2020-06-26, 22:25
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Stämmer bra, mitt fetade.

Aktb 146 s 254, förhör med en av LW:s chefer: R*oland R*osenqvist

R*oland ombeds berätta om sin relation med Lena, hur såg den ut?
Jag var hennes föreståndare så min relation till henne var just det. Jag hade två års erfarenhet
av arbete med ensamkommande sedan innan och jag byggde mitt ledarskap på att engagera
personalen.
Det finns ingen personal som haft så många konflikter som Lena hade. Hon kunde inte hålla
käften
, hon kunde skapa en hel del irritation så jag fick jobba med henne en hel del för att hon
skulle förstå gruppdynamiken när man jobbar i team. Det skapades en hel del konflikter med
personal som hon inte var kompatibel med. Det blev som ett fulspel bakom ryggen på andra.
Det kom fram till mig då jag är var förestånda
re,

Det här kan kanske ha fått ngn av hennes alla män att tappa humöret, att hon inte kunde hålla käft inte ens på sin arbetsplats, det här gick väl igen i vardagen, ett mkt ohyfsat beteende.

Om hennes beteende skulle uppfylla kriterierna för bli mördad så kan jag med handen på hjärtat säga att halva min arbetsplats skulle vara både mördad och begraven idag.
Citera
2020-06-26, 22:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
För en gångs skull kan jag kanske hålla med dig.
Du för fram det jag hela tiden har sagt och det är att polisen hittade på uttrycket.
Det var inte ett uttryck som han hörde av grannarna.

Det är alltid intressant när nya förklaringar dyker upp som bekräftar det jag hela tiden har skrivit.

Det är skrämmande att polisen ägnar sig åt sådant förtal, efter uppgifter han har tagit del av i tjänsten.

Men det var väl inte i tjänsten? Det var väl i privat umgänge med SD som SD *råkat* fippla upp en lättklädd bild av LW i sin telefon när han frågat om något tekniskt med luren? Bilden hade hon väl sänt i sms, messenger eller något. De skickade väl pull-och runkbilder till varann då och då.
Citera
2020-06-26, 22:34
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Såvitt jag vet har ingen protesterat eller krävt förnyade utredningar kring SDs alibi/icke alibi. Jag förmodar att man anser att det är vägs ände där.

Och SD ville ju öppna sitt googlekonto för att cleara sig, vilket han kunde ha gjort om han var oskyldig.

Jag är ganska säker på att han tog cykeln ner i förväg, gömde den någonstans där Lenas mobil verkat ha lämnats strax efter mordet. Därför råkar hundägaren på huvmannen strax före 23 -tiden. Han avlägnsnar sig snabbt för att inte bli igenkänd.

Cykeln var nog välsmord och växlarna i perfekt skick, detta för att ha visste att han behövde ta sig snabbt därifrån. Han hade kanske händerna i fickorna för att där doldes ett tillhygge. Jag har tänkt att det går att dölja i kläderna, så det är långt, men smalt. Därav de olika skadorna. Några linjära och några cirkulära, såsom ett hammarhuvud.

Och mobilen hade han kanske med sig. Allt för att kunna få till alibit. Han skulle knappt kunna hunnit med mordet och hem.

Ringen tog han med sig som ett minne...

Den är väl gömd.
Har du missat SD:s "slutplädering" som han inte fick hålla och tog därför via brev till tingsrätten i stället?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
-Sd,s dator 23:34: Åkl, påstår Sd säger han inte gjort något med datorn 23:34 ca. Fel. Har sagt att jag troligen öppnar datorn då.

