2020-06-28, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Instämmer i det. Att låta sig styras av Lenas fd som i en mordutrednings hänseende haft alla skäl i värden att bli av med både Lena och Stefan visar på den brist på professionalitet vilket gör att mördaren är på fri fot. Om polisens metodstöd för utredning av grova våldsbrott följts så hade mordet klarats upp. Punkt!

Det är nödvändigt attc tillätta en granskning av mordutredningen när åtalet med stor sannolikhet avvisats av HovR.

Avvisats av HR? Hur menar du nu?
Citera
2020-06-28, 00:29
Medlem
gloriouslifes avatar
Visst hade väl LW en stalker från Göteborg?
Någon som var besatt av henne utan att ha
träffat henne?
Jag tror att hon blockade honom på FB. Men
han kan ju ändå ha följt henne på Insta och
GC-loggen.
Kanske han blev galen av att se henne posera
med alla sina män?
Citera
2020-06-28, 00:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack för din klarsyn.
Lena talade med kluvna tungor och lurade dom omogna och trogna lyssnarna att hon var utsatt när det bevisningen genom FUP visat sig att det var hon själv som mobbade hårt och utsatte andra för obeskrivliga elakheter ala' Stephen King. När någon blev förbaskad så ringde eller messade Hjärstas mega Drama Qeen sina korkade "väninnor" om hur fruktansvärt hon behandlades. Det är mycket lätt att se om man jämför hennes falska teater för att få uppmärksamhet med vad som visas i FUP.

Att våld i nära relationer örebro fick nog av hennes obändliga vilja att få deras hjälp att sätta dit SD säger väl allt om hennes problem. Dom är experter på att se igenom kvinnor som är besatta av att ge män att ge skulden för sin egen trasighet.

Lena var en mycket elak och falsk människa som smidde ränker och snackade skit bakom ryggen på folk som hon i nästa andetag schizofrent bjöd på kladdkaka med knull.

Att ständigt behöva tjata om psykbrytet ( som serverade mördaren motivet) hade inte behövts om inte några trångsynta forsatt rapa ur sig att Lena var en männidska med fel och brister som oss andra. Och vem kastar första stenen.

Trött på lögnerna om det som berövade henne livet.

Det verkar ju som att anmälan om misshandel var något överilat och det tog tid för henne att inse det. Hon fyllde år och hade tänkt ut att hon och SD hand i hand skulle gå till HD och att SD på LWs kommando skulle förklara att han hade en ny kvinna. När SD inte ville det försökte hon pressa fram det i alla fall genom att sittstrejka i bilen. Visst kan man tycka SD är feg men å andra sidan, han kanske älskade HD medan han "bara" tyckte mycket om LW? Även om SD är feg, manipulativ etc så var hon ändå inte tvungen att förnedra sig själv. Anmälan gjordes för att hon blev bortvald när SD inte ville gå till HD på stört och bryta upp för att det var LWs födelsedag, kanske väldigt jobbigt för en som är rädd för att bli avvisad. Hon "går sönder", hon "dör". När LW pratar med J*nny uttrycker LW att hon går sönder och att SD "dödar" henne vilket snarare verkar referera till att hon blir sårad känslomässigt. Pratar hon generellt så, i de ordvalen med de premisserna, så kanske SDs meddelande om att han gjort illa människor förr inte alls avser ett fysiskt hot utan ett konstaterande om att hon kommer att bli ledsen igen om hon framhärdar i att försöka kräva mer än han vill göra? Sett i kontexten till hur LW uttrycker sig i samtal med en del låter ju SDs meddelande om att "jag har gjort illa människor förr" inte alls särskilt psykopataktigt, kanske mer defensivt, eller uppgivet att hon förväntar sig mer än han vill med deras förhållande?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-28 kl. 00:47.
Citera
2020-06-28, 01:15
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det verkar ju som att anmälan om misshandel var något överilat och det tog tid för henne att inse det. Hon fyllde år och hade tänkt ut att hon och SD hand i hand skulle gå till HD och att SD på LWs kommando skulle förklara att han hade en ny kvinna. När SD inte ville det försökte hon pressa fram det i alla fall genom att sittstrejka i bilen. Visst kan man tycka SD är feg men å andra sidan, han kanske älskade HD medan han "bara" tyckte mycket om LW? Även om SD är feg, manipulativ etc så var hon ändå inte tvungen att förnedra sig själv. Anmälan gjordes för att hon blev bortvald när SD inte ville gå till HD på stört och bryta upp för att det var LWs födelsedag, kanske väldigt jobbigt för en som är rädd för att bli avvisad. Hon "går sönder", hon "dör". När LW pratar med J*nny uttrycker LW att hon går sönder och att SD "dödar" henne vilket snarare verkar referera till att hon blir sårad känslomässigt. Pratar hon generellt så, i de ordvalen med de premisserna, så kanske SDs meddelande om att han gjort illa människor förr inte alls avser ett fysiskt hot utan ett konstaterande om att hon kommer att bli ledsen igen om hon framhärdar i att försöka kräva mer än han vill göra? Sett i kontexten till hur LW uttrycker sig i samtal med en del låter ju SDs meddelande om att "jag har gjort illa människor förr" inte alls särskilt psykopataktigt, kanske mer defensivt, eller uppgivet att hon förväntar sig mer än han vill med deras förhållande?

