2020-06-28, 21:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror inte att fakta är relevant i vissa inlägg så länge man får fram sitt budskap . Japp, det var SD som tjatade sönder LWs öron att börja med GC och till slut föll hon till föga.

Och KJ tjatade till sig ett ligg fast hon inte ville, som hon sedan mådde dåligt över, åtwrkommande i LWs konversationer med väninnor är temat om hur hon går sönder för att hon gång på gång förnedrar sig. Till J*nny nämner hon vid ett tillfälle av något slags klarsyn att hon funderar på att göra en utredning om hon har någon diagnos som borderline, ADHD eller liknande men oklart om hon kom till skott med det. Vilken stark och självständig kvinna, eh?
Citera
2020-06-28, 21:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag är så ledsen över att LW över huvud taget hade med SD att göra

Värdelöst alltihop .

För mig var hon en trevlig tjej.

Att han gjorde det han gjorde gör inte henne till en dålig människa , han hade ansvar mot sin familj att hålla sig på mattan . Att inte ens tänka tanken ....

Alltså är det någon som skulle ha sagt STOPP ! så är det ju han !
-Du om någon kan ju inte ligga med mig LW eftersom du är den som har vigt oss !!
Så skulle han ha sagt och sen lagt det därhän ....

Så LW hade inget eget ansvar?

Var det SDs fel att hon hade minst 6 st
parallella KKs också?
Citera
2020-06-28, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och dessförinnan så tränade de ihop.
Vem som tog intiativ till det vi inte.

Det vore intressant om du har kontakter som kan verifiera det.
Citera
2020-06-28, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Och KJ tjatade till sig ett ligg fast hon inte ville, som hon sedan mådde dåligt över, åtwrkommande i LWs konversationer med väninnor är temat om hur hon går sönder för att hon gång på gång förnedrar sig. Till J*nny nämner hon vid ett tillfälle av något slags klarsyn att hon funderar på att göra en utredning om hon har någon diagnos som borderline, ADHD eller liknande men oklart om hon kom till skott med det. Vilken stark och självständig kvinna, eh?
Nej, stark och självständig var hon inte. Tvärtom. SD hade aldrig klarat att manipulera en stark och självständig kvinna. LW var trasig. Och lättutnyttjad.
Citera
2020-06-28, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
YT Rättegången del 2 SD

0 min SD menar att LW inte hade något att hota med efter avslöjandet 2017. åklagaren frågar honom om hur man mådde efter att HD lämnat honom. Han var ledsen ett par dagar men inte mer eftersom han sett det komma när han blev avslöjad. Det här med drömkvinnan är bara ett uttryck och betyder inte att han vill vara gift med HD, säger han.

14 min Nordsjöloggarna SD närloggade dem sent eller skrev i alla fall tillägget om LW sent. Att han loggade sent beror på att han inte ville att folk skulle se hur snart efter skilsmässan han var ute med LW. Det hade han tänkt berätta i augusti eller så. För LW tillkom att hon hade andra relationer som hon inte vile skulle veta om att hon var med SD.

19 min LWs mående var enligt SD bättre än på länge maj 2018. Hon hade ingen framtida partner på g. BeholderX skulle ju inte bli ngt. Åklagaren frågar SD om det var viktigt att HD inte fick reda på att relationen med LW fortsatt nu. Han har sagt olika i olika förhör och nu säger han att det nog skulle vara jobbigt för HD att höra. Åklagaren frågar honom om hur han kunde välja att göra så mot HD. Det var för att först var hon bara ett sjukt skal och efter avslöjandet inser han att äktenskapet inte skulle funka ändå. SD säger under rättegången att han "hade väl kunnat lämna LW bara", men i förhör 12 29/8 2019 sid 614 mitt "Det klarar vi nog inte att göra. Vi ville för mycket båda två och var för svaga" (ej kollat citat) enligt åklagaren.

29 min Sexliv var (typ överallt)

40 min blodsexet ofta blir det blod när de hade sex men inte så mycket. LW var väldigt blöt (så slidtorrhet låter inte som problemet). De hade aldrig sex under mens - LW menstruerade inte.

49 min Relationen till HD, kolikbarn och sedan Sillen. SD säger att han var glad för HD för hennes relation till Sillen nu. I förhör 14 sid 664 säger han att han var avundsjuk påpekar åklagaren. HD sa ofta fula ord om LW. Åklagaren frågar SD om HD kunde ha med mordet på LW att göra. SD säger att det vet han att hon inte har. Inte vet så att han kan svära på det eller kan ge henne alibi men ändå. USAresan var inte återföreningsresa. "Drömresan med drömkvinnan" är bara ett uttryck som inte betyder något om framtiden. Efter skilsmässan har det varit mycket till och från om ifall de skulle åka eller inte, och det visste LW. SDs hot mot LW Han visste att hon var rädd att han skulle avslöja relationen för hennes barn - det hade han inte tänkt men han lät henne leva i den tron. Han menar att båda haft makt över den andra. (Det där med att han sagt att han dominerade LW i paragraf 7 utredningen kanske åklagaren inte får ta upp i rättegången). Han hotade LW med evig ensamhet eftersom det var det värsta hon visste. När han sa han önskade att hon skulle dö på isiga vägar. Det var något han sa i vredesmod, menar han. Han bad om ursäkt och sa att svartsjukan rann över men det var bara för att lugna henne som han sa så, inte för att han menade det. Han har också kallat henne för kinesluder antagligen. Här tycker jag att det är konstigt att åklagaren inte tar upp Arons blod.

