2020-06-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Du ger en skev beskrivning av skolan förr och det skulle inte förvåna mig om du faktiskt till och med trodde på din beskrivning själv, men trots att den mycket väl ibland kan ha varit sann ibland är den stora delen du missar respekt, uppförande, disciplin och mycket annat som väldigt många fler behöver för att fungera. Och att ett dåligt uppförande handling har konsekvenser, som en lärare har befogenhet att dela ut direkt. Den absolut majoriteten behövde aldrig ta någon i örat eller ställa dem i skamvrån.
Idag åker de på stryk eller bli våldtagna om de inte gör som eleverna säger.

Man behövde aldrig ifrågasätta lärarens auktoritet och ute i samhället hade lärare hög status.
Idag är lärarhögskolan en soptipp som man kommer in med 0,0 i betyg på och intresset minskar ännu mer.
De har ett omöjligt uppdrag och får inte det stöd de behöver, men de har själva bett om att få en mer och mer lallarskola och i den miljön funkar inte pojkar.
Du missar att föräldrar lägger sig i sina barns skolgång ända upp på universiteten och ringer upp diverse lärare om de tycker att barnen fått för lågt betyg på ett prov, arbete eller uppsats.
Finns föräldrar som tom gör barnens arbeten de ska lämna in på gymnasiet., Ett av mina barn råkade ut för att mamman till den han gjorde arbete med inte bara hjälpte kompisen utan skrev om i princip hela arbetets alla delar även min sons så att det i princip inte gick att känna igen som det min son skrivit , bra betyg blev det men sonen var inte glad över detta och tyckte att det var väldigt fel
Föräldrar verkar uppenbarligen lägga sig vad som händer på skolan när barn beklagar sig och påstår att lärare är orättvisa men att lära barnen lite uppförande och ordning verkar de inte tycka är viktigt eftersom somliga föräldrar tom skriver ansökningar när 20 åriga barn söker jobb och ringer upp arbetsgivare vilka knappast ser positivt om mamma ringer och vill prata jobb för sin son eller dotter om det inte är en vän som är arbetsgivare och det rings för att se om det finns ett enklare sommarjobb till Lisa eller Jonas 16 år
Citera
2020-06-26, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Gångna tiders realskola som försvann redan på 1960-talet fanns i ett annat samhälle, där elever hade respekt för sin lärare och satt lugnt och tyst. Dock var fokus i den skolan mycket mer manlig, att rabbla kungar och kunna lösa ekvationer, medans dagens skola är luddigare i kunskapsmålen. Det triggar manlig oro.

Tjejer är predisponerade att sitta tillsammans och prata och låta andra prata klart. Jag har fem barn och kan mycket om svensk skola. Men jag vet inte varför den anpassat sig efter kvinnligt umgänge, tagit bort prov, läxor, tonat ner kunskap och tonat upp samvaro. Som kille hatar jag sådant, jag var toppstudent på min tid men hade hatat dagens skola och antagligen räknats som störigt element. Det är skolan som gör att killar krånglar i skolan, inte killar i sig.
Har prov och läxor tagits bort så inte är det för att anpassa till tjejer med tanke på att tjejer anstränger sig betydligt mer med att seriöst göra sina läxor medan killar gör sina läxor efter mycket tjat och inte sällan halvhjärtat och väldigt slarvigt och inte sällan läser på inför prov för att klara att bli godkända medan tjejer pluggar ordentligt inför prov för att få så bra resultat som möjligt undantag är de som ganska tidigt vet vad de vill och vet att det krävs väldigt bra betyg eller vet att de vill bli något där betygen inte behöver vara toppbetyg utan det är andra saker som spelar in som talang för något eller att man är händig eller skapande
Citera
2020-06-27, 05:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja men så måste det givetvis vara. Det är något allvarligt fel på just svenska kvinnor som grupp

Ja. Uppenbarligen. 2-300 år av fred och en välfärdsstat + en kultur och media som ständigt håller er under armarna utan konsekvenskrav för ert eget handlande gör er uppenbarligen till felaktiga.
Citera
2020-06-27, 05:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kvinnor ÄR korkade. Det finns ingenting som talar emot detta faktum. Du styrker min tes.

Ja. Man blir förvånad när man träffar på en kvinna som inte är korkad. Man reagerar också på när man träffar en man som är det. Nu snackar jag MÄN, inte pojkar... Kvinnor/tjejer skiljer sig inte mycket från 20 år och uppåt. De växer nästan aldrig upp. Visst, de kanske lär sig etikett och att välja sina ord bättre men lillprinsessan som står över konsekvens finns där för alltid.

Svenska kvinns står här i en klass för sig.
Citera
2020-06-27, 09:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Skarpsynt kvinna? Du är en parodi och en stereotyp av kvinnokönet!

