2020-06-27, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
FHMs GD Carlsson sa på pressisen om stopp för flyget från Iran att folk inte hade följt instruktionerna. Visserligen i en bisats men jag drog slutsatsen att Iran-resenärerna sket i de instruktioner om självkarantän som skidåkarna från alperna lydde. Min tolkning av bisatsen var att FHM var varse om Iran-problemet och försökt adressera det utan framgång. Sedan släppte de det hela och lät smittobärarna härja fritt i samhället. Helt i linje med att alla problem med flyktingar och andra resenärer ska mörkas oavsett vilka problem det innebär.
Ifall Iran-resenärerna struntat i karantäntsreglerna så är det knappast Tegnells fel.
Citera
2020-06-27, 19:49
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
BREAKING NEWS! COVID-19 Research Shows That SARS-CoV-2 Coronavirus Can Survive In Water For Up To 25 Days And Could Also Be Water-Borne
(Källa: Thailand Medical News)
För den som missade den här nyheten som kom för någon dag sedan.

Hehe vilket avancerat trams
Citera
2020-06-27, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
När man först hörde ordet nytt okänt virus i januari och att Socialdemokraterna skulle hantera det så förstod jag direkt det skulle bli ett fiasko, ett lika stort fiasko som deras invandringspolitik.

Sverige är en utskrattad pesthärd, massdöd och en S ledning som gömt sig, autisten Tegnell som haft fel om allt om Covid-19 har de låtit stå i rampljuset och göra bort sig.

S Corona fiasko har kostat 350 miljoner i turistinkomster per dag hittills i sommar för turistindustrien. Hoppas ingen där röstar S!

Sverige är en pest- och invällarnedsmittad massmördarstat. Dessutom snart fattig som en kyrkråtta pga att alla hatar och skrattar åt oss.

Haha, det måste vara jobbigt att vara du! Gå ut och ta en nypa luft vetja! Om du inte går för nära någon riskerar du inte att bli sjuk.
Citera
2020-06-27, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Ja det finns ingen hejd på missnöjet. Vad han gör/säger och hur han än ser ut/har för ansiktsuttryck, så är det in i helvetet fel för vissa.

Hans klädval har kritiseras. Han FRU har kritiseras för att inte välja stiligare kläder åt sin man (vilket århundrade lever vi på?). Han har blivit mordhotad. Han familj som jobbar inom vården under dessa tiden - har blivit mordhotad.

Hur hans MUN ser ut är tydligen ett problem för vissa.

Att han prioriterar jobbet istället för kläderna/utseendet borde ju anses vara ett plus vid det här läget - men icke..
Citera
2020-06-27, 19:51
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är ju precis vad han har gjort. Han har klarat av att leva i princip hela våren under en press som skulle ha tagit död på de flesta. Vilken helt otrolig uthållighet människan har!

Och hela tiden detta: "Darnit if you do - darnit if you don't´t".

Om han uttalar sig lite försiktigt och betonar att det är svårt att säga något bestämt i ett läge då ingen riktigt vet något - då är inte journalisterna nöjda utan fortsätter att ställa samma fråga till det oändliga och även vända sig till antagonisterna som minsann kan ge besked.

Men om han försöker ge lite mer bestämda besked - då har han minsann ljugit och har blod på sina händer.

Det är jätte bra att han är en lite mer erfaren person med integritet så att han orkar stå emot.

Precis det jag skrev då ska man ha en som klarar det. Säger inte att det är lätt jag själv hade inte klarat det men dessa nissar borde veta det. Det har varit så i all generation ett misstag krävs bara.
Citera
2020-06-27, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Och kolla på det ursprungliga utskicket. WHO har inte ändrat eller korrigerat ett dugg. Man har i det nya utskicket enbart förtydligat vad man skrev i det första utskicket.

Du är verkligen riktigt, urbota korkad. Finns inte ett inlägg där du haft rätt hittills. Tröttnar du aldrig?

Haha, de har tom tackat Tegnell för uppsträckningen för att de skulle kunna göra rätt.
Men fakta verkar inte bita på dig så jag lägger ner. Fortsätt du att inhämta kunskap med maggropen. Kunde faktiskt inte bry mig mindre.
Citera
2020-06-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Sparka Tegnell och utse Björn Olsen som den nya statsepidemiologen, tack.

Nu är det för sent men Björn Olsen hade gjort att Sverige haft samma dödstal som våra nordiska grannländer och att vi inte varit klassade som ett smittland och paria med massdöd.

S-regeringen satsade tyvärr på Tegnell som nu kostar Sveriges turistindustri 350 miljoner om dagen i missade inkomster. Tack S och Tegnell
Citera
2020-06-27, 19:57
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinMama
Återigen.... se sambandet.... andel nyanlända i Sverige kontra våra nordiska grannländer.

Ser faktiskt inget samband mellan nyanlända och COVID-19.
Citera
2020-06-27, 19:58
Medlem
urgts avatar
Verkar som att WHO fortfarande är skeptiska till Sverige eftersom andelen positiva test ligger rätt stabilt. Funderade på att om det kunde vara ett vettigare datapunkt också.

Citat:
“However, it is important to note that the proportion of positive results among those tested remains stable, at about 12–13%,” the WHO said.

Har funnits ett samband mellan andelen positiva test och smittspridningen i Norge åtminstone. Kika under Positive tester.
Senast redigerad av urgt 2020-06-27 kl. 20:02.
Citera
2020-06-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Haha, de har tom tackat Tegnell för uppsträckningen för att de skulle kunna göra rätt.
Men fakta verkar inte bita på dig så jag lägger ner. Fortsätt du att inhämta kunskap med maggropen. Kunde faktiskt inte bry mig mindre.

Nyheterna för en kvart sedan:
WHO har inte ändrat sig efter gårdagens utskick. Europa-chefen säger att det som finns med i gårdagens pressmeddelande står fast. Man har enbart förtydligat uppgifterna, ej korrigerat eller ändrat.

Men du vet såklart bättre än WHO-chefen. Idiot.
Citera
2020-06-27, 20:01
Medlem
Borde inte antalet ökade bekräftade leda till ökade siffror även för de som behöver IVA och sedan i sin tur ökande siffror även för dödsfall ?
Citera
2020-06-27, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Precis det jag skrev då ska man ha en som klarar det. Säger inte att det är lätt jag själv hade inte klarat det men dessa nissar borde veta det. Det har varit så i all generation ett misstag krävs bara.

INGEN statsepidemiolog innan honom har behövt stå ut med lika mycket spått och spe.

Läkare är vanligtvis hårt ansatta som yrkesgrupp. De ska vara helt felfria och inte ha några dåliga dagar på jobbet under hela sitt yrkesliv.

Men detta tar ändå priset hur mycket man tror sig kunna kräva av en enda människa.

Ändå har han inte klagat en enda gång. Aldrig sagt att det och det inte var mitt beslut - utan gruppens/chefens. Aldrig försökt komma undan journalisternas frågor när dessa frågar hundrafemtioelfte gången SAMMA fråga.

En normal människa skulle redan ha bett journalistkåren att dra åt helvete och försöka lära sig att lyssna på svaret första gången. Men inte Tegnell. Han svarar snällt vidare med en len röst.

För han vet att han inte FÅR visa några känslor. Han Får inte brusa upp och säga fuck you hela jävla besserwissergänget.

Samtidigt vet han också att när han inte visar känslor kommer det också att kritiseras..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in