2020-06-28, 05:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax

VE kan være under hemmelig etterforskning og på bakgrunn av det kan han være hemmelig siktet for medvirkning.

Rart at ingen her vet hvem som fikk bilen ripet opp!?!

Min intuisjon sier meg at dette kan være VE. Om det faktum at bilen(e) ble utsatt for hærverk har noen betydning eller ikke er uklart for meg, men kan være som saken ellers: villedning av politiet og media.

Kanskje en eldre halvfeit fyr med halvlangt grått hår?
Citera
2020-06-28, 09:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hvor kommer dette voldsomme behovet for å sannsyngjøre at TH er uskyldig fra...?
Det er ikke akkurat et personlig behov tror jeg. Jeg tenker at det kommer mer under kategorien rettferdighetsans - på samme måte som noen forholder seg til rot, så har noen mer ordensans enn andre.

Jeg tror det er en grunn til at TH fremdeles ikke er tiltalt, og derfor heller ikke dømt.

På det tidspunktet det evt vil fremkomme bevis for at TH er skyldig, så vil saken bli lettere å forholde seg til.
Inntil den tid, så synes jeg at det er viktig å peke på alternative teorier, og det må også politiet gjøre, hvis de skal få en reell mulighet til å få siktede tiltalt, og videre dømt.
Citera
2020-06-28, 09:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hadde familien betalt hele løsepengekravet eller kun deler av løsepengekravet da kidnapperne sluttet å kommunisere?
Ja, det stemmer! Familien betalte hele løsepengekravet i Bitcoinvaluta tilsvarende 1 million dollar.
Da familien hadde betalt, avsluttet kidnapperne all kommunikasjon.
Kidnappingsofferet ble funnet drept ett år etterpå.
Citera
2020-06-28, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Konklusjon: hun hadde førekort, men ikke egen bil. Jeg tror ikke det er fordi hun ikke ønsket det. Ting er litt lettere å arrangere hvis man ikke behøver å tilpasse sine aktiviteter etter når bilen er ledig.

Tom Hagen pleide noen ganger gå, andre ganger kjøre til jobb...
Det kan jo tenkes at de faktisk klarte seg fint med kun ett kjøretøy på to (eldre, hjemmekjære, nøysomme) mennesker. Feks. Hvis en av dem jobber en kort rusletur hjemmenifra, og iblant lar bilen stå...
På samme måte er det mulig å hente bilen ila dagen om lysten og behovet for en kjøretur melder seg.

2 biler = 2 x forsikring, 2 x årsavgift, 2 x bombrikker, 8 x vinterdekk, 2 x Service/EU-kontroll etc...
Passer dårlig med Hagens profil å holde to biler, dersom én på deling + bittelitt planlegging dekker behovet I det daglige.
Citera
2020-06-28, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Kanskje en eldre halvfeit fyr med halvlangt grått hår?

Jaa, du. En slik husvenn vet nog en og annen hemlighet. Styreleder og advokat på kjøpet, med sitt navn på en ektepakt ingen har sett maken til, og som toer sine hender i media.
Citera
2020-06-28, 09:37
Avslutad
Citat:
(10. januar 2019) – Vi har sett dette eksplodere i Sør-Afrika det siste året, og det demonstrerer en endring fra det vi har sett tidligere. Nå ber kidnapperne om løsepenger i kryptovaluta, og dette er et fenomen som har blitt vanlig det siste året, sier den sørafrikanske forskeren Martin Ewi.

Forskeren mener kidnappingssaken i Norge passer inn i mønsteret de har sett i Sør-Afrika og andre steder i verden den siste tiden.

– Kidnapperne ber om store summer. I en sak ble det utbetalt 292 millioner dollar i løsepenger, og dette er massivt, sier Ewi.

– Disse gjerningspersonene vet akkurat hva de vil ha og de vet at det er enkelt å få tak i, om de har rett strategi, sier forskeren videre.

