2019-04-07, 09:41
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Har han inte alltid skrivit på det viset? Jag är inte säker på att han driver med oss utan snarare försöker ge sken av att leva och skriva som förut. Förändringar i beteende och personlighet skulle bara höja polisens misstankar.

Driver du med mig? Det är ju uppenbart att SD följer tråden och ger budskap via sitt GC-konto som t ex inlägget där han gör en nedräkning. Tror du det är en slump att han lagt ut det och sen tog bort det efter att det påtalades i tråden?
http://forumbilder.se/I524V/dagar-och-timmar

Jag ställer ytterligare en fråga till psykologen. Vad har du för spekulation om vad som rör sig i en MGM:s huvud när hen kommunicerar med trådskrivare utanför detta forum och på olika sätt visar att hen vet vem skribenten är?
Citera
2019-04-07, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ja, i inlägget från den 11/1-19 har vi kunnat läsa att postaren
Rosamund uttrycker att JG är religiös.

"Fanatiskt religiös" dessutom. F-n tro´t.
Ok, ser att uppgiften kommer från annat håll än från Rosamund.
Senast redigerad av VigosRos 2019-04-07 kl. 09:45.
Citera
2019-04-07, 09:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Varken JG eller MGM är väl det minsta religiösa. Någon som sett något annat i tråden?

Ingen har nämnt att MGM skulle vara religiös men det har diskuterats att JG kan vara det.
Citera
2019-04-07, 09:46
Medlem
Citat:
Ingen har nämnt att MGM skulle vara religiös men det har diskuterats att JG kan vara det.

Det har diskuterats om MGM skulle vara det också. Det kunde vi avfärda ganska snabbt.
Citera
2019-04-07, 09:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
"Fanatiskt religiös" dessutom. F-n tro´t.
Ok, ser att uppgiften kommer från annat håll än från Rosamund.

Ja jag tycker det är dj*vligt fel och fanatiskt av JG att tänka att Lena skulle haft en större skuld på grund av att hon var otrogen mot Gud medan SD "bara" var det mot sin hustru.

Men uppenbarligen håller du med honom och ser det som normalt religiöst tänkande, inget fanatiskt där inte enligt dig.

Edit: Ok tack, såg nu att du ändrade din sista mening och tog bort frågan om jag känner honom.
Senast redigerad av Rosamund 2019-04-07 kl. 09:52.
Citera
2019-04-07, 09:53
Medlem
Citat:
Ja jag tycker det är dj*vligt fel och fanatiskt av JG att tänka att Lena skulle haft en större skuld på grund av att hon var otrogen mot Gud medan SD "bara" var det mot sin hustru.

Men uppenbarligen håller du med honom och ser det som normalt religiöst tänkande, inget fanatiskt där inte enligt dig.

Båda parter har i så fall syndat mot gud eftersom MGM lade sitt äktenskapslöfte inför gud.
Citera
2019-04-07, 09:55
Medlem
Citat:

Angående SD och religion så har det några gånger nämnts i tråden
att han är ateist, bland annat i detta inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Minns en bild från burkletarsidan där SD refererar till sig själv som ateist när han ska logga en cache vid en kyrka.

Spännande att HD och SD väljer att vigas av LW när de inte ens är medlemmar i den församlingen.
Citera
2019-04-07, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statoil
Nu kan man köpa hennes bostad iaf.

https://www.hemnet.se/bostad/16004716?utm_source=ios_app&utm_medium=link&utm_ca mpaign=tipsa&utm_content=iphone

Ett objekt för någon som vill hålla koll på en exfru?
Citera
2019-04-07, 10:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det har diskuterats om MGM skulle vara det också. Det kunde vi avfärda ganska snabbt.

Jaha okej, det hade jag glömt.
Citera
2019-04-07, 10:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ett objekt för någon som vill hålla koll på en exfru?

Tänk vad galet om SD köpte den. Skulle det höja eller sänka misstankarna mot honom?
Citera
2019-04-07, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statoil
Nu kan man köpa hennes bostad iaf.

https://www.hemnet.se/bostad/16004716?utm_source=ios_app&utm_medium=link&utm_ca mpaign=tipsa&utm_content=iphone
Det minsta vi kan begära av trådfolket bosatt i Örebro är väl att de kan masa sig iväg så att frågan om ytterdörren kanske till slut kan bli avklarad? Det är väl inte för mycket begärt?

Alltså noga fota låset (in- och utsidan), känn hur pass lätt dörren "svänger", prova att med olika kraft få dörren att fastna i stängt läge, beskriv själva tyngden på dörren (kolla: 2 eller 3 gångjärn?). Sånt man som bostadspekulant alltid undersöker. "Plikten framför allt" - ett uttryck svenska mäklare lär ha lånat från förra Konungen, fast nu syftar man på 'undersökningsplikten'.

Titta gärna närmare på hur säker altandörren är. På fotot ser den inte betryggande ut, men svårt att avgöra.

Tack på förhand!
Citera
2019-04-07, 10:46
Medlem
För att återgå till det några av oss tog upp igår kväll angående
en av medlemmarna, som skulle åka med i minibussen till eventet
i Norge, R*mdenISS.

Postaren GilGrissom82 hittade i januari uppgifter om att
han dels, bor relativt nära LW, förvånades över varför han aldrig
diskuterats i tråden - med tanke på alla andra som tagits upp
som presumtiva gärningsmän. Dessutom verkar han inte varit
aktiv på geocachforumet efter den 19/5.

Avser definitivt inte han skulle ha något med LW:s död att göra,
vill enbart belysa att han tidigare tagits upp i tråden.

(Hans hörselnedsättning [ev dövhet?] stämmer väl kanske inte
heller överens med att vittne hört två personer samtala på väg
ned mot planket.)

Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Jag tror inte att han är inblandad med vad jag vet nu, oavsett uppgifterna om röster.

Jag har inga uppgifter om alibi eller andra omständigheter. Däremot förklarar den nya informationen hans beteenden efter mordet som hos mig väckt misstankar.
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Litet anmärkningsvärt är dock att h*n fram tills nu helt har gått under radarn i denna tråd. Och detta trots att han både ingick i norge-gänget samt bor förhållandevis nära BO.

Funderar faktiskt en del över varför just h*n har lyckats undgå all nagelfaring, vad kan vara orsaken till det? Med tanke på att allt och ingenting annars diskuteras i det oändliga här i tråden.

Jag påstår inte att h*n är GM, men blir ändå förundrad över fenomenet att h*ns whereabouts kopplade till LW's försvinnande har "missats" helt här. Beror detta enbart på att h*n valt att inte vara aktiv på geocacheforumet efter den 19 maj?
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vilket beteende hos honom menar du har väckt misstankar hos dig?
Och på vilket sätt har den nya informationen kunnat ge klarhet i hans beteende?
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Beteendet är att han har helt slutat geocachat efter mordet, som jag förstått det.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-04-07 kl. 11:28. Anledning: Stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in