2020-06-27, 18:49
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Aha, tack.
Har du initialer? (Jag sökte på ry***n men det kom inte upp något namn.)

Tillägg: är det MJ?

Jag vet faktiskt inte vad Rymnd*en ISS har för namn i verkligheten ,men jag vet att han var mycket sur på att LW skulle med till Norge i vilket fall .

Ibland undrar man varför många var sura på LW ?Var hon en för stark kvinna för dem ,eller ?
Citera
2020-06-27, 18:51
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag vet faktiskt inte vad Rymnd*en ISS har för namn i verkligheten ,men jag vet att han var mycket sur på att LW skulle med till Norge i vilket fall .

Jag tror jag hittat det: MJ.
Jag har inte koll på honom.
Vet du varför han var sur?
Du kanske kan berätta lite?
Citera
2020-06-27, 18:53
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Eftersom jag inte gillar att lägga mig i folks privatsaker så vet jag inte det .....

Vet bara att Le*na och han inte tålde varandra !! och jag undrar lika mycket som dej vad det kan ha berott på ?

Suck...

Han var ju lycklligt gift vad det verkar och något sex-strul finns inte där ...så jao ,man blir fundersam .....på vad skälet till var ...till att han ogillade henne så pass ?

Men att mörda en person för att slippa få den med sig till Norge låter ju makabert ,eller hur !?
Senast redigerad av landbandy 2020-06-27 kl. 18:57.
Citera
2020-06-27, 18:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Eftersom jag inte gillar att lägga mig i folks privatsaker så vet jag inte det .....

Vet bara att Le*na och han inte tålde varandra !! och jag undrar lika mycket som dej vad det kan ha berott på ?

Suck...
Tack för svar ändå.
Det är bra att alla kort kommer upp på bordet - så att man kan plocka bort dem vartefter.
Till slut är det bara Svarte Petter kvar...
Citera
2020-06-27, 18:59
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Tack för svar ändå.
Det är bra att alla kort kommer upp på bordet - så att man kan plocka bort dem vartefter.
Till slut är det bara Svarte Petter kvar...

Jo....

Vem har dödat L*ena ?

Hon var för många av oss en frisk fläkt så den som tagit hennes liv är och förblir en elak individ ,en som vi inte kan förlåta utifrån den saknad vi känner omkring L*ena vår geokompis .

När en människa dödar en annan individ så inser den inte att för många andra betyder denna person mycket och att den som mördar känner på ett visst sätt kan faktiskt inte ge tillåtelse att döda utifrån att många andra behöver ha kvar personen som dödas- i livet .....

Sen är det ju upp till var och en att bestämma sig i sina val som görs i livet !
Om en person väljer att tex. vara otrogen så brukar det innebära problem utav olika sort ,det vet vi ju alla och därmed brukar flertalet som "får" chansen - välja bort det direkt för man vet vad man har och inte vad man får (eller inte får ...) så sant som det är ! ....
Senast redigerad av landbandy 2020-06-27 kl. 19:11.
Citera
2020-06-27, 19:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är många i tråden som inte verkar ha några problem med att SD har planerat/hotat att döda folk både här och där, till och med sin egen familj.

Som en påminnelse vem vi har att göra med här.
Det är allvarliga hot och inget som de flesta håller på med till vardags.

Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
20 febr -17 LW: Jag menar att ditt liv är en lögn. Och om jag avslöjar den dödar du först mina barn, sen mig.

20 febr -17 SD: Och bara du kan välja framtid nu. Fred, värme oc kärlek är kanske nåbart. mörker och död inom lätt räckvidd.
LW påminner honom: "Jag önskar att du vore död."

Som sagt, det är SD som uttrycker de här otäcka hoten. Finns att läsa på flera ställen i chatthistoriken.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Aktbilaga 168/3493

Messenger konversation mellan SD och LW 20 februari-17, där det pågår en konflikt mellan dom. Jag uppfattar det som att det är något SD har sagt, tyvärr är det tusentals sidor att leta i:
SD: Fundera på hur du ska kunna gå vägen så jag ser det och förstår det
LW: "Önskar du var död"
LW: "Det kommer göra ont ser blodet på Aron"
SD: Ja, det var dumt sagt i affekt. Bad om ursäkt direkt. Inget jag är stolt över
Det finns även i:

Minnes anteckningar som LW fört:

Aktbil 164, sid 36:

19 febr
"Det kommer att vara en plågsam död. Vet inte vem av er jag tar först. Det kommer göra ont att se blodet på Aron. Ja, det är ett dödshot."

