Citat:
Du missar att föräldrar lägger sig i sina barns skolgång ända upp på universiteten och ringer upp diverse lärare om de tycker att barnen fått för lågt betyg på ett prov, arbete eller uppsats.Du ger en skev beskrivning av skolan förr och det skulle inte förvåna mig om du faktiskt till och med trodde på din beskrivning själv, men trots att den mycket väl ibland kan ha varit sann ibland är den stora delen du missar respekt, uppförande, disciplin och mycket annat som väldigt många fler behöver för att fungera. Och att ett dåligt uppförande handling har konsekvenser, som en lärare har befogenhet att dela ut direkt. Den absolut majoriteten behövde aldrig ta någon i örat eller ställa dem i skamvrån.
Idag åker de på stryk eller bli våldtagna om de inte gör som eleverna säger.
Man behövde aldrig ifrågasätta lärarens auktoritet och ute i samhället hade lärare hög status.
Idag är lärarhögskolan en soptipp som man kommer in med 0,0 i betyg på och intresset minskar ännu mer.
De har ett omöjligt uppdrag och får inte det stöd de behöver, men de har själva bett om att få en mer och mer lallarskola och i den miljön funkar inte pojkar.
Idag åker de på stryk eller bli våldtagna om de inte gör som eleverna säger.
Man behövde aldrig ifrågasätta lärarens auktoritet och ute i samhället hade lärare hög status.
Idag är lärarhögskolan en soptipp som man kommer in med 0,0 i betyg på och intresset minskar ännu mer.
De har ett omöjligt uppdrag och får inte det stöd de behöver, men de har själva bett om att få en mer och mer lallarskola och i den miljön funkar inte pojkar.
Finns föräldrar som tom gör barnens arbeten de ska lämna in på gymnasiet., Ett av mina barn råkade ut för att mamman till den han gjorde arbete med inte bara hjälpte kompisen utan skrev om i princip hela arbetets alla delar även min sons så att det i princip inte gick att känna igen som det min son skrivit , bra betyg blev det men sonen var inte glad över detta och tyckte att det var väldigt fel
Föräldrar verkar uppenbarligen lägga sig vad som händer på skolan när barn beklagar sig och påstår att lärare är orättvisa men att lära barnen lite uppförande och ordning verkar de inte tycka är viktigt eftersom somliga föräldrar tom skriver ansökningar när 20 åriga barn söker jobb och ringer upp arbetsgivare vilka knappast ser positivt om mamma ringer och vill prata jobb för sin son eller dotter om det inte är en vän som är arbetsgivare och det rings för att se om det finns ett enklare sommarjobb till Lisa eller Jonas 16 år