Ja du, pengarna i din egen portmonä lär vara dina egna. Även med dina ynka och maximala 23k efter skatt.

Men du jobbar ju inte alls. Du är en bidragstagare som snyltar på mäns skattepengar.

1. Din uppfattning, inte en sanning

2. Spekulation kring anonym användare

3. Spekulation kring anonym användare
Citera
2020-06-27, 09:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Kvinnor ÄR korkade. Det finns ingenting som talar emot detta faktum. Du styrker min tes.

Och du är sanslöst dum som ens gör ett uttalande likt detta, eftersom att varenda en begriper att man inte kan generalisera över ett helt kön. Din lilla idiot.
Citera
2020-06-27, 09:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja. Man blir förvånad när man träffar på en kvinna som inte är korkad. Man reagerar också på när man träffar en man som är det. Nu snackar jag MÄN, inte pojkar... Kvinnor/tjejer skiljer sig inte mycket från 20 år och uppåt. De växer nästan aldrig upp. Visst, de kanske lär sig etikett och att välja sina ord bättre men lillprinsessan som står över konsekvens finns där för alltid.

Går det bra med att intala dig själv och WW detta?
Ni verkar vara i behov av att upprepa det gång på gång, på gång, på gång, så frågan är om det är så att det är ni som har svårt att ta till er information? Därtill information som ni själva hittar på, fake news, som Trump brukar säga.
Citera
2020-06-27, 09:11
Medlem
Citat:
Skarpsynt kvinna? Du är en parodi och en stereotyp av kvinnokönet!

Ja du, pengarna i din egen portmonä lär vara dina egna. Även med dina ynka och maximala 23k efter skatt.

Men du jobbar ju inte alls. Du är en bidragstagare som snyltar på mäns skattepengar.
Du tycker att den stora massan av kvinnor och män som tjänar kring medel har en ynklig inkomst och inte är värda att lyssna på fin syn du har på våra fastighetsskötare busschauffören, vårdanställda reparatörer som lagar maskiner och utrustning , väktare som håller ordning osv
Citera
2020-06-27, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb

Kvinnor värderar lugn över allt annat. Det är ytterst få kvinnor som kan diskutera kontroversiella ämnen på ett sansat sätt. De är således inte korkade utan kommer inte att ifrågasätta konsensus i gruppen. Ska sägas dock att även många män saknar den förmågan.
Citera
2020-06-27, 09:25
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja men det måste vara samhällets fel ju, eller skolans fel, eller kvinnornas fel, eller bögarnas fel.
Du resonerar precis som de ansvarslösa såssar som dominerar i detta land. Du är en del av jamset.

Och hade du vetat någonting om skolan så hade du vetat att man fortfarande löser ekvationer i ämnet matematik och det har ingenting med män specifikt att göra. Pajas.
Men feministerna får säga att allt är männens fel?

Jag är matematiker. Jag har hjälp fyra barn på raken med sina nationella prov i matte i först klass 9 sedan i klass 3 på gymnasiets NA-linje. Jag har dessutom läst på vilken matte som barn i asien kan, de börjar med ekvationer i klass 5 och i Sverige i klass 8. Så, nu har du lärt dig något. Prova att själv vara faktaorienterad i dina inlägg så får du inte alla på FB som fiender.
Citera
2020-06-27, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Har prov och läxor tagits bort så inte är det för att anpassa till tjejer med tanke på att tjejer anstränger sig betydligt mer med att seriöst göra sina läxor medan killar gör sina läxor efter mycket tjat och inte sällan halvhjärtat och väldigt slarvigt och inte sällan läser på inför prov för att klara att bli godkända medan tjejer pluggar ordentligt inför prov för att få så bra resultat som möjligt undantag är de som ganska tidigt vet vad de vill och vet att det krävs väldigt bra betyg eller vet att de vill bli något där betygen inte behöver vara toppbetyg utan det är andra saker som spelar in som talang för något eller att man är händig eller skapande

Ja det där känner man igen, all hjälp skulle tillägnas killarna medan tjejer som behövde hjälp fick höra att de skulle ta mer ansvar. På sin höjd blev någon annan tjej tillsagd att hjälpa.
Inte blev det heller bättre av att tjejerna användes som barriärer för att skilja stökiga killar åt.
Citera
2020-06-27, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja det där känner man igen, all hjälp skulle tillägnas killarna medan tjejer som behövde hjälp fick höra att de skulle ta mer ansvar. På sin höjd blev någon annan tjej tillsagd att hjälpa.
Inte blev det heller bättre av att tjejerna användes som barriärer för att skilja stökiga killar åt.
Ett av mina barn hade en lärare på lågstadiet som placerade flickor som barriär mellan pojkarna flickorna beklagade sig hemma över detta, nu var det en del andra saker som förekom som gjorde att läraren senare fick sluta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in