-Datortider: Ej belyst tillräckligt av Åkl, eller försvar. Vi vet att Googla synkar filer mot "molnet"med oregelbunda mellanrum., och att filer man tillfälligt jobbar i synkas mycket ofta (ca, varje sekund). Filer synkas också vid speciella tillfällen som vid uppstart och nedstängning. Google vill att alla enheter (telefon dator etc) ska ha information om vilken version som är den senaste. Ca, 20:25 skickar Sd ett meddelande till Lw om att dsgens jobb är klart. Larmsysten på kontoret och Goola maps styrker. 20:29 synkar Google maps filer (tilläggsprotokoll 2 sid 93). Detta torde vara när datorn slogs ihop till viloläge. Sedan finns lite loggfiler i datorn från när jag mailat mm. 23:32 kommer ett mail. Omedelbart efter det har Google upptäckt att datorn är uppkopplad igen och att filer synkas 23:34. (Tilläggsprotokoll 2 sid 96) samt att det flikar som var öppna 20:29 uppdateras. Slutsatsen är att mailet 23:32 får mig att öppna datorn just under den tid Åkl säger att mordet inträffat.

Den kommer självklart till HR, om inte Åsa lägger ner innan dess.

(Om man ska vara riktigt petig så är det kursiverade ovan inte helt korrekt, rent tekniskt. Det korrekta är att webbsidan laddas via cacheminnet och det är det som ger 23.34-spåren i cachehistoriken. Värre är dock att IT-forensikern svamlade i sin okunskap och drog till med "Okänd kommunikation ...". I stället borde han alltså skrivit "webbsida laddas/uppdateras")
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-06-26 kl. 23:01.
Citera
2020-06-26, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Om hennes beteende skulle uppfylla kriterierna för bli mördad så kan jag med handen på hjärtat säga att halva min arbetsplats skulle vara både mördad och begraven idag.

Folk mördar ju mer sällan arbetskamrater, om det blir olidligt byter man jobb vanligtvis. Dina arbetskamraterkanske inte är lika jobbiga i privatlivet? För mig verkar det stört så in i helvete att hon kräver av SD att han ska se till attHD ska flytta någon annanstans. Samtidigt har hon något slags adoptionsintervju med UWs nya fru. Hon går in hos UW mitt i natten när MH är där och sedan är hon helt förstörd, gråter och beklagar sig, "går sönder" då UW därefter vill ha tillbaka nyckeln hon hade kvar.
Man skulle ju önska att hon stannat upp och försökt betrakta sig själv och situationer hon satte sig i som tredje person så hon kanske sett hur orimligt hon ställde till för sig ibland.

Tror du för fem öre att LW skulle betett sig mot HD och MH som hon gjorde om hon inte hade känt till att de var något sköra med sina bakgrunder av depression, cancerbehandling och MH gått i terapi då hon tidigare tagit sig ur någon sekt? Det är ingen "stark och självständig" människa som så medvetet väljer sköra människor att härja med. Fult som satan är det men inte starkt alls.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-26 kl. 22:57.
Citera
2020-06-26, 22:54
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Folk mördar ju mer sällan arbetskamrater, om det blir olidligt byter man jobb vanligtvis. Dina arbetskamraterkanske inte är lika jobbiga i privatlivet? För mig verkar det stört så in i helvete att hon kräver av SD att han ska se till attHD ska flytta någon annanstans. Samtidigt har hon något slags adoptionsintervju med UWs nya fru. Hon går in hos UW mitt i natten när MH är där och sedan är hon helt förstörd, gråter och beklagar sig, "går sönder" då UW därefter vill ha tillbaka nyckeln hon hade kvar.
Man skulle ju önska att hon stannat upp och försökt betrakta sig själv och situationer hon satte sig i som tredje person så hon kanske sett hur orimligt hon ställde till för sig ibland.

Ändå lite förbryllande att inte fler sa upp bekantskapen med LW om hon nu var så infernaliskt jobbig.
De enda som gjort det, som jag kan komma på på rak arm, är SD, JG och HD.
Av vilka SD blockat henne men ändå fortsatte att umgås med henne, helt enligt den fina nedbrytande principen kall/varm.
JG gick ju på SDs fint och blockade henne på riktigt.
HD hade ju uppenbara skäl att tycka illa om henne - men fortsatte otroligt nog att ha varma känslor för sin otrogne man/fd.
Citera
2020-06-26, 23:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Om uppgifterna som "S*llen" lämnade stämmer så var det väl dessutom HD som konfronterade LW med otroheten, det var alltså inte någon "öppen" och "ärlig" LW som lättade sitt hjärta.
Det är bra att du tar upp det.
Många i tråden har försökt göra gällande att LW sprang till HD och skvallrade.
Det har tidigare framkommit att det var HD som gick till LW för att få veta sanningen.
Vad hennes man SD säger verkar hon inte alls ha litat på, med all rätt.

