2020-06-27, 19:57
Medlem
Om du eventuellt skulle motsätta dig att ”rasifierade” löper amok på dina egna gator, i ditt eget land... så är du ”nazist”.

Tycker svennen att islänningar hade varit ”nazister” om de protesterade mot samma scenario på island? Eller i Somalia - mot araber?

Bara att gratulera den som drivit igenom denna subversiva samhällsomstörtande ideologi med otrolig framgång.. (även om den bara gäller vissa länder)

Ideological subversion
Citera
2020-06-27, 21:27
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Våra förfäder gav oss ett land som inte var ockuperat och som hade alla förutsättningar att blomstra. Att vi aldrig har varit ockuperade måste vara nästan helt unikt i Europa.

Det handlar inte om inrikespolitik och skatter eller fattigdomen på 1800-talet. Det handlar om huruvida vi fortfarande ska ha ärliga politiker som talar sanning och vill oss väl.
Jag undrar hur många det egentligen är som har klart för sig hur ytterst unika vi är? Inte bara det att vi är det land som haft fred längst hela världen, utan att vi aldrig varit ockuperade eller blivit erövrade av någon fiendemakt. Och inte nog med det, dessutom har samma folkslag befolkat landet sedan det smälte fram under inlandsisen. Vi som bor här nu är ättlingar till de första jägarna som vandrade in i det som skulle komma att kallas Sverige när de följde den bortsmältande isen. Svenskar är det folk som är mest urbefolkning i hela Västvärlden.
Citera
2020-06-27, 22:03
Medlem
Har 200 år av fred förstört Sverige? Svar JA!

Varför kastar vi bort det våra förfäder gav oss?
För att svenskar i närtid aldrig fått kriga för att behålla sin frihet och land. Svenskar förstår inte vad det innebär att behöva slåss för de sina och sitt, och därför ser Sverige ut som det gör idag.
Citera
2020-06-27, 22:09
Medlem
Första generationen förvärvar.
Andra generationen förvaltar.
Tredje generationen fördärvar.
Citera
2020-06-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
Har 200 år av fred förstört Sverige? Svar JA!

Varför kastar vi bort det våra förfäder gav oss?
För att svenskar i närtid aldrig fått kriga för att behålla sin frihet och land. Svenskar förstår inte vad det innebär att behöva slåss för de sina och sitt, och därför ser Sverige ut som det gör idag.

Svenskarna har framförallt noll försvar mot psykologisk krigföring, och kommunism.
Östländerna har varit ockuperade och är på sin vakt, de värnar sitt samhälle, suveränitet, frihet.

Vänsterideologi pumpas in i väst och verkar samhällsomstörtande. Den bryter ner allt som byggts upp i samhället.

Ideological subversion
Senast redigerad av Studeradetta 2020-06-27 kl. 23:04.
Citera
2020-06-27, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Första generationen förvärvar.
Andra generationen förvaltar.
Tredje generationen fördärvar.

”“Hard times create strong men.

Strong men create good times.

Good times create weak men.

And, weak men create hard times.”
Citera
2020-06-27, 23:23
En typisk skillnad är att i många andra länder ses militärens dag, sjömännens dag, veteranernas dag, flygets dag osv som ett sätt att minnas krigets vedermödor, hedra dess offer och överlevande samt visa upp en stark militär som garant/möjlighet att det inte händer igen. Medans i Sverige är det ren show, likt en mässhelg. Med varm korv och hoppborg som främsta dragplåster.
Citera
2020-06-28, 00:19
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Bara trams. Flamländare t.ex är lika blyga. Sedan det där om finnar. Vad ger det att deras morfar kanske stred? Om du tillhör min generation har du också vittnesmål från kriget. Både ens mor och farfar låg vid gränsen i 5 år! Värnplikt på 5 år alltså! Det var ransonering och närmast svält. Det här med rikt Sverige startade först efter 1950.

Blir så evinnerligt trött på tjatet om fega svenskar. Kolla runt omkring dig. Håller svenskar truten internationellt? Nix det är så andra tröttnar på oss för att vi lägger oss i för mycket.

Jag är etnisk svensk och jag har aldrig påstått att vi är fega, men personlighetsdragen som vi svenskar har som jag nämnde i det tidigare inlägget kan du bara inte förneka. Att påstå att vår långa fred inte påverkat vår mentalitet eller vårt beteende nämnvärt är ingenting annat än felaktigt. Varför är det just så att det är just vi av alla folkslag som utan vidare "ger bort" vårt land. Hur kommer det sig att tongångarna i Norge, Danmark och Finland är helt annorlunda än här även om de också haft sin beskärda del av svensk migrationspolitik. Danmark stred i princip två överlevnadskrig mot Tyskland 1848-1852 & 1864, med senare ockupation under 2a världskriget, Norge som ett av få ockuperade länder som framgångsrikt först stod emot tysk invasion och senare saboterade mycket för den tyska militärmakten och sen Finland som dels lyckas försvara sig och senare även kicka ut tysken från sitt land. Att dessa tre länder på ett nyktert sätt kan hantera nutida kriser och strävar åt att bevara sin egen kultur i motsats till oss säger jag inte till hundraprocent behöver bero deras moderna erfarenhet av krig och landförluster men kan absolut vara så. Min teori är som några andra varit inne på är att dessa vet hur det är att slåss för sin överlevnad, vi har ingenting liknande att jämföra med i modern tid.

