Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Enligt rätten så ansåg man att mordbevisningen är överväldigande. Nu skall påföljden beslutas när psykiatrikerna sagt sitt. Jag hoppas han får fängelse om man betänker nedanstående text från bohusläningen:
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/västsverige/utredningen-med-avgörande-betydelse-för-pojkvännens-påföljd-1.29896176
Bedöms personen vara allvarligt psykisk störd blir påföljden oftast rättspsykiatrisk vård. Enligt Marianne Kristiansson kan vårdens längd variera men den pågår ofta under en väldigt lång tid. Mediantiden är cirka fem och ett halvt år.
– Den omprövas var sjätte månad och den blir ofta väldigt långvarig, säger Marianne Kristiansson.
Ja enl rätten så är det så. Dvs TR. Vet vi nu vad HR kommer att anse? För där kommer fallet garanterat att hamna.
Och givetvis hoppas vi på fängelse. Hoppas och ber.
Citat:
Ursprungligen postat av
aribert
Hur menar du att mordet måste bevisas? Ytterst sällsynt att polis och åklagare är ögonvittnen, kan faktiskt inte komma på något fall på rak arm.
Menar att för att man skall kunna dömas för någonting så måste det föreligga en övertygande bevisning.
Så menar jag.
Trodde i min enfald att det var en allmän kunskap.
Vad menar du med att polis och åkl skulle behöva vara ögonvittnen?🤔
Fö inte alls ovanligt, givetvis, att poliser är vittnen till brott.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pelepelle
Mord är bevisat!!!
Övertygande bevis för mord enligt Tingsrätten i Uddevalla.
Hur många gånger måste jag skriva att bevisen mot Tischo som mördare är övertygande.
Hovrätten kan omöjligt godkänna en ny rättegång på dessa bevis som finns mot Tischo.
Finns inget, inga spår efter en alternativ gärningsman.
Mycket ovanligt med så här mycket bevis som det finns mot Ticsho !!!
Vem eller varför skulle någon annan mörda Wilma? Och lyckas att inte lämna spår efter sig, och bara lämna spår efter Monstret Tischo ???
Hur många gånger måste det påtalas att HR omöjligen kan neka att ta upp fallet till rättegång/prövning om domen från TR överklagas?