Förhör HD:
Aktbil 149/403
""Jag vet inte vem av er jag ska ta först dig eller barnen det kommer att göra ont att se
blodet på Aron det slipper du om jag tar dig först"
."

Andra hot:

Aktbil 168/3547
1 mars- 17
SD: Du lär förneka att du gör det. Ser fram emot att höra hur du tänker att du gör med SL. För antingen
ljuger du för mig som vanligt, eller så är du så in i helvete korkad att du bör städas bort ur
mänskligheten, eller så är du elak med samma påföljd
"
Aktbil 149/404
"[...]hoppas din död blir plågsam och utdragen i så fall."

"[...] jag hatar dig djupt om det här är det bästa du kan du/år mer än gärna dö på de isiga vägarna om du vill ha det så här svara nu jag vet att jag har sagt allvarliga saker menar dom svara nu.""
https://www.flashback.org/p70743275#p70743275
Citera
2020-06-27, 19:11
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad hade du själv gjort i UWs kläder?
Med det du har hört?

Säg att det var din anhöriga som saknades?
Din dotter, din fd, din syster?

Och du hade samma info som UW?
Nej med den "historik" som fanns så kan man väl inte klandra UW direkt. Han visste lika lite som de flesta av oss om vad som egentligen hände i samband med "bilincidenten" till exempel, innan vi fick höra ljudinspelningen alltså. Det sorgliga är att den kan ha bidragit till att utredningen hamnade snett från allra första början.
Citera
2020-06-27, 19:38
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Ibland undrar man varför många var sura på LW ?Var hon en för stark kvinna för dem ,eller ?

Hon hade säkert en mycket stark personlighet och sa säkert oftast vad hon tyckte och tänkte och sånt tolererar inte människor som bor här i landet lagom där ingen ska lämna ledet utan alltid rätta sej in i ledet. Sverige jantelagens mecka.

Jag personligen utan att känna henne tycker att hon verkade vara en kvinna som omfamnade livet och tog för sej av vad livet kan erbjuda.

Jag skulle verkligen ha velat lära känna denna underbara kvinna.
Citera
2020-06-27, 19:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Nej med den "historik" som fanns så kan man väl inte klandra UW direkt. Han visste lika lite som de flesta av oss om vad som egentligen hände i samband med "bilincidenten" till exempel, innan vi fick höra ljudinspelningen alltså. Det sorgliga är att den kan ha bidragit till att utredningen hamnade snett från allra första början.

jag kan inte annat än känna att det måste ha varit en fruktansvärd situation för dom alla.
Man vill väl inte tänka det värsta.

Därför uttalar inte UW sina tankar rakt ut, det är så jag tänker. Men det surrar runt i huvudet.
Och i den sitsen, då är man säkert väldigt ställd. Känner sig rådvill och ställd.

För innerst inne förstår man att något hemskt måste ha hänt. Det är ju lillens födelsedag, och presenterna är inte färdiga, dörren på glänt...

Jag tror att man in i det sista vägrar att ta in att det är allvar.
Men UW har hört om denna relation...som han inte riktigt har kläm på.

Men usch, han kan inte släppa det.
Han vill inte skuldbelägga någon oskyldig i första taget.

Därför måste han säga det till sist, när Lena ändå inte kommer hem, inte svarar.
Citera
2020-06-27, 19:46
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
LW hade berättat för många att SD misshandlat henne men till J*nny förklarade LW själv att det knappt var ringa misshandel när J*nny rådde henne att lämna SD (till SA hade LW sagt att hon ville ha skyddat boende så hur hon egentligen själv uppfattade bilincidenten verkar bero på vem hon talademed) och radade upp anledningar till att inte stanna när LW beklagade sig över förhållandet hon inte ville lämna men gav sina väninnor och andra bekanta skavsår i öronen om under lååååång tid.
Tack för din klarsyn.
Lena talade med kluvna tungor och lurade dom omogna och trogna lyssnarna att hon var utsatt när det bevisningen genom FUP visat sig att det var hon själv som mobbade hårt och utsatte andra för obeskrivliga elakheter ala' Stephen King. När någon blev förbaskad så ringde eller messade Hjärstas mega Drama Qeen sina korkade "väninnor" om hur fruktansvärt hon behandlades. Det är mycket lätt att se om man jämför hennes falska teater för att få uppmärksamhet med vad som visas i FUP.

