2020-06-28, 12:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja? Han kan ju ändrat uppfattning under tiden som gick mellan han svarade M**s och när han fick frågan i rätten, det är väl inte särskilt underligt? Är du på väg att dra på dig Krösa Maja hucklet igen?

Så lägligt då!
Lika lägligt som att det passar att berätta vilken perfekt man han är som rekommenderar män till "sina två fruar" och också berättar att han inte är värdig make till HD.

Man förstår verkligen vilken hyvens man han är. Så hyvens att han erkänner att han varit en dålig make, och på det sättet förstår vi att han skulle vara hyvens nog att erkänna mordet. Eller naturligtvis, han skull ju inte utfört mordet.

Han passar också på att berätta hur mycket barnen var hos honom. Det kan kännas lätt missvisande när man vet att han strax före mordet avsade sig att ha hand om barnen helt, för att de inte kom upp med en lösning på kaninburfrågan. Det vill säga den lösning som han ansåg att de skulle komma fram till.

Undrar vilken lösning det var? Göra sig av med kaninerna? Han har ju aldrig gillat kaninerna, som han "skojade" om att man borde lägga på grillen.

Alla vet ju att kaniner äter på gräset, och att taket gör att regnet inte kommer på gräset. Man får väl förstå att det är sådant som sker? Att barnen måste få ta lite plats i livet? vad sägs om en studsmatta? Hur ser det ut under den efter en sommar?

Bråket varade i flera dagar. Helt sjukt att avsäga sig barnen på detta sätt!
Citera
2020-06-28, 12:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
+
”Drömresan med drömkvinnan”
”Allt ska bli så bra nu”
Hannas mamma trodde på nytt giftermål
Stefans arbetskamrat hade uppfattningen att de fortfarande var gifta

Grannen kunde inte se någon skillnad i frekvens hur de (HD och SD) umgicks...
Citera
2020-06-28, 13:11
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
+
”Drömresan med drömkvinnan”
”Allt ska bli så bra nu”
Hannas mamma trodde på nytt giftermål
Stefans arbetskamrat hade uppfattningen att de fortfarande var gifta

Det vore underbart om SD och HD gifte om sig, så kan SD göra många drömresor tillsammans med sin drömkvinna HD och deras barn, jag önskar verkligen att paret D blir en lycklig familj igen och att barnen får njuta av sina aktiva föräldrar tillsammans.
Citera
2020-06-28, 13:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är inte konstigt om det blr en del trams
när jag får svara på dumma frågor från
mobbarflocken.hela tiden.

Jag tycker att kvinnor får ha manliga
GC-vänner.
Men din fantasi att de "bara" var vänner har
visat sig vara fel. LW har själv skrivit i
konversationer att hon haft sex med alla utom
LagAmie.
Vi pratade om GC-sidan.
Det var den du kritiserade för att det fanns för mycket manliga kontakter.
Citera
2020-06-28, 13:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det vore underbart om SD och HD gifte om sig, så kan SD göra många drömresor tillsammans med sin drömkvinna HD och deras barn, jag önskar verkligen att paret D blir en lycklig familj igen och att barnen får njuta av sina aktiva föräldrar tillsammans.
Det som har skrivits om SD:s aktiviteter sedan han släpptes är inte så mycket.
Det verkar inte heller som om han någon gång har setts tillsammans med sina barn.
Jag kan bara tycka att det för barnen kanske är bäst så.
Citera
2020-06-28, 13:41
Medlem
Snor-Johans avatar
1. Det finns ett par gifta män som Lena hade ihop det med som inte nämts i FUP.

