2020-06-28, 00:08
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Ja, og det ble veldig tydelig i saken om dubbeltmordet i Linköping 2004. Jeg mener at Vig*go Krist*iansen bør få gjenopptatt saken. DNA har jo vært et omstridt tema i Baneheia-saken, det samme gjelder VKs mobiltelefon, og stridigheter om dekningsområdet. Advokat Arvid Sjø*din har forsvart VK. Sjø*din var også advokat for fetteren i Birgitte Tengs - saken. Ikke mitt førstevalg, for å si det sånn..

Hvem er det du mener det slår feil ut for, fetteren til BT, eller VK?

Mener du seriøst at disse to kan sammenlignes? De ble koblet til sakene på helt forskjellig grunnlag.
Senast redigerad av Niffy 2020-06-28 kl. 00:11.
Citera
2020-06-28, 00:09
Medlem
Citat:
Ja, og det ble veldig tydelig i saken om dubbeltmordet i Linköping 2004. Jeg mener at Vig*go Krist*iansen bør få gjenopptatt saken. DNA har jo vært et omstridt tema i Baneheia-saken, det samme gjelder VKs mobiltelefon, og stridigheter om dekningsområdet. Advokat Arvid Sjø*din har forsvart VK. Sjø*din var også advokat for fetteren i Birgitte Tengs - saken. Ikke mitt førstevalg, for å si det sånn..

Jeg er interessert i denne saken og ikke Baneheisa eller hva politiet gjorde feil der. Men du som er opptatt av å bagatellisere TH`s fortid burde gjøre det samme med politiet.
Citera
2020-06-28, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hva tror du har skjedd?
Hva er det som foregår som er tull?
Jeg tror TH og evt. andre har leid noen for å ta livet av AEH, og at en stor del av observasjonene den dagen var et røykteppe. Det tror jeg også om BMW'en, som jeg mener er oppspinn og tull. Det er også tull å kjøre denne saken så hardt ut i media over så lang tid, jeg tror de gjør det enten fordi politiet ikke har noe, eller at det er mer av samme røykteppe.
Jeg tror også at det kan være et annet motiv bak enn bare det at AEH muligens ønsket skilsmisse, og jeg syns Wiborg-saken er interessant her. Som er noe av grunnen til at jeg ikke tror saken blir løst. En annen del av grunnen er at man ikke har noe lik og det virker som politiet har for lite bevis til å ta TH. Eller noen andre for den saks skyld. Hvis de vil ta noen da.

Hvor ble det forresten av snakket om utlandet? De mente det var spor som pekte mot kriminelle miljøer i bestemte områder, gjorde de ikke? Har det bare blitt borte? Jeg tror nemlig leiemorderne ikke er norske.
Citera
2020-06-28, 00:14
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70

Hvor ble det forresten av snakket om utlandet? De mente det var spor som pekte mot kriminelle miljøer i bestemte områder, gjorde de ikke? Har det bare blitt borte? Jeg tror nemlig leiemorderne ikke er norske.

Tenker du på det det var snakk om for lenge siden, Spania..?
Citera
2020-06-28, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det har blitt et spill mellom kjemper, som vi "vanlige dødelige" ikke har sjangs til å egentlig følge med på.

Dette utspilles på flere bakrom her og der, men jeg tror det kan kokes ned til noe så enkelt som penger vs. makt.

Hvem har mest penger, hvem har mest makt, og kan det ene kjøpe det andre, og der har vi det gående...

Hvem er det til slutt som sitter igjen med mest av det ene eller det andre, og klarer å ta rotta på den andre parten?

Da mener jeg TH vs. Politiet.
Ja noe sånt mener jeg også.

Og ja, det var vel Spania politiet snakket om at sporene gikk til, eller Middelhavsområdet.
Citera
2020-06-28, 00:19
Medlem
Citat:
Ja noe sånt mener jeg også.

Og ja, det var vel Spania politiet snakket om at sporene gikk til, eller Middelhavsområdet.

Mistenker det var et elektronisk spor og ikke fysisk.
Citera
2020-06-28, 00:21
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Mistenker det var et elektronisk spor og ikke fysisk.

Var det ikke en potensielt involvert person, nå husker jeg ikke akkurat hvem, som hadde kontakter til Spania?