Hur kan hon fortsätta att umgås med SD?
Tror hon att han ska förändra sig efter att han har mördat LW?
Eller accepterar hon att ständigt utsättas för lögner?
LW var knappast den sista SD var otrogen med.
Citera
2020-06-26, 23:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Samtidigt har hon något slags adoptionsintervju med UWs nya fru. Hon går in hos UW mitt i natten när MH är där och sedan är hon helt förstörd, gråter och beklagar sig, "går sönder" då UW därefter vill ha tillbaka nyckeln hon hade kvar.

Tror du för fem öre att LW skulle betett sig mot HD och MH som hon gjorde om hon inte hade känt till att de var något sköra med sina bakgrunder av depression, cancerbehandling och MH gått i terapi då hon tidigare tagit sig ur någon sekt? Det är ingen "stark och självständig" människa som så medvetet väljer sköra människor att härja med. Fult som satan är det men inte starkt alls.
Det tar lång tid att bli av med sekttänkande.
Sektmänniskor är svårt störda lång tid efter att de har lämnat en sekt.
Malin är ett typexempel på det.

Kanske var LW orolig för sina barn när de utsattes för MH.
Med tanke på hur MH sedan reagerade när hon offentligt berättade om barnens problem sedan MH kom in i deras liv så är det uppenbart att LW hade fog för sin rädsla.
Citera
2020-06-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Hmmm 🤔 så du har inte läst FUP? Men ändå väljer du att haka på glorian och snoris. Anmärkningsvärt att du som har så mycket åsikter om allt och alla inte bemödar sig om att läsa på INNAN du vräker ur dig.

Det ovannämnda skribenter lägger upp är ofta förvrängda och urklippta detaljer tagna ur sitt sammanhang för att passa deras agenda.

Ursäkta off topic, men nu läcker och pyser topplocket.

Det är fruktansvärt att läsa dessa omdömeslösa uttalanden dag efter dag, vilkas syfte är att svärta ner en mördad kvinna.

Varför ger ni oss inte förslag på gärningsperson?
För det första: Jag behöver inte "haka på" nån på Flashback öht, utan står helt för mig själv.
För det andra verkar det som att du inte läste vad jag skrev, utan du rekommenderade mig att läsa FUP (de citaten som presenteras här i tråden om LW:s spermatrosor och hur hennes arbetsledare uppfattade henne m fl tråkiga sidor av LW, räcker för att jag helst avstår) för att bättre förstå. Missade du helt vad jag skrev? Citat: "att LW inte levde ett bra utan ett klandervärt liv, det har framgått av många andra källor."
...många andra källor.. Det betyder just andra källor än FUP

Ang det jag fetade i din text:
Tror inte att det ligger så mycket självtillfredställelse i att svärta ned LW så att det skulle vara orsak till att man vill ge en mer heltäckande bild av LW än den som vissa försöker föra fram här i tråden: en aktiv och vacker bullbakande trebarnsmamma. LW var betydligt mer än så -tyvärr.

Redan för länge sen rekommenderade jag trådföljare att välja att försöka leva sitt liv så att om man råkar bli mördad, ens barn och/eller föräldrar slipper känna post mortem-skam mitt i all sorg efter mordet.

Att LW:s liv blir utfläkt beror delvis på att man inte funnit varken mördare eller motiv ännu. Då blir det snaskigt, inte minst hennes eftermäle.
Citera
2020-06-26, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Hmmm 🤔 så du har inte läst FUP? Men ändå väljer du att haka på glorian och snoris. Anmärkningsvärt att du som har så mycket åsikter om allt och alla inte bemödar sig om att läsa på INNAN du vräker ur dig.