Annat kan man säga om våra förfäder som levde under krig varje årtionde mot fientliga grannar som Ryssland, Polen och tyska stater. Det går inte riktigt att jämföra med våra far och morföräldrar som bevakade gränserna 1939. Jag har hört dessa historier också, ransoneringen tog givetvis hårt men samtidigt behövde man inte på riktigt kämpa för sin överlevnad som andra folkgrupper behövde göra. Dessa svenskar idag som låter mycket internationellt får du gärna upplysa mig om.
Citera
2020-06-28, 00:21
Medlem
Vill ni ut och härja Europas kulturländer eller ska vi leka pirater som britterna?
Citera
2020-06-28, 00:26
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jag undrar hur många det egentligen är som har klart för sig hur ytterst unika vi är? Inte bara det att vi är det land som haft fred längst hela världen, utan att vi aldrig varit ockuperade eller blivit erövrade av någon fiendemakt. Och inte nog med det, dessutom har samma folkslag befolkat landet sedan det smälte fram under inlandsisen. Vi som bor här nu är ättlingar till de första jägarna som vandrade in i det som skulle komma att kallas Sverige när de följde den bortsmältande isen. Svenskar är det folk som är mest urbefolkning i hela Västvärlden.

Tvivelaktig historieskrivning. Danmark är inte någon fiendemakt, med vid tiden för Stockholms blodbad var de det. Och de danska fogdarna runt om i landet upplevdes nog som ockupanter av många svenskar.
Citera
2020-06-28, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tvivelaktig historieskrivning. Danmark är inte någon fiendemakt, med vid tiden för Stockholms blodbad var de det. Och de danska fogdarna runt om i landet upplevdes nog som ockupanter av många svenskar.
Man skulle kunna kalla det för en ockupation, men det är ett gränsfall. Kristian Tyrann som, likt tidigare danska kungar under Kalmarunionen, valdes till kung i Sverige hade även många vänner bland svenska adelsmän som stödde honom före blodbadet ägde rum. Det var inte fråga om en regelrätt invasion där den svenska armén besegrades av den danska armén.
Senast redigerad av JeppeNil 2020-06-28 kl. 00:54.
Citera
2020-06-28, 01:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Jag är etnisk svensk och jag har aldrig påstått att vi är fega, men personlighetsdragen som vi svenskar har som jag nämnde i det tidigare inlägget kan du bara inte förneka. Att påstå att vår långa fred inte påverkat vår mentalitet eller vårt beteende nämnvärt är ingenting annat än felaktigt. Varför är det just så att det är just vi av alla folkslag som utan vidare "ger bort" vårt land. Hur kommer det sig att tongångarna i Norge, Danmark och Finland är helt annorlunda än här även om de också haft sin beskärda del av svensk migrationspolitik. Danmark stred i princip två överlevnadskrig mot Tyskland 1848-1852 & 1864, med senare ockupation under 2a världskriget, Norge som ett av få ockuperade länder som framgångsrikt först stod emot tysk invasion och senare saboterade mycket för den tyska militärmakten och sen Finland som dels lyckas försvara sig och senare även kicka ut tysken från sitt land. Att dessa tre länder på ett nyktert sätt kan hantera nutida kriser och strävar åt att bevara sin egen kultur i motsats till oss säger jag inte till hundraprocent behöver bero deras moderna erfarenhet av krig och landförluster men kan absolut vara så. Min teori är som några andra varit inne på är att dessa vet hur det är att slåss för sin överlevnad, vi har ingenting liknande att jämföra med i modern tid.

Annat kan man säga om våra förfäder som levde under krig varje årtionde mot fientliga grannar som Ryssland, Polen och tyska stater. Det går inte riktigt att jämföra med våra far och morföräldrar som bevakade gränserna 1939. Jag har hört dessa historier också, ransoneringen tog givetvis hårt men samtidigt behövde man inte på riktigt kämpa för sin överlevnad som andra folkgrupper behövde göra. Dessa svenskar idag som låter mycket internationellt får du gärna upplysa mig om.

Kul att du tar upp Danmark som exempel. De klarade liksom av 15 minuter mot tysken. Garanterat hade våra äldre klarat av mer. Vi hade givetvis inte vunnit mot tyskt pansar men det hade garanterat gjort mer ont för dom om de försökt sig på Sverige.

Vi hade och har fortsatt en tro på att vi kan inte inte bli invaderade. Ingen djävul har någonsin lyckats med det. Kanske för att vårt land inte är såpass värt att ta eller för att fi vet att det kommer kosta för mycket att ens försöka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in