igen

Tipsar på PM om lyckade första kohort kommande dagar, och ytterligare uppvärdering då
Citera
2020-06-30, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venturer
Det blev ingen PM än, det är bara oss som lyssnar på intervjun och vet vad sysslar bolaget med som fattade.
Kursen gick något under på lägre volym, någon opåläst som såld kan man tänka sig. Bara att tacka och ta emot, själv passade jag och köpte lite mer - och nu är vi på 51kr igen

Tipsar på PM om lyckade första kohort kommande dagar, och ytterligare uppvärdering då

Jag fattar inte. Är det otåliga människor som säljer eller har jag missat en nyhet?
Citera
2020-06-30, 09:38
Medlem
Citat:
Jag fattar inte. Är det otåliga människor som säljer eller har jag missat en nyhet?

Nej, du missade ingenting. Otåliga raketjägare med flockbeteende. Det har vi sett förut upprepade gånger.

Vi gick upp med miljontals aktier omsatt på 50kr nivån, 300-400k per dagen. Stark konsolidering där. Men några otåliga sålde 12k aktier imorse och satt flocken igång, med löjligt låg volym.

Som sagt, vi sett det några gånger förut. Tror att vi även diskuterade detta här i tråden vid 28kr nivån.

Gjorde man sin DD, är man trygg i sin investering, så är det bara att tacka och ta emot.
Behöver ni lugna er lite? Lyssna på Nils som i princip bekräftar lyckade kohort, och med detta lyckade första del av studien, för bara 24 timmar sen. Snart är det PM på det och upp igen.
Senast redigerad av Venturer 2020-06-30 kl. 09:44.
Citera
2020-06-30, 09:48
Medlem
Citat:
Nej, du missade ingenting. Otåliga raketjägare med flockbeteende. Det har vi sett förut upprepade gånger.

Vi gick upp med miljontals aktier omsatt på 50kr nivån, 300-400k per dagen. Stark konsolidering där. Men några otåliga sålde 12k aktier imorse och satt flocken igång, med löjligt låg volym.

Som sagt, vi sett det några gånger förut. Tror att vi även diskuterade detta här i tråden vid 28kr nivån.

Gjorde man sin DD, är man trygg i sin investering, så är det bara att tacka och ta emot.
Behöver ni lugna er lite? Lyssna på Nils som i princip bekräftar lyckade kohort, och med detta lyckade första del av studien, för bara 24 timmar sen. Snart är det PM på det och upp igen.

Tack igen. Är en fattig student som lagt sin livs besparing i SCOL. 150~k. Kan dessutom ingenting om aktier. Smart? Kanske inte. Förklarar det mina okunniga frågor i den här tråden? Kanske.
Citera
2020-06-30, 11:22
Medlem
Citat:
Tack igen. Är en fattig student som lagt sin livs besparing i SCOL. 150~k. Kan dessutom ingenting om aktier. Smart? Kanske inte. Förklarar det mina okunniga frågor i den här tråden? Kanske.

Du måste komma ihåg att SCOL bara i år är nästan +1000%. Det kommer finnas aktieägare som vill hämta hem en del av den vinsten för och minimera risken. Så alla är nog inte helt okunniga ”raketjägare”. Det är väl bara normalt att vi ser dippar här och där tills dess vi har något fundamentalt att gå efter.
Citera
2020-06-30, 11:49
Medlem
TheBloodyNines avatar
Citat:

Nej det är inte smart. Visst man kan ha tur, men det gör det inte smartare för det.
Som fattig student hade jag lagt i något mer stabilt med god avkastning. Du är ung och har tid på dig att låta pengarna växa stabilt och kontrollerat. Att gambla är mer av en dyr hobby skulle jag säga.

Satsa aldrig pengar du inte skulle kunna tolerera att förlora.
Lifescience-branschen är nog den mest riskfyllda man kan gå in i. Den regulatoriska risken är skyhög; ett enda PM kan undergräva hela bolaget på en femöring, och få värderingen att kollapsa, oavsett hur "enorm" potentialen verkade vara initialt. Det händer oftare än man tror.
Det går också åt mycket pengar att driva studierna, vilket leder till frekventa nyemissioner.

Men såklart, ett fåtal bolag tar sig igenom och utvecklas väldigt bra. Det är en god idé att inte lägga alla ägg i samma korg.
Det är också en god idé att lära sig lite kring aktiehandel, dess begrepp, psykologin kring att vara med i upp- och nedgångar, hur flockmentalitet fungerar och att t ex kunna tolka kvartalsrapporter, innan man kastar sig in i det.

Några reflektioner bara.
Citera
2020-06-30, 12:24
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Alltså, 150k är för en arbetande "average Joe" som mig är en ansenlig summa.

Jag tycker du skall köpa någon bok om grunderna i aktieplacering tex någon av Marcus Hernhags böker.
De är lättlästa och ger dig grunderna så du inte gör dom värsta rookie misstagen.

Just nu har du en väldigt hög risk. Dvs det finns en.liten chans på hög avkastning, men också en stor chans att du gör förlust.
Senast redigerad av Baiser 2020-06-30 kl. 12:27.
Citera
2020-06-30, 18:39
Medlem
Grundarna förlänger lockup

We have no intention to sell any Scandion Oncology shares now.

We are looking forward to the near future where the first clinical data with SCO-101 in combination with chemotherapy in drug resistant colorectal cancer patients will be presented.

We see Scandion Oncology as a growth company with strong potential to reach its goals and planned milestones.

https://news.cision.com/scandion-oncology-a-s/r/scandion-oncology-co-founders-extend-lock-up-period,c3145807
Citera
2020-07-01, 07:46
Medlem
Citat:
Grundarna förlänger lockup

We have no intention to sell any Scandion Oncology shares now.

We are looking forward to the near future where the first clinical data with SCO-101 in combination with chemotherapy in drug resistant colorectal cancer patients will be presented.

We see Scandion Oncology as a growth company with strong potential to reach its goals and planned milestones.

https://news.cision.com/scandion-oncology-a-s/r/scandion-oncology-co-founders-extend-lock-up-period,c3145807

Och det är en bra eller dålig nyhet? 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in