Til tross for politiets oppfordring om at familien ikke må innfri kravet om løsepenger, mener Martin Ewi at dette er eneste løsning for å få AEH hjem i trygghet.
– Jeg mener løsepengene MÅ betales for at offeret skal bli løslatt, sa Ewi.

https://www.tv2.no/a/10333902/
Takk for lenken! Denne artikkelen hadde jeg faktisk ikke lest.
Merkelig hvordan media informerer oss om at politiet har både anbefalt og frarådet familien å betale løsepengene...
Citera
2020-06-28, 09:38
Medlem
Citat:
Ja, jeg synes at det høres sannsynlig ut at GM kan ha foretatt bytte av bil slik som du foreslo.

Jeg vet ikke om politiet har skaffet seg oversikt over alle biler i Norge og i Sverige som har vært utsatt for bilbrann i tiden etter forsvinningen (med tanke på GMs eventuelle fjerning av DNA-spor). Jeg håper at politiet har en slik oversikt og at de etterforsker dette, i tilfelle GM valgte en slik løsning for å fjerne spor.

Mhm... om jeg først skulle planlagt en bortføring av noe slag, ville jeg hadde lagt inn (minst) ett bilbytte underveis.
Ikke like farlig/gitt at «storebror ser deg», hvis han ikke vet hva han ser etter...
Citera
2020-06-28, 09:52
Medlem
GG99Slayers avatar
Jaggu morsomt å se, at akershus får tyn i tråden blir borte, rett etter dukker denne z-z-z og tar opp i samme spor jaggu tilfeldige greier...
Citera
2020-06-28, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djeveldottir
Mhm... om jeg først skulle planlagt en bortføring av noe slag, ville jeg hadde lagt inn (minst) ett bilbytte underveis.
Ikke like farlig/gitt at «storebror ser deg», hvis han ikke vet hva han ser etter...

Men, det finnes vel ingen informasjon om noen biler som er blitt funnet stående igjen noe sted heller, er det vel..?? Anyone?
Citera
2020-06-28, 10:20
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Nivået her er nå langt under barnehagestadiet, her diskuteres fiskere og små grønne menn i røde BMW`er opp og att i mente selv om det er antatt at de ikke har noe som helst med saken å gjøre.

Tror du skal ta det lite lungt !
Kripos avhør "Ås/rød BMW x3" vitne nr 2
Så om Kripos är interesserade så är det ju också helt relevant
at diskutera den røda BMW x3 här i tråden.

https://www.tv2.no/a/11516304/
Publicert 26 Juni, 2020

Hagen-saken: BMW-vitne innkalt til avhør
Kripos vil snakke med Ås-kvinnen Gro Eriksen etter at hun stod frem på TV 2 og fortalte om en observasjon hun gjorde den dagen Anne-Elisabeth Hagen forsvant.
Citera
2020-06-28, 10:40
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvnxohr
Uansett hvem som satt i den røde bilen så forteller retningen de kjører på Brekkeveien at de ikke er på vei mot en hovedvei/motorvei.

Veien de kjører ender opp i boligfelt og videre gårdsvei utover til noen øde gårder og enkelte bedrifter.

Så de som kjører skal til et hus/sted lokalt kan man anta. Man hadde ikke kjørt den veien med den bilen hvis man var på vei mot en europavei.

Kart:
https://m.imgur.com/a/faJFJ5E

DEN RØDA BMW X3 KAN VISST TA SIG UR ÅS VIA DEN VÄGRIKTNING DOM KÖRDE !

Om dom fortsat åkte till Brekkeveien är slut och fortsatte syd ca 400meter
och därefter åker til vänster och åker nord ca 400meter
och kryssar tågspåren via tunnelen under tågspåren
DÅ är dom ute på Hogstvetveien och därmed ur Ås området
och kan ta sig år vilket som helst håll dom vill
som i sin tur leder till større vägar.
Citera
2020-06-28, 10:47
Medlem
Med fare for å ødelegge noe, har man funnet ut noe mer om denne vær-stille meldingen?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9vPzME/biler-beslaglagt-i-loerenskog-saken-vaer-stille-risset-i-lakken

Vet man om politiet etterforsker denne? Antar de lett kunne samlet inn videomateriale i alle fall. Jeg har mine egne tanker om denne meldingen ettersom media ikke skriver noe særlig om det, og det ikke ser ut til å være tema, og ingen journalister stiller politiet spørsmål om dette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in