2020-06-28, 09:39
Medlem
Otto Flicks avatar
Trots att omgången redan inletts så fanns ingen matchtråd. Nåväl, Peking fortsätter att imponera.

Lördag 27/6:
15:00 Östersunds FK-IFK Norrköping 2-4

Söndag 28/6:
14:30 Djurgårdens IF-Kalmar FF
14:30 IK Sirius-IFK Göteborg
14:30 Mjällby AIF-Hammarby IF

17:30 AIK-Malmö FF
17:30 IF Elfsborg-Örebro SK

Måndag 29/6
19:00 BK Häcken-Helsingborgs IF
19:00 Varbergs BoIS-Falkenbergs FF
Citera
2020-06-28, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Trots att omgången redan inletts så fanns ingen matchtråd. Nåväl, Peking fortsätter att imponera.

Lördag 27/6:
15:00 Östersunds FK-IFK Norrköping 2-4

Söndag 28/6:
14:30 Djurgårdens IF-Kalmar FF
14:30 IK Sirius-IFK Göteborg
14:30 Mjällby AIF-Hammarby IF

17:30 AIK-Malmö FF
17:30 IF Elfsborg-Örebro SK

Måndag 29/6
19:00 BK Häcken-Helsingborgs IF
19:00 Varbergs BoIS-Falkenbergs FF

Peking fortsätter vinna dock verkar dem haft de tufft igår om man ser till när dem gjorde sina två sista mål. Kan va en styrka att avgöra sent också men helt lätt hade dem nog inte det.

I övrigt tror jag kalmar kan ta ett kryss mot djurgården, hammarby kan vara tröttkörda från cupen (spelade med 10 man länge i hög värme) dessutom spelades matchen i 120 minuter, mjällby kan överraska här tror jag.

Malmö slår aik igen även utan AC tror jag, JDT har bra koll på man-man spelet som aik spelar visade han i cupen.
Citera
2020-06-28, 09:55
Medlem
welcometorealitys avatar
14:30 Mjällby AIF-Hammarby IF på TV5
Citera
2020-06-28, 10:38
Medlem
Sirius har en intakt trupp, fast har lagt till talangen Jamie Roche så den måste bantas till matchstart. Spelare tillbaka i full träning som Lindberg och Österholm får vänta på sin tur. Får se om Kennedy får starta igen, känns tveksamt.
Citera
2020-06-28, 11:32
Medlem
Kedoxs avatar
La en slant på vinst för Hammarby och IFK gbb.
Det som förvånar mig var att det var högre odds på gbg än Sirius. Hur tänkte bettingbolagen där? Skulle Sirius ha större chans eller räknar de hemmafördel?
Citera
2020-06-28, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
La en slant på vinst för Hammarby och IFK gbb.
Det som förvånar mig var att det var högre odds på gbg än Sirius. Hur tänkte bettingbolagen där? Skulle Sirius ha större chans eller räknar de hemmafördel?

Bärande spelare som Aiesh och Sana spelade 120 minuter i torsdags kväll, Söder är skadad. Nu match 2½ dygn senare i 30 grader så trolig rotation skulle jag tippa att spelbolagen baserar det på. Sen har Sirius inlett säsongen bra och varit spelförande i alla matcherna. Har även hållit sig skadefria så kontinuiteten är stor just nu, hoppas bara att man kan få till en lika bra prestation idag också och inte skjuta sig i foten med farliga bolltapp.
Citera
2020-06-28, 13:45
Medlem
Inte speciellt mycket roterande idag, förväntar mig att Giorgi får göra sina första minuter i dagens match.

Startelvor:

Sirius: Jonsson - Larson, Björkström, Jarl - Vecchia, Hellborg, Andersson, Björnström - Sugita, Saeid, Netabay

Blåvitt: Anestis - Toko, Calisir, Tolinsson, Wernersson - Yusuf, Erlingmark - Lagemyr, Sana, Abraham - Aiesh

På bänken: Amos, Holm, Jallow, Titi, Alexandersson, Kharaishvili, Farnerud.

Hoppas Hosam får lira högerytter, men jag tror han blir spjutspetsen.

Edit: Eller ja, det blir ju lite roterande, Paka, Sargon och Erlingmark in i startelvan.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-06-28 kl. 13:48.
Citera
2020-06-28, 13:46
Medlem
LT10s avatar
Bråtveit

Witry - Une - Berg - Augustinsson

Ulvestad - Karlström

Radetinac - Holmberg - Ring

Chilufya

Spännande elva, hade dock hellre sett Ring som 10a samtidigt som Oscar Pettersson tagit plats till vänster, men men man kan inte få allt. Fortsatt intressant med ”Chili” längst fram. Rätt med målvaktsbyte då Vaiho varit rätt skakig inledningsvis.

Namne Bergstrands Kalmar är aldrig roligt.
Citera
2020-06-28, 14:04
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Bråtveit

Witry - Une - Berg - Augustinsson

Ulvestad - Karlström

Radetinac - Holmberg - Ring

Chilufya

Spännande elva, hade dock hellre sett Ring som 10a samtidigt som Oscar Pettersson tagit plats till vänster, men men man kan inte få allt. Fortsatt intressant med ”Chili” längst fram. Rätt med målvaktsbyte då Vaiho varit rätt skakig inledningsvis.

Namne Bergstrands Kalmar är aldrig roligt.

Saknas det alternativ till höger eller varför får Radetinac spela så mycket? Ny chans för Holmberg också oväntat med tanke på hur kass han var mot oss (ÖSK) och Norrköping. Logiskt med mv-byte i alla fall.
Citera
2020-06-28, 14:13
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sambucca
Peking fortsätter vinna dock verkar dem haft de tufft igår om man ser till när dem gjorde sina två sista mål. Kan va en styrka att avgöra sent också men helt lätt hade dem nog inte det.

Spelmässigt hade vi det jävligt enkelt mot ett uselt Östersund men vi brände ju precis allt samtidigt som försvaret var lite hej-kom-och-hjälp-mig ett tag. 28-7 i skott till Peking. Intressant även att se "attack momentum" enligt Sofascore.
Citera
2020-06-28, 14:17
Medlem
Verkar bli Hosam på kanten, gött. Sedan blir det ju en vild gissning om Paka eller Sana lirar på vänsterkanten.

Hosam - Paka(gissning) - Sana
Sargon
Citera
2020-06-28, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Spelmässigt hade vi det jävligt enkelt mot ett uselt Östersund men vi brände ju precis allt samtidigt som försvaret var lite hej-kom-och-hjälp-mig ett tag. 28-7 i skott till Peking. Intressant även att se "attack momentum" enligt Sofascore.

ja, gårdagens match missade jag. men jag har verkligen imponerats av norrköping i år såhär långt. Inte minst mot AIK. Jag som UR-MFFARE känner mig uppriktigt rädd för er haha. Simon Thern i storform är alldelles för bra för allsvenskan, Sead likaså, Nyman också. Men i slutet av dagen handlar det om att göra mål för att vinna matcher, sjukt frustrerande när laget radar upp chanser och inte lyckades stänga matcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in