Mener det var snakk om dette i den grad at norsk politi faktisk hadde fått bistand av spansk lokalt politi for å sjekke opp konkrete ting rundt dette.
Senast redigerad av Niffy 2020-06-28 kl. 00:26.
Citera
2020-06-28, 00:23
Medlem
Citat:

Om jeg har forstått det riktig, har VK begått og også tilstått flere svært alvorlige overgrep mot andre barn, før Baneheia-saken.

Jeg har i grunnen forståelse for at man vegrer seg for å gi han en gjenopptakelse.
Citera
2020-06-28, 00:24
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Det som er pussig er at ting som er blitt fortalt her som TH har gjort tidligere gjentar seg, rykter sier at TH ripet en bil og anmeldte en person og ble tatt for falsk forklaring. Og plutselig blir TH`s forretningspartners bil ripet med hold kjeft.

Det ligger noe fra fortiden her som TH skjønner men som vi ikke skjønner et plukk av.
Uthevet: en ørliten feil, for det sto «vær stille» som jeg derfor tror kan være skrevet av en kvinne på «sjefens» ordre.
Citera
2020-06-28, 00:29
Medlem
Citat:
Podcasten med eks-svogeren indikerer iallefall at TH har et stort voldpotensial.

Den indikerer at det har vært noe mellom eks-svogeren og TH, men hva? Hvis man først stiller opp i en podcast, så forventer kanskje lytterne at eks-svogeren kommer med noe konkret. For eksempel en "hendelse på Gjøvik i mars 1970"? Han hadde ingenting å komme med podcasten. Jeg tror at det er eks-svogeren som har tipset politiet om denne episoden på Gjøvik. Hadde det vært noe i dette, så hadde politiet opplyst om dette. Saken ble kjent i slutten av mai. Tror du at politiet fortsatt etterforsker denne saken? Hvor lang tid tar det å sjekke opplysningene i et arkiv? Og nok en gang: Hvorfor følger ikke media opp denne saken?
Citera
2020-06-28, 00:31
Medlem
Citat:
Jeg tror TH og evt. andre har leid noen for å ta livet av AEH, og at en stor del av observasjonene den dagen var et røykteppe. Det tror jeg også om BMW'en, som jeg mener er oppspinn og tull. Det er også tull å kjøre denne saken så hardt ut i media over så lang tid, jeg tror de gjør det enten fordi politiet ikke har noe, eller at det er mer av samme røykteppe.
Jeg tror også at det kan være et annet motiv bak enn bare det at AEH muligens ønsket skilsmisse, og jeg syns Wiborg-saken er interessant her. Som er noe av grunnen til at jeg ikke tror saken blir løst. En annen del av grunnen er at man ikke har noe lik og det virker som politiet har for lite bevis til å ta TH. Eller noen andre for den saks skyld. Hvis de vil ta noen da.

Har nevnt før at det var «griseflaks» for flere storinvestorer på Gardermoen at Wiborg «begikk selvmord» / ble selvmyrdet. Tenk så heldig, like før saken skulle opp til siste høring på Stortinget. Det var siste sjans til å få avgjørelsen omgjort. Det var en mulighet for at det kunne skje, selv om spaden var stukket i jorden på Gardermoen. Brennpunkt programmet om saken er megainteressant. Har også nevnt før at journalisten som stod bak programmet opplevde store ubehageligheter under utarbeidelsen av programmet.
https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/1999/FFAD12006999
https://no.m.wikipedia.org/wiki/Wiborg-saken
Citera
2020-06-28, 00:32
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Den indikerer at det har vært noe mellom eks-svogeren og TH, men hva? Hvis man først stiller opp i en podcast, så forventer kanskje lytterne at eks-svogeren kommer med noe konkret. For eksempel en "hendelse på Gjøvik i mars 1970"? Han hadde ingenting å komme med podcasten. Jeg tror at det er eks-svogeren som har tipset politiet om denne episoden på Gjøvik. Hadde det vært noe i dette, så hadde politiet opplyst om dette. Saken ble kjent i slutten av mai. Tror du at politiet fortsatt etterforsker denne saken? Hvor lang tid tar det å sjekke opplysningene i et arkiv? Og nok en gang: Hvorfor følger ikke media opp denne saken?

Jeg er fremdeles så utrolig lamslått av at noen tror at alt som skjer i saken havner i media.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in