2020-06-28, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg mener at det kan være årsaken til at politiet var i kontakt med spansk politi.

Jeg tror ikke at politiet engang har ofret den saken en tanke og hvorfor skulle de gjøre det ?
Citera
2020-06-28, 01:50
Medlem
Niffys avatar
Beklager, det såkalte "Spania-sporet" hadde med spekulasjonene rundt han B*rfod/Iv*rsen-fyren, han som tok livet av seg i desember 2018.

Jeg kom på det nå.

Han hadde kontakter, og bodde vel også, i Spania.

Edit: For var det ikke han som også drev med trening av hunder ift. minerydding og lignende, eller blander jeg sammen noe her nå..?
Senast redigerad av Niffy 2020-06-28 kl. 01:54.
Citera
2020-06-28, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg mener at det kan være årsaken til at politiet var i kontakt med spansk politi.

Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg tror ikke at politiet engang har ofret den saken en tanke og hvorfor skulle de gjøre det ?
Nettavisen får også opplyst at politiet har gjort en rekke etterforskningsskritt mot kryptovalutamiljøer i Sør-Europa. Heriblant i Spania med bistand fra Kripos.
Det skal også ha vært gjort undersøkelser inn mot kriminelle miljøer i Sverige.

https://www.nettavisen.no/nyheter/anne-elisabeth-hagens-ektemann-tom-hagen-er-siktet-for-drap-eller-medvirkning-til-draphar-vaert-avly ttet-i-flere-maneder/3423959802.html
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-28 kl. 01:57.
Citera
2020-06-28, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Beklager, det såkalte "Spania-sporet" hadde med spekulasjonene rundt han B*rfod/Iv*rsen-fyren, han som tok livet av seg i desember 2018.

Jeg kom på det nå.

Han hadde kontakter, og bodde vel også, i Spania.

Edit: For var det ikke han som også drev med trening av hunder ift. minerydding og lignende, eller blander jeg sammen noe her nå..?
Leste om han her på FB at det er samme mannen. Også var argumentet at han grunnet krigsskader /PTSD hadde begått selvmord. Noen andre har kanskje tanker rundt at han ble «selvmyrdet».
Citera
2020-06-28, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Leste om han her på FB at det er samme mannen. Også var argumentet at han grunnet krigsskader /PTSD hadde begått selvmord. Noen andre har kanskje tanker rundt at han ble «selvmyrdet».

Ikke dra inn alt mulig rart da, det er nok støy her som det er.
Citera
2020-06-28, 02:04
Medlem
(10. januar 2019) – Vi har sett dette eksplodere i Sør-Afrika det siste året, og det demonstrerer en endring fra det vi har sett tidligere. Nå ber kidnapperne om løsepenger i kryptovaluta, og dette er et fenomen som har blitt vanlig det siste året, sier den sørafrikanske forskeren Martin Ewi.

Forskeren mener kidnappingssaken i Norge passer inn i mønsteret de har sett i Sør-Afrika og andre steder i verden den siste tiden.

– Kidnapperne ber om store summer. I en sak ble det utbetalt 292 millioner dollar i løsepenger, og dette er massivt, sier Ewi.

– Disse gjerningspersonene vet akkurat hva de vil ha og de vet at det er enkelt å få tak i, om de har rett strategi, sier forskeren videre.

Til tross for politiets oppfordring om at familien ikke må innfri kravet om løsepenger, mener Martin Ewi at dette er eneste løsning for å få AEH hjem i trygghet.
– Jeg mener løsepengene MÅ betales for at offeret skal bli løslatt, sa Ewi.

https://www.tv2.no/a/10333902/
Citera
2020-06-28, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
(10. januar 2019) – Vi har sett dette eksplodere i Sør-Afrika det siste året, og det demonstrerer en endring fra det vi har sett tidligere. Nå ber kidnapperne om løsepenger i kryptovaluta, og dette er et fenomen som har blitt vanlig det siste året, sier den sørafrikanske forskeren Martin Ewi.

Forskeren mener kidnappingssaken i Norge passer inn i mønsteret de har sett i Sør-Afrika og andre steder i verden den siste tiden.

– Kidnapperne ber om store summer. I en sak ble det utbetalt 292 millioner dollar i løsepenger, og dette er massivt, sier Ewi.

– Disse gjerningspersonene vet akkurat hva de vil ha og de vet at det er enkelt å få tak i, om de har rett strategi, sier forskeren videre.

Til tross for politiets oppfordring om at familien ikke må innfri kravet om løsepenger, mener Martin Ewi at dette er eneste løsning for å få AEH hjem i trygghet.
– Jeg mener løsepengene MÅ betales for at offeret skal bli løslatt, sa Ewi.

https://www.tv2.no/a/10333902/

Et sted måtte inspirasjonen komme fra.
Citera
2020-06-28, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellMoss
Ungarn, Romania, Bulgaria, Bosnia-Hercegovina, Kroatia, Makedonia, Montenegro, Serbia, Kosovo, Vojvodina og Slovenia.

I Wikipedia står om en huvudgrupp som alltid hör till Östeuropa och en grupp som kan räknas dit.
Citat:
"Östeuropas länder
Östeuropa omfattar alltid:
1.
Albanien
Bulgarien
Moldavien
Nordmakedonien
Rumänien
Ryssland
Ukraina
Vitryssland

Det förekommer att följande länder inkluderas:
2.
Armenien
Azerbajdzjan
Bosnien och Hercegovina
Cypern
Estland
Kosovo
Kroatien
Lettland
Litauen
Montenegro
Polen
Serbien
Slovakien
Slovenien
Tjeckien
Turkiet
Ungern"
.
Citera
2020-06-28, 02:13
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Et sted måtte inspirasjonen komme fra.

Jeg vil ikke sitere you know who.

Forskjellen her er jo at "kidnapperne" ikke ville ha løsepenger.

Og motparten, unnskyld, familien, heller ikke ville betale, eller i det hele tatt kommunisere eller forhandle.

Meget spesielt.
Citera
2020-06-28, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg vil ikke sitere you know who.

Forskjellen her er jo at "kidnapperne" ikke ville ha løsepenger.

Og motparten, unnskyld, familien, heller ikke ville betale, eller i det hele tatt kommunisere eller forhandle.

Meget spesielt.

Det er liksom det jeg mener, saken er så spesiell at den vekker oppsikt globalt.
Citera
2020-06-28, 02:25
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Det er liksom det jeg mener, saken er så spesiell at den vekker oppsikt globalt.

Vekker oppsikt globalt, blant alle som har lang og faktisk erfaring med slike situasjoner.

Og deres enstemmige vurdering er at dette bare er oppspinn.
Citera
2020-06-28, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Nettavisen får også opplyst at politiet har gjort en rekke etterforskningsskritt mot kryptovalutamiljøer i Sør-Europa. Heriblant i Spania med bistand fra Kripos.
Det skal også ha vært gjort undersøkelser inn mot kriminelle miljøer i Sverige.

https://www.nettavisen.no/nyheter/anne-elisabeth-hagens-ektemann-tom-hagen-er-siktet-for-drap-eller-medvirkning-til-draphar-vaert-avly ttet-i-flere-maneder/3423959802.html
Takk. Lurer på hva som skjedde med dette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in