2020-06-28, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Absolut, det hade varit en enorm visselorkan redan efter första straffen och sista 10 i den där matchen vanligtvis. Domaren hade våndats enormt att blåsa andra straffen på stopptid med publik, tror jag. Men det visar väl bara det som redan konstaterats att hemmafördelen är så gott som bortblåst nu.

Fast den andra är så solklar att han helt enkelt måste blåsa där om det så vore 100 000 vrålande hemmasupportrar på läktarna.
Citera
2020-06-28, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura

Glädjer mig dock åt ungdomarna i AIK. Herregud vilken skock talanger och kul att de verkligen vågar spelat ut. Det bådar gott för framtiden.
Jag vill inte påminna för mycket om Bajarna nu där spelet - och inte tabellen - är det vktigaste. Men om Norling får den här säsongen på sig att utveckla spelet, fortsätta drilla spelarna individuellt osv. så är jag villig att byta bort en guldstrid för att dels låta ungdomarna växa och dels om den här taktiken på sikt kan bli AIKs "signum" de kommande åren. Riktigt roligt att kolla på och kul att se när Abraham, Strannegård mfl får fritt spelrum där framme.

Det intressanta blir ju hur tålmodig klubben och fansen är. Det är ju sällan som det går att göra något taktiskt extremt (som det här ändå är, med allsvenska mått) i Sverige utan att klubbar fegar ur, återgår till 442 och anställer Tom Prahl.
Citera
2020-06-28, 21:37
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Skum grej att reagera på, hade ju ingen betydelse överhuvudtaget. Hade varit en annan sak om spelaren slår in returen.

Tycker det märkligaste domslutet idag är att Mets inte fick frilägesutvisning.

Tror han klarar sig på att han ”går mot boll”, hur sjukt det än må låta. Man vill undvika dubbel bestraffning med utvisning och straff, så det är bara när man aktivt inte går mot boll (knuffa, fasthållning etc) som man tar upp det röda.

På så sätt förstår jag Magyars utvisning. Jag får det dock inte till straff, inte ens om reglerna nu ändrats till att man ska döma där förseelsen avslutas, för av det jag såg tycker jag det skedde precis innan straffområdet. Är för nedstämd och arg för att någonsin bevittna något från denna match igen så jag kommer inte kolla några repriser.

Hursomhelst är vi ändå på tok för dåliga nu, felaktiga domslut eller ej. River av en gammal goding och siktar in mig på 30 poäng, likt året 2018. Det är det enda rimliga att förvänta sig just nu.
Senast redigerad av simonvp 2020-06-28 kl. 21:51.
Citera
2020-06-28, 21:38
Medlem
Engelsk-Svenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
MFF har återigen felrekryterat en dålig tränare som inte lämpar sig för spelidén. Helt otroligt vad lite Mff får ut med tanke på de ekonomiska musklerna. Förvånad att det inte reageras i Malmö, var är kravställandet? Samtidigt är Malmö en väldigt liten stad, hade det som händer i MFF hänt i de stora Sthlmsklubbarna (Hammarby och aik) så hade huvuden rullat.

Jag räknar bort MFF från guldet. Peking kommer aldrig hålla. Tyvärr ser Gnaget bra ut!
Tror dem flesta är irriterade på att vi endast har vunnit 1 match på 4 omgångar. Själv förstår jag inte varför vi anställer en huvudtränare som knapp har någon erfarenhet i rollen. Sen skulle jag nog inte kalla Malmö för en "väldigt liten stad" när det är Sveriges tredje största.
Citera
2020-06-28, 21:40
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Den här Viktor Wolff är sjukt äkta! Han hatar verkligen bajen.

Hehe. Problemet med Wolff är inte att han ”hatar” Bajen. Problemet är att han är en för dålig domare. Han klarar inte av sitt yrke.

Tydligast ifjol från matchen mot KFF var ju inte den felaktiga straffen, utan det var hur han ursprungligen hade tänkt ge Davor ett gult och inte rött kort för överkörningen av KFF:aren. Han behövde linjedomarens hjälp att döma rött där...
Citera
2020-06-28, 22:01
Medlem
Dagens match var ett steg i rätt riktning tycker jag, mer djupledshot, sedan är det dålig matchcoachning, det blev ju uppenbart att en del spelare gick på knäna i andra halvlek, det borde ha varit ett trippelbyte i 65e istället för ett dubbelbyte, Hosam mot Holm.