En stilla undran ....

Hur tänkte LW då ? När hon ville gå och visa och berätta för HD att nu är det SD och LW som gäller !!?
Så hon var då helt inställd på att varannan vecka skulle hon vara låtsasmamma till två stycken flickor utöver sina egna barn ?
Hur skulle de bo ?
Alla ungarna 5 stycken i hennes radhus då eller ?
Med Henne och Sd .
Eller skulle allihopa bo i SD:s villa varannan vecka ?
Fattar ingenting hur hon tänkte ?

Var hon säker på om SD överhuvudtaget ville agera pappa åt hennes barn?
Var hon säker på att hennes barn skulle ställa upp på att bo med SD ?Var hon säker på att SD.S döttrar hade gått med på detta ?
Hennes barn kanske skulle vägrat !
Sd kanske skulle vägrat ...osv,osv.

100 olika känslomässiga problem skulle uppstå med de involverade !
Så!!
Vissa saker är bara avsedda för fantasin.

Att ha några kärleksmöten när det fanns fri tid ,är en sak ,men att få till en ny familjebildning är typ omöjligt näst intill ,rent känslomässigt .

Så lite ledsen blir jag när jag inser att hennes ideer var näst intill omöjliga att genomföra eftersom det ingick flera personer i besluten ,något som hon måste ha missat .....suck....
Vem vet ...hon hade kanske själv inte ens trivts i den konstellationen som hon så starkt stod upp för ?

Hur hade en sådan där pannkaksfrukost sett ut då ?Hade SD och UW suttit där med alla pannkakor och alla barnen runt bordet ,glatt leendes...?Och med sina X-kvinnor bredvid; LW och HD; rart samtalandes med varandra ?
Helt otroligt...

Synd hon inte insåg detta och helt enkelt la ner allt...

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-06-28 kl. 01:32.
Citera
2020-06-28, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
träffat henne?
GC-loggen.
med alla sina män?

Kan det vara det tror du? Är det så nära en GM du kommit efter så här lång tid?
Kan du motivera att det verkligen var en stalker? Och vad är galenskap för dej...?
Vet att det blir många frågetecken för dej att reda ut men du bäddar ju för det.
Citera
2020-06-28, 01:51
Medlem
Citat:
träffat henne?
GC-loggen.
med alla sina män?

Var har någon offentligt kunnat se LW posera?
Citera
2020-06-28, 01:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Eftersom jag inte gillar att lägga mig i folks privatsaker så vet jag inte det .....

Vet bara att Le*na och han inte tålde varandra !! och jag undrar lika mycket som dej vad det kan ha berott på ?

Suck...

Han var ju lycklligt gift vad det verkar och något sex-strul finns inte där ...så jao ,man blir fundersam .....på vad skälet till var ...till att han ogillade henne så pass ?

Men att mörda en person för att slippa få den med sig till Norge låter ju makabert ,eller hur !?

Så det var ömsesidigt? L tålde inte honom
heller?
Citera
2020-06-28, 01:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Var har någon offentligt kunnat se LW posera?

På hennes GC-logg.
Citera
2020-06-28, 01:57
Medlem
Citat:
En stilla undran ....

Hur tänkte LW då ? När hon ville gå och visa och berätta för HD att nu är det SD och LW som gäller !!?
Så hon var då helt inställd på att varannan vecka skulle hon vara låtsasmamma till två stycken flickor utöver sina egna barn ?
Hur skulle de bo ?
Alla ungarna 5 stycken i hennes radhus då eller ?
Med Henne och Sd .
Eller skulle allihopa bo i SD:s villa varannan vecka ?
Fattar ingenting hur hon tänkte ?

