2020-06-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Har okontrollerad invandring provats någonstans då??
Det närmaste jag kommer på är Singapore och UEA. För iaf Singapore är det inte uppenbart att det varit negativt. Singapore har aldrig haft fri invandring.

Ifall du bär på någon bisarr föreställning om att Sverige skulle ha okontrollerad invandring får jag hänvisa till Utlänningslagen. Den är lång och omfattande. Och vi har dessutom ett stort invandrarverk som jobbar med kontroll.

Jag kan svårligen föreställa mig att någon vuxen med fungerande hjärna kan fått för sig att Sverige skulle haft okontrollerad invandring.
Om det har "provats"? Ja, det genomfördes senast hösten 2015 med miljöfascisterna och Lövbiffen vid makten understödda av de underdåniga Batramoderaterna i Decemberöverenskommelsen. Sveriges invandring låg på 500.000+ räknat på årsbasis (20.000 per vecka) hösten 2015. Ingen av de som vällde in då blev de facto tvungna att resa hem, de som inte fick uppehållstillstånd kallas papperslösa idag, och Rödluvan bidrog till åtminstone afghanernas amnesti. Du kan ha vilken Utlänningslag som helst. Papperslösa får bidrag, fri sjukvård, skolgång etc. från alla aktivister anställda i kommuner. Skulle polisen ändå försöka utvisa någon kommer luftfartssabotören Elin, efter att ha tipsats av samma knäböjande aktivistpolis, naturligtvis.

Det finns inget annat parti som så konsekvent, grundligt och långsiktigt arbetat för fri invandring som Centerpartiet, såväl på riksnivå som kommunal nivå. Såssarnas kommunalråd gick åtminstone i taket när främlingar vällde in okontrollerat i Katrineholm, Eskilstuna, Filipstad, Södertälje etc. Medan man i typiska inflytelserika centerkommuner som Linköping skrek högt efter fler invandrare. Fanns ju bara sexiga Fadde vid Stureplan så det var inga bekymmer, tyckte Federley i Centern då.

Jag antar att du försökte skriva UAE, en islamisk diktatur som aldrig haft fri invandring, utan en stor arbetskraftsinvandring av slavarbetare från Asien, vilka byggt alla meningslösa tomma skyskrapor och osålda lyxöar, inomhusskidbackar som aldrig är öppna etc.

Hjärnan fungerar utmärkt, skulle vara svårt att inneha ett tekniskt jobb baserat på känslor. Jag vet t.ex. att Förenade Arabemiraten förkortas UAE på engelska. Och du, "Invandrarverket" bytte namn för 20 år sen till Migrationsverket. Uppdaterades din egen hjärna senast på 1900-talet?
Citera
2020-06-27, 21:39
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Om det har "provats"? Ja, det genomfördes senast hösten 2015 med miljöfascisterna och Lövbiffen vid makten understödda av de underdåniga Batramoderaterna i Decemberöverenskommelsen.
Varför har du inte levererat en länk som visar att Utlänningslagen togs bort då?

Eller förstår du inte att du måste göra det?

Förstår du öht vad som diskuteras?
Citera
2020-06-27, 22:26
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Visa var i citatet jag skiver att jag har tilltro till "politikernas och myndigheternas vilja att alltid tillämpa lagen". Nu fantiserar du friskt. Patetiskt halmgubbe-försök.

Ditt argument var legalistiskt ("lagstiftningen gäller") vilket förutsätter att politiker och myndigheter också tillämpar lagen. Annars hycklar du ju (vilket jag iofs tror att du gör).

Citat:
Det är vad C stipulerar på sin hemsida under "vår politik" som gäller. Om du fantiserar om något annat så är det just fantasier.

Det enda som gäller är verkligheten, dvs. vad centern faktiskt gör och vilka konsekvenser det får. Deras partiprogram är i bästa fall en karta över hur de tänkte när programmet skrevs.

Jag hävdar att verkligheten (centerns agerande under många år) visar att de verkar för oreglerad invandring, och att kartan (partiprogrammet) därför är vilseledande.

Du hävdar att när verkligheten inte stämmer med kartan så är det fel på verkligheten. Ett utomordentligt korkat argument om du verkligen tror på det (vilket jag iofs inte tror att du gör).

