2020-06-27, 23:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Så det gjordes nyligen en fråga på aftonbladet.se där dom fråga läsarna om dom tycker att Sverige skall byta strategi och 46% säger ja och 54% säger nej. Wtf. Vad är fel på Svenskarna? Vi har nästan högsta dödligheten i världen och i Europa. Vi ligger på högriskland. VI är inte välkommna i många delar av världen och blockerade i Europa. Vi förlorar miljoner dagligen på nedgången turism.

Jag tycker också det är helkonstigt. För mig är det fullkomligen uppenbart att Sverige valt fel väg. Det är ju mycket enkelt att jämföra med omvärlden. Det går liksom inte att förklara bort den höga smittspridningen och dödligheten i Sverige med något annat än en dålig strategi. Det sjuka är ju att inte ens ekonomiskt har Sverige klarat sig bättre än omvärlden.
Citera
2020-06-27, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Så det gjordes nyligen en fråga på aftonbladet.se där dom fråga läsarna om dom tycker att Sverige skall byta strategi och 46% säger ja och 54% säger nej. Wtf. Vad är fel på Svenskarna? Vi har nästan högsta dödligheten i världen och i Europa. Vi ligger på högriskland. VI är inte välkommna i många delar av världen och blockerade i Europa. Vi förlorar miljoner dagligen på nedgången turism.
Verklighetsförnekelse. Man vill inte inse att ca 4000 människor dött på grund av vansinnig politik där man med flit låtit smittan härja runt (4000 fler döda jämfört med om Sverige hade presterat som Danmark). Åter en tydlig parallell med massinvandringen.
Citera
2020-06-27, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tycker också det är helkonstigt. För mig är det fullkomligen uppenbart att Sverige valt fel väg. Det är ju mycket enkelt att jämföra med omvärlden. Det går liksom inte att förklara bort den höga smittspridningen och dödligheten i Sverige med något annat än en dålig strategi. Det sjuka är ju att inte ens ekonomiskt har Sverige klarat sig bättre än omvärlden.
Ekonomiskt kommer det ju inte att vara bättre än omvärlden. Jag tror att de andra nordiska länderna kommer dess ekonomi definitivt vara bättre då dom inte är direkt blockerade från omvärlden och folk kan resa dit osv. Sedan kommer inte deras sjukvård vara så kollapsad som Sveriges lär vara i höst om det fortsätter på samma vis. Men sjukt hur folket i Sverige tycker att man inte skall byta strategi?
Citera
2020-06-27, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Just ordet "integritet" hade jag nog inte använt om herr Tegnell. Någon forskartalang verkar han inte heller vara, trots en ålder av 62 år är han inte docentkompetent.

Jag har i ett tidigare sammanhang kommit i kontakt med nämnde herreman, då han dragit enorma växlar på en enkätstudie med ungefär 70% bortfall. Denna studies resultat sammanföll naturligtvis med det av regimen påbjudna narrativet. En vetenskapligt skolad hedersman hade naturligtvis avfärdat en sådan studie som rent trams.

Anders Tegnell är en regimtrogen råtta som lydigt gör och säger exakt vad överheten vill att han ska göra och säga. Någon personlig integritet eller intellektuell hederlighet har jag dessvärre aldrig sett skymten av hos denne man.

Jag har inte haft någon anledning att ändra min bild av herr Tegnell under coronakrisen. Han är samma regimtrogna råtta och har samma bristande vetenskaplighet och bristande intellektuella hederlighet nu, som då. Resultatet är känt, över 4000 personer som dött helt i onödan på grund av hans inkompetens och servilitet mot överheten. Ett större ansvar för detta har dock regeringen som låtit denne riksklåpare fortsätta på sin post: Statsminister Löfven har fler liv på sitt samvete än den hårdföre diktatorn och vänsterns hatobjekt Augusto Pinochet.

Avsaknaden av vetenskaplighet och hederlighet kan förklara varför FHM aldrig dokumenterar sin "vetenskaplighet". Andra organisationer, t.ex. FHI i Norge gör det. FHM skriver aldrig ner något på papper. Skriver inte en analys. Inga referenser till källor. Total avsaknad av vetenskaplighet.
Citera
2020-06-27, 23:55
Medlem
”Det brann i nacken”
Men redan i februari började avbokningarna ramla in och i mars var företaget försatt i konkurs. Coronapandemin svepte över världen, Emil fick sparken och bara dagar senare märkte han själv av de första symtomen. Det började som domningar i benen och armarna, halsen svullnade upp och termometern visade 40 graders feber.