Sargon funkar helt ok som #9, synd att hans dönare inte gick in.
Citera
2020-06-28, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Dagens match var ett steg i rätt riktning tycker jag, mer djupledshot, sedan är det dålig matchcoachning, det blev ju uppenbart att en del spelare gick på knäna i andra halvlek, det borde ha varit ett trippelbyte i 65e istället för ett dubbelbyte, Hosam mot Holm.

Sargon funkar helt ok som #9, synd att hans dönare inte gick in.

Gnällde Poya om offsiden som förra året? Eller är det bara relevant när hans eget lag drabbas?
Citera
2020-06-28, 22:11
Medlem
Citat:
Gnällde Poya om offsiden som förra året? Eller är det bara relevant när hans eget lag drabbas?

Det var ju systematiskt förra året med dåliga domslut mot oss, klart man lessnar på skiten till slut. Det skulle nog vem som helst göra.

Edit: Enbart i den matchen du hänsyftar till blåser samma linjedomare bort 2 frilägen för oss, men släpper er offside... dessutom missar dom en solklar straff.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-06-28 kl. 22:16.
Citera
2020-06-28, 22:11
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelsk-Svensken
Tror dem flesta är irriterade på att vi endast har vunnit 1 match på 4 omgångar. Själv förstår jag inte varför vi anställer en huvudtränare som knapp har någon erfarenhet i rollen. Sen skulle jag nog inte kalla Malmö för en "väldigt liten stad" när det är Sveriges tredje största.

Förstår inte att ni inte gör något åt problemet Daniel Andersson då menar jag med känsloyttringar och helt vanlig kritik mot klubben. MFF supportrar verkar se styrelse och ledning som untoucheble. Men kan ha fel?

Malmö är en väldigt liten stad om man är lite världsvan, se bara på megastäder som London, Berlin och Paris.
Citera
2020-06-28, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
iff-iff har ju verkligen tur som ett gäng tokiga. Häromdagen krävdes det två röda kort och medstuds för att knäcka gnaget, idag kunde de rädda en pinne genom två(!) straffar och ännu ett rött kort (ok, egentligen en skada men den hade samma effekt). Slutligen var vi tvungna att lyssna på landets sämsta utlandsproffs i modern tid - Pissenisse-Thelin - som på allvar påstod att de var missnöjda som inte fick tre poäng, när de egentligen inte ens var värda en pinne!? Patetiskt.

Glädjer mig dock åt ungdomarna i AIK. Herregud vilken skock talanger och kul att de verkligen vågar spelat ut. Det bådar gott för framtiden.
Absolut, hade Malmö inte fått straffarna så hade vi kunnat spela en timme till utan att de gör mål, om vi hade haft 11 man på plan.

Med 4-5 sjutton-artonåringar som startar(!) och nytt spelsystem så hade jag aldrig trott att vi skulle ligga före alla utom Norrköping efter ha mött både storsatsande Bajen, Malmö(x2), Norrköping och Örebro på så kort tid. Dessutom har vi fått tre straffar emot, på fyra matcher.

Jag kan undra vad som hänt om publik varit på plats och eldat på spelarna i det nya uppoffrande spelsättet.
Citera
2020-06-28, 22:33
Medlem
Engelsk-Svenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Förstår inte att ni inte gör något åt problemet Daniel Andersson då menar jag med känsloyttringar och helt vanlig kritik mot klubben. MFF supportrar verkar se styrelse och ledning som untoucheble. Men kan ha fel?

Malmö är en väldigt liten stad om man är lite världsvan, se bara på megastäder som London, Berlin och Paris.
Skulle nog inte säga att dem ser ledningen som untouchable, men dem kritiserar inte tillräckligt när saker går fel men jag tror iaf att några fler dåliga resultat och fler kommer vilja att JDT ska få sparken men då är det nog försent.
Citera
2020-06-28, 22:35
Medlem
Jeppe Andersen dock, sjukt avslöjad denna säsong hittills. Borde blivit utvisad idag och ser inte ut att hänga med i tempot, lite för långsam.

Klasskillnad mellan exempelvis han och Ulvestad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in