Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Det är bra att du tar upp det.
Många i tråden har försökt göra gällande att LW sprang till HD och skvallrade.
Det har tidigare framkommit att det var HD som gick till LW för att få veta sanningen.
Vad hennes man SD säger verkar hon inte alls ha litat på, med all rätt.
Hur kan hon fortsätta att umgås med SD?
Tror hon att han ska förändra sig efter att han har mördat LW?
Eller accepterar hon att ständigt utsättas för lögner?
LW var knappast den sista SD var otrogen med.
Det är obegripligt.
Lika obegripligt som att HD går med på att ljuga till både sina vänner ,i förhör och i rätten.
Det som jag jag brottats med många gånger, är att jag inte kan förstå hur hon som sjuksköterska skulle kunna tycka att det blodiga akrobatsexet verkar troligt. Så troligt att hon berättar det för sina vänner (som inte är sjuksköterskor?).
Som jag minns det verkar åtminstone den ena reagera med stor misstro när hon hör denna historia. Jag måste säga att jag har svårt att förstå hur HD skulle kunna köpa detta?
Hon är ju utbildad inom området. Hon borde veta även som kvinna att detta inte är normalt, och att om det skulle vara så, då borde även Lena förstå att det är galet. Att man söker vård för dessa blödningar.
Jag kan inte se någon annan väg, än att det är SD som planterat denna version i HD. Hon borde ju förstå att detta inte är troligt, att det är osannolikt.
Så varför går hon med på detta?
Hoppas hon på att han ska åka dit? Är hon rädd för honom? Tänker hon att all förstår att hon har blivit tvingad att köra med denna historia? Eller känner hon att det finns inga lösningar, inga vägar att få dit blodet från Lena och hon ger upp? Det får bära eller brista? Eller är hon så bortkollrad av SD att hon bara gör som han säger?
Kanske har hon mer med mordet att göra än vad som åklagaren lyckats få fram? Eller i varje fall, minst städat undan och känner att hon på många sätt genom att inte hjälpa till i utredningen skyddat mördaren.
Varför är hon lojal mot en man som svikit henne på det grövsta sättet man kan?
Det är verkligen en viktig fråga att fråga sig.
Om han är skyldig till mordet, då är han verkligen ingen att hänga i julgranen.
En j-a loser
Och som du påpekar, trogen kommer han inte att vara i framtiden.
Inget att satsa på H*anna!