2020-06-27, 18:55
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Fattar du illa ???
Mord är bevisat!!!
Övertygande bevis för mord enligt Tingsrätten i Uddevalla.
Han har slagit henne så muskelvävnad har kommit långt upp på väggen !!!!
Knappast en olyckshändelse!!!

Jag hoppas du har rätt, detta lär gå några vändor innan det är över.
Citera
2020-06-27, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enligt rätten så ansåg man att mordbevisningen är överväldigande. Nu skall påföljden beslutas när psykiatrikerna sagt sitt. Jag hoppas han får fängelse om man betänker nedanstående text från bohusläningen:

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/västsverige/utredningen-med-avgörande-betydelse-för-pojkvännens-påföljd-1.29896176

Bedöms personen vara allvarligt psykisk störd blir påföljden oftast rättspsykiatrisk vård. Enligt Marianne Kristiansson kan vårdens längd variera men den pågår ofta under en väldigt lång tid. Mediantiden är cirka fem och ett halvt år.
– Den omprövas var sjätte månad och den blir ofta väldigt långvarig, säger Marianne Kristiansson.

Ja enl rätten så är det så. Dvs TR. Vet vi nu vad HR kommer att anse? För där kommer fallet garanterat att hamna.
Och givetvis hoppas vi på fängelse. Hoppas och ber.

Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Hur menar du att mordet måste bevisas? Ytterst sällsynt att polis och åklagare är ögonvittnen, kan faktiskt inte komma på något fall på rak arm.

Menar att för att man skall kunna dömas för någonting så måste det föreligga en övertygande bevisning.
Så menar jag.
Trodde i min enfald att det var en allmän kunskap.
Vad menar du med att polis och åkl skulle behöva vara ögonvittnen?🤔

Fö inte alls ovanligt, givetvis, att poliser är vittnen till brott.

Citat:
Mord är bevisat!!!
Hur många gånger måste jag skriva att bevisen mot Tischo som mördare är övertygande.
Hovrätten kan omöjligt godkänna en ny rättegång på dessa bevis som finns mot Tischo.
Finns inget, inga spår efter en alternativ gärningsman.
Mycket ovanligt med så här mycket bevis som det finns mot Ticsho !!!
Vem eller varför skulle någon annan mörda Wilma? Och lyckas att inte lämna spår efter sig, och bara lämna spår efter Monstret Tischo ???

Hur många gånger måste det påtalas att HR omöjligen kan neka att ta upp fallet till rättegång/prövning om domen från TR överklagas?
Citera
2020-06-27, 19:32
Medlem
Citat:
Mord är bevisat!!!
Hur många gånger måste jag skriva att bevisen mot Tischo som mördare är övertygande.
Hovrätten kan omöjligt godkänna en ny rättegång på dessa bevis som finns mot Tischo.
Finns inget, inga spår efter en alternativ gärningsman.
Mycket ovanligt med så här mycket bevis som det finns mot Ticsho !!!
Vem eller varför skulle någon annan mörda Wilma? Och lyckas att inte lämna spår efter sig, och bara lämna spår efter Monstret Tischo ???
De måste ta upp detta i HR om överklagan lämnas in i rätt tid. Och då kan HR välja att enbart lyssna igenom via ljudfil, eller ta till ny rättegång. Eller vad menar du med det jag fetat? Missuppfattar jag att du tror att HR inte kommer ta upp detta till prövning? För i så fall är det fel. En morddom får automatiskt prövningstillstånd och HR tar ALLTID upp en sådan överklagan.
Citera
2020-06-27, 19:48
Medlem
Någon som vet var man kan få tag på ljudinspelningar för rättegången, bara maila rätten?
Citera
2020-06-27, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helosan2
Någon som vet var man kan få tag på ljudinspelningar för rättegången, bara maila rätten?
Maila uddevalla.tingsratt@dom.se och se om du kan få dom digitalt. Glöm inte målnr i ärenderutan.
Citera
2020-06-27, 20:00
Medlem
Citat:
Maila uddevalla.tingsratt@dom.se och se om du kan få dom digitalt. Glöm inte målnr i ärenderutan.
har du det? jag har inte det men kan jag uppge fup diarienummer? 5000-K1449768-19
Citera
2020-06-27, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helosan2
har du det? jag har inte det men kan jag uppge fup diarienummer? 5000-K1449768-19
B3280-19 är målnumret.
Citera
2020-06-27, 20:40
Medlem
Citat:
B3280-19 är målnumret.

Kommer de inte på youtube - rättegången?
Någon som redan har dom och vill dela dom?
Citera
2020-06-27, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag hoppas du har rätt, detta lär gå några vändor innan det är över.

Du vill inte erkänna att du har fel..
Tror du Domare och nämndemän inte har värre koll än du ?
Dom skulle aldrig säga att Tischo är mördare om om dom inte var 100% säkra på det.
- Jag hoppas att du har rätt ? Slingra dig inte.
Vad är osäkert i detta fall?.
Citera
2020-06-27, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saycheeses
Kommer de inte på youtube - rättegången?
Någon som redan har dom och vill dela dom?
Har inte sett att de kommit upp på YT - var inne idag och kikade.
Citera
2020-06-27, 20:42
Medlem
Har någon fått mer information om vart FIKK har sökt idag Och om de har hittat någonting?
Citera
2020-06-27, 20:43
Medlem
Citat:
De måste ta upp detta i HR om överklagan lämnas in i rätt tid. Och då kan HR välja att enbart lyssna igenom via ljudfil, eller ta till ny rättegång. Eller vad menar du med det jag fetat? Missuppfattar jag att du tror att HR inte kommer ta upp detta till prövning? För i så fall är det fel. En morddom får automatiskt prövningstillstånd och HR tar ALLTID upp en sådan överklagan.

Prövning ja men ingen ny rättegång.
Det har jag sagt hela tiden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in