Bra sammanfattningar!
Citera
2020-06-28, 21:53
Medlem
Citat:
Jag tror inte att fakta är relevant i vissa inlägg så länge man får fram sitt budskap . Japp, det var SD som tjatade sönder LWs öron att börja med GC och till slut föll hon till föga.

Vad är ditt budskap då, att överförmyndaren borde satt LW under förvaltarskap?
Citera
2020-06-28, 21:54
Medlem
Citat:
Vad är ditt budskap då, att överförmyndaren borde satt LW under förvaltarskap?
Att SD inte skulle dödat henne? Det är ju inte HENNES fel att hon blev mördad. Eller? Tillhör du dom som tycker att hon fick skylla sig själv?
Citera
2020-06-28, 21:55
Medlem
Citat:
Och dessförinnan så tränade de ihop.
Vem som tog intiativ till det vet vi inte.

Kanske lilla mörkrädda LW ville låna grannen
som bodyguard?

Vad har det för bäring i mordet på LW? Det är fullständigt utan värde att veta vem som tog initiativ till träning. Om det ens var så.
Citera
2020-06-28, 22:04
Medlem
Citat:
Så LW hade inget eget ansvar?

Var det SDs fel att hon hade minst 6 st
parallella KKs också?

Var framgår det att hon hade minst 6 parallella KK?
Citera
2020-06-28, 22:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag vet inte om han ljög i förhöret, inte heller vet jag om sammanhanget där han hörde uttrycket var i sekretessklassat sammanhang. När han själv använde det enligt förhöret var det dock i ett privat sammanhang då han såg bilden i foton hos sin bekanta SD, det blir väl där han kopplar orsaken till benämningen.
I FUP:et står det tydligt att polisen Peter Wickström säger att han hörde uttrycket hos grannar när han arbetade i området.
Enligt hans egen uppgift associerade han då genast till LW.

Det lilla problemet som någon uppmärksammade är väl att Peter Wickström inte har arbetat i området och alltså ljög i förhöret.
Det är inte brottsligt att ljuga i vittnesförhör men jag undrar om det är tillåtet för poliser att ljuga i vittnesförhör när de själva är vittnen?

Nu påstår du att dessa grannar är SD och med andra ord att det var han som hittade på uttrycket.
Eller har jag missförstått dig?
Citera
2020-06-28, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Var framgår det att hon hade minst 6 parallella KK?

Stämningsansökan?
Citera
2020-06-28, 22:09
Medlem
Citat:
Nej, stark och självständig var hon inte. Tvärtom. SD hade aldrig klarat att manipulera en stark och självständig kvinna. LW var trasig. Och lättutnyttjad.

Ja, hennes gränslösa beteende medförde att hon gick sönder då och då. Och LW hade väl hyfsat lätt att utnyttja andra också. Hennes trasighet kan väl till viss del vara för att hon själv hade ett manipulativt drag. Det är ju intressant så mycket som tjatats om nyckeln hon skulle önskat tillbaka. I utskriften J*nny gör över sina konversationen säger alltså LW att hon ändå lyckats övertala SD att göra klart badrummet, han säger att han kan jobba där någon helg när hon jobbar och sedan lämna nyckeln i brevlådan. Då blir hon förtvivlad igen och tycker han ska ha kvar nyckeln.

Hon är ju ambivalent långt bortom det normala, sömnbristen gör väl sitt till till hennes dåliga omdöme och känslomässiga berg och dalbana men till sist var det ju ändå hon själv som måste stoppa och ge sig en chans att må bättre. När även vänner tröttnar, och det är ju inte konstigt om det är en ensidig svada om samma samma år ut och år in trots att de lyssnar, ger vettiga råd och stöttar initialt. Till slut kände sig väl vännerna som en dörrmatta var man regelbundet krafsar av sig lite skit.

Det som är tråkigt är ju att det verkat skett en ganska markant förändring sisådär en tre fyra år innan mordet och jag tycker det inte håller att ensidigt skylla SD för hur hon mådde och gjorde, det är ju inte SDs fel att LWs chef får ha dussintals utvecklingssamtal på grund av konflikter med övriga i arbetsgruppen. Eller att hon kvaddar sina övriga förhållanden. Trasig eller inte, de flesta har väl ändå inte det sociala skyddsnät och möjlighet till stöd från vänner och bekanta likväl som kontakter via sina arbeten men hon slarvar liksom bort det.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-28 kl. 22:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in