2020-06-27, 23:28
Medlem
Slettsnokens avatar
Bare raljer videre, men jeg mener opplysningen om telefon kl. 09:06 avbrutt etter 3 sek og sms kl 09:10 til samme datter om avlyst hyttetur tilfører alibispørsmålet noe nytt.

Jeg tror AE ringte eldste datter fra badet for å be om hjelp fordi hun var bekymret, men at GM kom seg inn på badet og fikk stoppet samtalen.

Teoretisk kunne TH rekke å overfalle AE på badet og likevel nå frem til jobben 09:15, men han fikk trolig hjelp til dette av den som sendte sms 10:10 for å sikre alibiet.

Ellers tror jeg han hadde visst at det ble sendt melding om avlyst hyttetur, noe som var en sprekk i planen.

Sms’n var ikke fra hvem som helst, den hadde innhold som bare familien kjente til, og ble sendt for at ikke datteren som bodde i nærheten skulle komme.

Den neste sprekken i planen kon 10:06 og 10:07 da TH slettet anrop fordi han hadde vært for tidlig ute med å «etterlyse» AE.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-27 kl. 23:30.
Citera
2020-06-27, 23:39
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax

Rart at ingen her vet hvem som fikk bilen ripet opp!?!

Min intuisjon sier meg at dette kan være VE. Om det faktum at bilen(e) ble utsatt for hærverk har noen betydning eller ikke er uklart for meg, men kan være som saken ellers: villedning av politiet og media.

Dette savner jeg også mer info om.

Dette er jo kjempeinteressant, men siden det får liten medieoppmerksomhet, så blir det jo også, desverre, tilsvarende lite snakket om her.

Vi ser jo her at det det skrikes høyest om i media er det som blir diskutert.

Jeg syns for så vidt det er bra at det kun er TV2 som kjører på med disse vitnene og bilene.

Det at VG, og andre medier, ikke følger på ser jeg på som et sunnhetstegn, "sporet" er rett og slett ikke et spor i det hele tatt, og er ikke relevant i saken.
Citera
2020-06-27, 23:44
Medlem
Hvor ble det av Havhest som ville diskutere alibiet, forsvant med halen mellom bena
Citera
2020-06-27, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Den handlet neppe om at AE hadde gjort noe straffbart.

Nei det er jo "selvsagt" TH det er snakk om. Det kan hende Hagen var innblandet i et fylleslagsmål på lokalet. Indikerer det i såfall at han har et voldspotensiale? Skal det brukes mot ham nå, 50 år senere? Styrker det teorien om at han har drept AEH?
Citera
2020-06-27, 23:47
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
.

Rart at ingen her vet hvem som fikk bilen ripet opp!?!

Min intuisjon sier meg at dette kan være VE. Om det faktum at bilen(e) ble utsatt for hærverk har noen betydning eller ikke er uklart for meg, men kan være som saken ellers: villedning av politiet og media.
Jeg tenker at det må være en kvinne som sto bak dette, og hvis det var relatert til saken, at det var en del av staging for å få oppmerksomheten vekk fra familien.
Citera
2020-06-27, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Nei det er jo "selvsagt" TH det er snakk om. Det kan hende Hagen var innblandet i et fylleslagsmål på lokalet. Indikerer det i såfall at han har et voldspotensiale? Skal det brukes mot ham nå, 50 år senere? Styrker det teorien om at han har drept AEH?

Podcasten med eks-svogeren indikerer iallefall at TH har et stort voldpotensial.
Citera
2020-06-27, 23:55
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus

Jeg syns du burde ta dine egne ord til etterretning: Vi vet faktisk INGENTING om hva dette dreide seg om.

At du garderer deg med at dette "kan ha handlet om et fylleslagsmål på lokalet", og dermed unnskylder TH på noe vis, ung & dum osv. er like fjernt som alle andre forslag.

Det er for så vidt godt bevist at om man tidligere har vist et potensiale for vold, så er veien dit kortere, og terskelen lavere, ved senere anledninger også.
Citera
2020-06-27, 23:58
Medlem
Citat:
Politiets verktøykasse og arbeidsmetoder er betydelig endret siden Baneheia-saken
Men saken blir ikke tatt opp igjen, det er poenget mitt. Det vitner om et pill råttent system.

Når det er sagt tror jeg fortsatt TH er skyldig og jeg har en viss formening om hva som har skjedd. Jeg bare tviler på at vi noen gang får vite hvordan det hele henger sammen og at saken blir løst. Det er for mye tull som foregår, hele greia har jo blitt en farse.
Citera
2020-06-28, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Men saken blir ikke tatt opp igjen, det er poenget mitt. Det vitner om et pill råttent system.

Når det er sagt tror jeg fortsatt TH er skyldig og jeg har en viss formening om hva som har skjedd. Jeg bare tviler på at vi noen gang får vite hvordan det hele henger sammen og at saken blir løst. Det er for mye tull som foregår, hele greia har jo blitt en farse.
Hva tror du har skjedd?
Hva er det som foregår som er tull?
Citera
2020-06-28, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg syns du burde ta dine egne ord til etterretning: Vi vet faktisk INGENTING om hva dette dreide seg om.

At du garderer deg med at dette "kan ha handlet om et fylleslagsmål på lokalet", og dermed unnskylder TH på noe vis, ung & dum osv. er like fjernt som alle andre forslag.

Det er for så vidt godt bevist at om man tidligere har vist et potensiale for vold, så er veien dit kortere, og terskelen lavere, ved senere anledninger også.

Det som er pussig er at ting som er blitt fortalt her som TH har gjort tidligere gjentar seg, rykter sier at TH ripet en bil og anmeldte en person og ble tatt for falsk forklaring. Og plutselig blir TH`s forretningspartners bil ripet med hold kjeft.

Det ligger noe fra fortiden her som TH skjønner men som vi ikke skjønner et plukk av.
Citera
2020-06-28, 00:04
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70

Det har blitt et spill mellom kjemper, som vi "vanlige dødelige" ikke har sjangs til å egentlig følge med på.

Dette utspilles på flere bakrom her og der, men jeg tror det kan kokes ned til noe så enkelt som penger vs. makt.

Hvem har mest penger, hvem har mest makt, og kan det ene kjøpe det andre, og der har vi det gående...

Hvem er det til slutt som sitter igjen med mest av det ene eller det andre, og klarer å ta rotta på den andre parten?

Da mener jeg TH vs. Politiet.
Citera
2020-06-28, 00:05
Medlem
Citat:
Politiets verktøykasse og arbeidsmetoder er betydelig endret siden Baneheia-saken
Ja, og det ble veldig tydelig i saken om dubbeltmordet i Linköping 2004. Jeg mener at Vig*go Krist*iansen bør få gjenopptatt saken. DNA har jo vært et omstridt tema i Baneheia-saken, det samme gjelder VKs mobiltelefon, og stridigheter om dekningsområdet. Advokat Arvid Sjø*din har forsvart VK. Sjø*din var også advokat for fetteren i Birgitte Tengs - saken. Ikke mitt førstevalg, for å si det sånn..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in