Citat:
Du verkar helt hämningslös. Vad ska ditt nästa påstående bli. Att vi har vänstertrafik kanske. När folk då pekar i trafiklagstiftningen, så kommer du bara helt verklighetsfrånvänt att påstå att trafiklagstiftningen är desinformation.

Det jag säger är att om centerpartiet kör på vänster sida så kör de på vänster sida. Att påstå att de kör på höger sida bara därför att det står så i deras partiprogram är desinformation. Verkligheten trumfar kartan.

Citat:
Du får söka hjälp. Det är inte din fantasivärld som gäller.

Inte då. Att jag ifrågasatte om du själv tror på detta var faktiskt en komplimang. Bara en naiv och korkad person skulle göra det, och du framstår varken som naiv eller korkad.
Citera
2020-06-28, 07:12
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ditt argument var legalistiskt ("lagstiftningen gäller") vilket förutsätter att politiker och myndigheter också tillämpar lagen. Annars hycklar du ju (vilket jag iofs tror att du gör).

Det enda som gäller är verkligheten, dvs. vad centern faktiskt gör och vilka konsekvenser det får. Deras partiprogram är i bästa fall en karta över hur de tänkte när programmet skrevs.

Jag hävdar att verkligheten (centerns agerande under många år) visar att de verkar för oreglerad invandring, och att kartan (partiprogrammet) därför är vilseledande.

Du hävdar att när verkligheten inte stämmer med kartan så är det fel på verkligheten. Ett utomordentligt korkat argument om du verkligen tror på det (vilket jag iofs inte tror att du gör).

Det jag säger är att om centerpartiet kör på vänster sida så kör de på vänster sida. Att påstå att de kör på höger sida bara därför att det står så i deras partiprogram är desinformation. Verkligheten trumfar kartan.

Inte då. Att jag ifrågasatte om du själv tror på detta var faktiskt en komplimang. Bara en naiv och korkad person skulle göra det, och du framstår varken som naiv eller korkad.
Nu skriver du ett nytt inlägg som handlar om att dina fantasier är sanningen. Det går inte att hitta det minsta lilla inslag av insikt om att dina fantasier inte är sanningen.

Varför kan du inte komma med någon substans som stöder dina påståenden. Där är det helt tomt.

Om det nu är som du påstår att C agerat för ta bort Utlänningslagen så borde du väl ha länkat några sådan fall. Då hade du haft stöd i verkligheten. Nu har du ingenting. Helt tomt.

Kan du nu ta och komma med några länkar där C kämpar för att få bort Utlänningslagen.
(För, som jag hoppas, alla förstår väl att den måste bort för att oreglerad invandring skall kunna gälla. Det går INTE att ha en lagstiftning som reglerar invandringen, om det är oreglerad invandring. Även barn kan förstå det).

Om du inte klarar att att länka ett gäng tillfällen där C försöker få bort Utlänningslagen så hoppas jag du återkommer och medger att du haft en psykos och inte kunnat tänka klart. Och att det inte råder något tvivel om att C vill ha Reglerad invandring.
Citera
2020-06-28, 07:16
Bannlyst
Ett strategiskt drag mellan två val för att tysta kritiken, bida sin tid, behålla väljare, följa med i populismen något, när valet är genomfört så glöms allt det sagda. Det blir som att kapa väljare med lögner, målet att bryta ned nationalstaten, avsätta den vita hetromannen från makten, fördela resurserna globalt helgar medlen.
Citera
2020-06-28, 09:20
Avslutad
"Annie Lööf berättade i SVT:s Agenda under söndagskvällen att hon vill göra Sverige till ett nybyggarland och öppna landet för stora skaror arbetskraftsinvandrare.
– Vi ser att människor som vill komma hit och arbeta och driva företag, men också människor som flyr undan krig och förtryck, ska få komma hit, skapa sitt arbete, starta sitt företag, göra rätt för sig, betala skatt och kunna själv.
Anna Hedenmo undrar hur många invånare Sverige skulle kunna ha.
– Det är helt omöjligt att säga. Det viktigaste är att vi har ett öppet förhållningssätt, att vi verkar för fri rörlighet och frihet oavsett vem man är och vilken bakgrund man har. Vi ska välkomna människor hit så länge man har möjlighet att både försörja sig själv eller driva företag."