Var hon säker på om SD överhuvudtaget ville agera pappa åt hennes barn?
Var hon säker på att hennes barn skulle ställa upp på att bo med SD ?Var hon säker på att SD.S döttrar hade gått med på detta ?
Hennes barn kanske skulle vägrat !
Sd kanske skulle vägrat ...osv,osv.

100 olika känslomässiga problem skulle uppstå med de involverade !
Så!!
Vissa saker är bara avsedda för fantasin.

Att ha några kärleksmöten när det fanns fri tid ,är en sak ,men att få till en ny familjebildning är typ omöjligt näst intill ,rent känslomässigt .

Så lite ledsen blir jag när jag inser att hennes ideer var näst intill omöjliga att genomföra eftersom det ingick flera personer i besluten ,något som hon måste ha missat .....suck....
Vem vet ...hon hade kanske själv inte ens trivts i den konstellationen som hon så starkt stod upp för ?

Hur hade en sådan där pannkaksfrukost sett ut då ?Hade SD och UW suttit där med alla pannkakor och alla barnen runt bordet ,glatt leendes...?

Synd hon inte insåg detta och helt enkelt la ner allt...

(Spekulation)

Alltså jag är benägen att tro att hon helt enkelt for iväg i sina känslor så att säga och då inte tänkte något vidare klockrent. Och utöver det var hon envis så även om hon efter något tag insett att hon varit orimlig i sitt sätt så kunde hon inte backa, be om ursäkt, släppa det och gå vidare. Det var väl kanske i samtal med J*nny något slags insikt ibland visade sig, men J*nny är väl psykolog och även om man inte ska terapeuta bekanta så kanske hon ställer rätt frågor och ifrågasätter på ett konstruktivt sätt.

Det är väl flera bekanta vittnen som påpekar LWs rädsla att bli lämnad, avvisad som väl är vanligt bland adopterade (eller barn som av andra skäl fått vara ifrån sina föräldrar av andra orsaker). För vissa kan väl rädsla ta uttryck i form av aggresivitet, vissa blir handlingsförlamade, LW verkar flippa däremellan (istället för att ta det som en signal att tänka över något om man kan göra på något annat sätt i vissa situationer om man nu vill se rädsla som en funktionell känsla med något vettigt syfte).
Pastorkollegan SA gillade inte när hon ville övertyga honom att hon var en stark och självständig kvinna för att hon hade kontrollen över förhållandet och det var väl knappast för att han ville trycka ned henne utan snarare att hon verkade ha ett skevt sätt att liksom bedöma det på, att ett så kallat kärleksförhållande ens skulle vara närande när man ser det som ett slags "Herre på täppan"? Förhållandet var ju tärande, hon blev ju för fasen diagnosticerad med utmattningsdepression under ett år, måhända inte enbart för förhållandet men förhållandet gick före det sömnbehov hon hade som krävdes för att hon skulle bli frisk och må bra. Hon höll sig uppe stirrandes på skärmen i väntan på att SD skulle meddela att han var på väg när HD somnat. Hennes sömnproblem kan ju också påverkat omdömet, att hennes överdrifter måhända beror av att hon förstorar saker, något som annars är lite obekvämt som max då blir till katastrofer? Tillräckligt allvarlig och långdragen sömnbrist kan väl resultera i ren psykos om det vill sig illa.
Citera
2020-06-28, 01:59
Medlem
Citat:
På hennes GC-logg.

Länk tack
Citera
2020-06-28, 02:39
Medlem
Citat:
På hennes GC-logg.

Prova gör som folk normalt gör, skicka med länk. Visa lite trådhyfs!
Vi litar inte på ditt ord enkom.
Citera
2020-06-28, 02:43
Medlem
Citat:
Eftersom jag inte gillar att lägga mig i folks privatsaker så vet jag inte det .....

Vet bara att Le*na och han inte tålde varandra !! och jag undrar lika mycket som dej vad det kan ha berott på ?

Suck...

Han var ju lycklligt gift vad det verkar och något sex-strul finns inte där ...så jao ,man blir fundersam .....på vad skälet till var ...till att han ogillade henne så pass ?

Men att mörda en person för att slippa få den med sig till Norge låter ju makabert ,eller hur !?

Menar du MJ/Rymden? I förhör säger han att att hon alltid var glad, pratade med honom via telefon men att de inte var nära vänner, de råkade på varandra i geocachsammanhang. Så de var inte bästisar kanske men det låter inte som att de inte tålde varann? Mer som att de snarare var ytligt bekanta?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-28 kl. 02:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in