Att våld i nära relationer örebro fick nog av hennes obändliga vilja att få deras hjälp att sätta dit SD säger väl allt om hennes problem. Dom är experter på att se igenom kvinnor som är besatta av att ge män att ge skulden för sin egen trasighet.

Lena var en mycket elak och falsk människa som smidde ränker och snackade skit bakom ryggen på folk som hon i nästa andetag schizofrent bjöd på kladdkaka med knull.

Att ständigt behöva tjata om psykbrytet ( som serverade mördaren motivet) hade inte behövts om inte några trångsynta forsatt rapa ur sig att Lena var en männidska med fel och brister som oss andra. Och vem kastar första stenen.

Trött på lögnerna om det som berövade henne livet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-27 kl. 20:08.
Citera
2020-06-27, 20:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Hon hade säkert en mycket stark personlighet och sa säkert oftast vad hon tyckte och tänkte och sånt tolererar inte människor som bor här i landet lagom där ingen ska lämna ledet utan alltid rätta sej in i ledet. Sverige jantelagens mecka.

Jag personligen utan att känna henne tycker att hon verkade vara en kvinna som omfamnade livet och tog för sej av vad livet kan erbjuda.

Jag skulle verkligen ha velat lära känna denna underbara kvinna.

Det är väl så att vi (som tur är) passa ihop olika bra med olika personer.

Jag uppfattar Lena som viljestark och envis. Innan hon bröts ner hade hon ett starkt rättspatos. Jag tycker att hon har många spännande dimensioner, fart och fläkt. Verkar ha starka känslor. Jag tror att hon kan älska det hon älskar väldigt mycket, t ex sina barn, geocahingen, och SD.

Eftersom jag gillar färgstarka personer, som har passioner skulle jag gärna vilja lära känna Lena! Jag älskar hennes energi och att det alltid är mycket på gång! Samtidigt kan hennes envishet krocka med min envishet. Så lagom!

Jag blir också tagen av hennes fina cacher, de vackra orden och kluriga mystar. Så fin hennes "my real six string" är ! Och Lyssna till livet, den önska r jag fanns där för alltid! Den slår an en ton i mig!

Vad jag vill komma fram till, är att det inte handlar så mycket om att det är fel på någon när det inte klaffar. Det handlar om vilka personligheter som passar med vilka.

Som tur är.

Annars skulle det vara bara en enda människa i världen som alla skulle vilja ha! Och så är det ju inte.
Och är det inte så att man älskar och gillar sina vänner och sina nära på olika sätt? För att hon är si och för hon är så?

Jag tror att Lena bröts ner successivt i den destruktiva relationen. Är det en slump att runt SD är det två kvinnor som mår skit. Förmodligen bröts också SD ner av relationen.

Och just när det verkar som att de börjar må bättre... börjar kravla sig därifrån.. då kastar han sitt kastspö, med ett farligt drag. Och håvar in den ena...

Och den andra riskerar att få fångsten att glida ur draget.
Den måste bort...
Citera
2020-06-27, 20:05
Medlem
Citat:

Citat:

Stämmer att det är MJ.

Citat:

Suck...

Han var ju lycklligt gift vad det verkar och något sex-strul finns inte där ...så jao ,man blir fundersam .....på vad skälet till var ...till att han ogillade henne så pass ?

Men att mörda en person för att slippa få den med sig till Norge låter ju makabert ,eller hur !?

Finns uppgifter i tråden om att R*md*n ISS/MJ tog avstånd från LW när han fick reda
på förhållandet mellan henne och SD. Kanske därför de inte tålde varandra? Han kanske
yttrat något om att LW vigt paret D*avidsson och att förhållandet därför ogillades av honom,
vilket LW inte ville höra - givetvis enbart spekulationer från min sida.

Han är gift med en asiatisk (thailändsk?) kvinna, de har barn tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in