"Men vad händer med det svenska? Den svenska kulturen? Det svenska språket?
– Det är oerhört viktigt. Vi pratar svenska. Människor som kommer hit pratar svenska."

https://www.expressen.se/nyheter/har-provoceras-loof-av-svt-journalistens-fraga/
Citera
2020-06-28, 09:24
Avslutad
även helan och halvan verkar vara inne på att vi behöver fler som kommer hit och jobbar billigt?

"Därför måste Sverige modernisera arbetsrätten"

"Fyra av fem jobb skapas av små- och medelstora företag. Därför är det direkt avgörande att sänka kostnaderna för företag och ge dem mer flexibilitet när det gäller anställningar, "

https://www.centerpartiet.se/press/pressmeddelande/nyhetsarkiv-2020/2020-06-01-darfor-maste-sverige-modernisera-arbetsratten

sänka kostnaderna låter bra, vilka kostnader handlar det om?
Citera
2020-06-28, 09:26
Avslutad
"Centerledaren Maud Olofsson drack champagne, åt jordgubbar och jublade:

– Jag är mycket nöjd och glad.
Det är förnuftet, solidariteten och rättvisan som har segrat. Jag är jättestolt över detta och att vi har orkat stå emot. Vi har spelat en väldigt viktig roll i detta, säger Maud Olofsson."

"Enligt regeringen finns det en risk för att arbetskraften från öst ska utnyttjas och utsättas för lönedumpning.

– Problemet är inte att familjeförmåner utgår till människor som arbetar i Sverige. Problemet är att tre svenska barnbidrag motsvarar en normallön i många av de nya medlemsstaterna. Om man inte inser att det kan leda till problem så blundar man för verkligheten, säger Barbro Holmberg."

https://www.svd.se/overgangsreglerna-rostades-ned

alla arbetare som röstar på centern borde ha förmyndare
Citera
2020-06-28, 09:33
Medlem
OukMougars avatar
Annie Lööf ville tidigare ha fri invandring, eftersom hon var ideologiskt hederlig. Nu är hon alltså inte det längre. Man ska akta sig för populister. Kvittar det inte hursom vi ligger väl på eukvoten.
Citera
2020-06-28, 09:35
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OukMougar
Annie Lööf ville tidigare ha fri invandring, eftersom hon var ideologiskt hederlig. Nu är hon alltså inte det längre. Man ska akta sig för populister. Kvittar det inte hursom vi ligger väl på eukvoten.
Du har ju rätt i det att det invandring är mer i linje med hennes ideologi.

Vad tror ni att det här taket landar på? Vilket är snittet i EU, egentligen?
Citera
2020-06-28, 10:11
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
"Annie Lööf berättade i SVT:s Agenda under söndagskvällen att hon vill göra Sverige till ett nybyggarland och öppna landet för stora skaror arbetskraftsinvandrare.
– Vi ser att människor som vill komma hit och arbeta och driva företag, men också människor som flyr undan krig och förtryck, ska få komma hit, skapa sitt arbete, starta sitt företag, göra rätt för sig, betala skatt och kunna själv.
Anna Hedenmo undrar hur många invånare Sverige skulle kunna ha.
– Det är helt omöjligt att säga. Det viktigaste är att vi har ett öppet förhållningssätt, att vi verkar för fri rörlighet och frihet oavsett vem man är och vilken bakgrund man har. Vi ska välkomna människor hit så länge man har möjlighet att både försörja sig själv eller driva företag."

"Men vad händer med det svenska? Den svenska kulturen? Det svenska språket?
– Det är oerhört viktigt. Vi pratar svenska. Människor som kommer hit pratar svenska."

https://www.expressen.se/nyheter/har-provoceras-loof-av-svt-journalistens-fraga/
Arbetskraftsinvandrare ja.
Av okänd anledning så är det ett för komplicerat ord for många och de går igång med något slags delirium yrande om flyktingar.
Citera
2020-06-28, 11:57
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Arbetskraftsinvandrare ja.
Av okänd anledning så är det ett för komplicerat ord for många och de går igång med något slags delirium yrande om flyktingar.

Lööf anser att alla som vill komma hit ska få göra det även om de inte har arbete ordnat. Sedan ska vi enligt henne förstås heller inte slänga ut människor som inte klarar av att skaffa jobb. Detta innebär öppna portar för bidragstagare utan att ställa några som helst krav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in