– Det kändes som att det brann i nacken och jag kunde varken äta eller röra mig. Jag ville åka till sjukhuset men jag fick inte för att de tyckte att jag kunde klara mig själv hemma. Men jag hade verkligen behövt hjälp.

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/QoQ5lq/emil-fick-sparken-och-missade-sin-sons-fodelse-pa-grund-av-coronavirus

Stackare, sån fin start det blev för Emil och familj året 2020
Citera
2020-06-27, 23:59
Medlem
https://twitter.com/beckmansasikter/status/1276808750771449856

Trängseln i bussar efter solkurvan i Skärmarbrink...
Citera
2020-06-27, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Med den inställningen så borde man aldrig haft flygresor till att börja med, eftersom det aldrig är säkert.

Larv. Det var massor på FB som undrade varför Tegnell inte gjorde något. Det var inte någon överraskning att spridningen kom till Sverige. Inte ens i början av januari.

Kom ihåg att Taiwan ändrade rutiner på flygplatsen den 31. december!
Citera
2020-06-28, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Larv. Det var massor på FB som undrade varför Tegnell inte gjorde något. Det var inte någon överraskning att spridningen kom till Sverige. Inte ens i början av januari.

Kom ihåg att Taiwan ändrade rutiner på flygplatsen den 31. december!
De enda han sa att de kommer drabba några få här och där..och pratade som det var en förkylning vi hade att göra med.
Citera
2020-06-28, 00:07
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Jag tänker på italien främst, viruset fanns ju inte här de kom ju hit därför borde resor stoppats.

1. Tror du att viruset ENDAST kommit till Sverige med flygplan från Italien?
2. Tror du smittan aldrig hade tagit sig till Sverige om man stängt flygtrafiken från Italien?

Vi hade inte kunnat göra ett skit för att förhindra smittan från att komma hit. Endast isolerade öar mitt ute i havet kan hålla en pandemi borta.
Citera
2020-06-28, 00:08
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
We are the champions

https://cdn.bg-mamma.com/h2mF/KLi7j.jpg

Jag ska förklara för dig.

Alla andra länder är sämre på att testa än Sverige. Det var dessutom enbart Sverige vars äldrevård olyckligtvis drabbades hårt, det beror helt och hållet på privatisering. Sverige är dessutom det enda landet som har lyckats rapportera dödsfall korrekt.

Sverige har också uppnåt flockimmunitet, alla länder som klarat sig bättre kommer komma ikapp Sveriges dödssiffror under hösten.

Sverige har valt rätt strategi, Sverige gör alltid rätt, alla andra länder gör fel. Sverige är bäst, alltid, på allt.
Citera
2020-06-28, 00:13
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Avsaknaden av vetenskaplighet och hederlighet kan förklara varför FHM aldrig dokumenterar sin "vetenskaplighet". Andra organisationer, t.ex. FHI i Norge gör det. FHM skriver aldrig ner något på papper. Skriver inte en analys. Inga referenser till källor. Total avsaknad av vetenskaplighet.

Är det inte underbart att trots allt lever vi i 2020 och ändå inte lärt oss att fakta och bevis är viktigare än ens ego/makt/pengar. Säger som jag alltid gjort människors intelligens är så löjlig och vi kallar oss högst i kedjan. Visst, vi är smarta på andra sätt men efter tusentals år så har det inte blivit någon förbättring i det området vilket börjar bli ganska skrattretande.
Citera
2020-06-28, 00:17
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Sverige har också uppnåt flockimmunitet, alla länder som klarat sig bättre kommer komma ikapp Sveriges dödssiffror under hösten.

Sverige har valt rätt strategi, Sverige gör alltid rätt, alla andra länder gör fel. Sverige är bäst, alltid, på allt.
Tack! Skönt att höra från någon att vi är bäst. Det är inte varje dag man får höra det. Och lite bättre kommer det allt att känna i min nationella själ när folk börjar dö som flugor i andra länder. Då kommer jag att veta att min Tegnell-tatuering på ryggen i man-size är rätt gjord.

Med det sagt så lider jag med den sjukvårdpersonal som får slita hund i sommarvärmen för att hålla liv i gamla fetton och kol-patienter.

Ta hand om er!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in