Citat:
Ursprungligen postat av
kungen101
Precis det jag skrev då ska man ha en som klarar det. Säger inte att det är lätt jag själv hade inte klarat det men dessa nissar borde veta det. Det har varit så i all generation ett misstag krävs bara.
INGEN statsepidemiolog innan honom har behövt stå ut med lika mycket spått och spe.
Läkare är vanligtvis hårt ansatta som yrkesgrupp. De ska vara helt felfria och inte ha några dåliga dagar på jobbet under hela sitt yrkesliv.
Men detta tar ändå priset hur mycket man tror sig kunna kräva av en enda människa.
Ändå har han inte klagat en enda gång. Aldrig sagt att det och det inte var mitt beslut - utan gruppens/chefens. Aldrig försökt komma undan journalisternas frågor när dessa frågar hundrafemtioelfte gången SAMMA fråga.
En normal människa skulle redan ha bett journalistkåren att dra åt helvete och försöka lära sig att lyssna på svaret första gången. Men inte Tegnell. Han svarar snällt vidare med en len röst.
För han vet att han inte FÅR visa några känslor. Han Får inte brusa upp och säga fuck you hela jävla besserwissergänget.
Samtidigt vet han också att när han inte visar känslor kommer det också att kritiseras..