2. UW lämnade självmant in bilderna från övervakningskamerorna till polisen.

4. Det finns ett flertal viktiga personer vilka drabbats av Lenas personlighet som inte hörts.(En del från den kristna kretsen)

5. Lena var underställd ett sammarbetsprogram ang, anmälningarna till soc/polis där UW och barnen ingick med bla, gemensamma pannkaksfrukostar i ett försök att läka familjen. (Finner sin relevans i att anmälningarna till styrkande av Lenas psykosociala problem vilket sannolikt gav mördaren motivet till mordet ifrågasatts)
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-28 kl. 14:04.
Citera
2020-06-28, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det verkar inte heller som om han någon gång har setts tillsammans med sina barn.
Nej han tycks hålla sig rätt lågt men det skulle inte förvåna alls om han återupptagit förhållandet med HD.
En mycket dålig idé i sådana fall med tanke på hur dysfuntionella dessa båda två är.
Problemlösning med att döda sig själva och sina barn (och troligtvis älskarinnan) tycks inte alls främmande för någon av dem.
Citera
2020-06-28, 13:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Vi pratade om GC-sidan.
Det var den du kritiserade för att det fanns för mycket manliga kontakter.

Försök att hänga med i konversationen.

Jag skrev att en stalker kanske blev svartsjuk
när LW lade ut foton där hon poserade
tillsammans med sina män.

Någon frågade var man kunde se dessa foton.

Jag svarade: "På hennes GC-logg".

Någon bad om länk. Jag postade den.

Vad är problemet?

Vem är det som fantiserar och ljuger?
Citera
2020-06-28, 14:06
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

Eftersom vissa i tråden inte fått tagit del av SD:s aktiviteter, vilket vissa i tråden fått tagit del av, och inte kommer att offentliggöras i tråden, det sker i pm.

Jag har varit i kontakt med fd kollegor på USÖ där HD jobbar, de vet genom HD att SD har mkt kontakt med deras barn allt för att skapa en fin relation med deras gemensamma barn, vilket inte minst för barnen är en självklarhet.
Citera
2020-06-28, 14:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

4. Det finns ett flertal viktiga personer vilka drabbats av Lenas personlighet som inte hörts.(En del från den kristna kretsen)

5. Lena var underställd ett sammarbetsprogram ang, anmälningarna till soc/polis där UW och barnen ingick med bla, gemensamma pannkaksfrukostar i ett försök att läka familjen. (Finner sin relevans i att anmälningarna till styrkande av Lenas psykosociala problem vilket sannolikt gav mördaren motivet till mordet ifrågasatts)

Om du ni sitter på så viktig information, varför meddelar du inte det till polisen!?!?

Din källa, är jag skeptisk till då pm enbart kan skickas av användare på flashback.
Varför kan källan inte själv stå för sina uppgifter?

Pm från anonyma källor är inte fakta.
Om det inte kan backas upp av FUP, då ser jag det enbart som det det är; uppgifter från en anonym källa på flaxhback.

Om du sitter på förstahandsuppgifter förstår jag inte varför ni inte tipsar polisen!
Citera
2020-06-28, 14:21
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan då inte för mitt liv förstå då varför inte SD gör alt vad han kan för att rentvå sig.
Nu måste du väl ändå skoja notknapparen. Det var ju just det här jag skrev om i inlägget du svarade på, dvs. att försvaret har hänvisat till objektiva fakta i förundersökningen som man menar visar att SD har alibi. Det märkliga är att åklagaren sedan i överklagandet till Hovrätten skriver att SD inte har alibi, detta trots att hon inte alls har kunnat slå hål på det här alibit han har lagt fram. Åklagaren har alltså inte ens kunnat visa att SD har haft möjlighet att begå brottet, något som väl måste anses vara ett absolut minimikrav för att kunna väcka åtal mot någon.
Citera
2020-06-28, 14:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Och som jag tolkar din sista mening, hänvisar du till att mördaren finns inom famijen. Först pekade du med hela handen på N*a (förutom att du kränkte hans utseende på det grövsta sätt) och nu UW?
Kanske du tänker någon annan inom familjen?
Såg att en postare hade funderingar runt en av familjemedlemmarna.

Jag tror att jag håller på att få (värme)slag.
Det är så vämjeligt att jag finner inga ord!🤢
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in