Det ovannämnda skribenter lägger upp är ofta förvrängda och urklippta detaljer tagna ur sitt sammanhang för att passa deras agenda.

Ursäkta off topic, men nu läcker och pyser topplocket.

Det är fruktansvärt att läsa dessa omdömeslösa uttalanden dag efter dag, vilkas syfte är att svärta ner en mördad kvinna.

Varför ger ni oss inte förslag på gärningsperson?

KJ - varför ljuger han om ligget med LW? Var han rädd att vännen MgL skulle få veta att han satt på dennes flickvän?

MgL - flickvännen bedrog honom med såväl SD som med vännen KJ, vänskapen med KJ var mer värd?

PJ - tänker han verkligen att LW är som Snövit, eller låtsas han i förhör, detta han menar sägshär på Flashback kanske han tänkt i någon utsträckning. Han kände ju inte LW så väl ändå men uttrycker att hon inte är ett "luder". "Hon är absolut inte sådan" .... eller låg "ludret" med alla utom honom? Varför vill han understryka om hur ren han tyckte LW var i kontrast med vad andra skriver på Flashback, polisen kan ju säkert se vad han skrivit och vad andra skrivit? En del kan ju bli svartsjuka utan att ha haft någon djupare relation med personen till vilken de har något begär.

JH - känner ej till någon specifik konflikt mellan honom och LW men sägs haett hetsigt humör om man påpekar fel han gör i lösa mystar och liknande. Kanske han fått klartför sig att LW fortfarande hade något med SD, och dessutom kanske pikat honom en gång för mycket om mystlösning? JH ska varit i Västerås när LW försvann. Enligt vittnet K*nn*t N*lsson så hade JH initialt sagt fel dag när de begav sig till Norge, JH hade korrigerat sig själv efteråt men KN uppfattar att det var en lögn (kan ju förvisso handlat om något annat, ifall det var en lögn)?

Där är ju tre vise män som jag tror skulle vara värt från polis och åklagarw att höra lite närmre. Luktar lite räv under en ullfäll om dem.
Citera
2020-06-26, 23:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
För det första: Jag behöver inte "haka på" nån på Flashback öht, utan står helt för mig själv.
För det andra verkar det som att du inte läste vad jag skrev, utan du rekommenderade mig att läsa FUP (de citaten som presenteras här i tråden om LW:s spermatrosor och hur hennes arbetsledare uppfattade henne m fl tråkiga sidor av LW, räcker för att jag helst avstår) för att bättre förstå. Missade du helt vad jag skrev? Citat: "att LW inte levde ett bra utan ett klandervärt liv, det har framgått av många andra källor."
...många andra källor.. Det betyder just andra källor än FUP

Ang det jag fetade i din text:
Tror inte att det ligger så mycket självtillfredställelse i att svärta ned LW så att det skulle vara orsak till att man vill ge en mer heltäckande bild av LW än den som vissa försöker föra fram här i tråden: en aktiv och vacker bullbakande trebarnsmamma. LW var betydligt mer än så -tyvärr.

Redan för länge sen rekommenderade jag trådföljare att välja att försöka leva sitt liv så att om man råkar bli mördad, ens barn och/eller föräldrar slipper känna post mortem-skam mitt i all sorg efter mordet.

Att LW:s liv blir utfläkt beror delvis på att man inte funnit varken mördare eller motiv ännu. Då blir det snaskigt, inte minst hennes eftermäle.

Det fetade:
Vem har sagt det?
LW var väl en människa med fel och brister som alla andra.
Men hon hade även, som jag förstått det, många positiva sidor och egenskaper, kanske fler än de flesta.

Tillägg angående fetning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Har du missat SD:s "slutplädering" som han inte fick hålla och tog därför via brev till tingsrätten i stället?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Den kommer självklart till HR, om inte Åsa lägger ner innan dess.

(Om man ska vara riktigt petig så är det kursiverade ovan inte helt korrekt, rent tekniskt. Det korrekta är att webbsidan laddas via cacheminnet och det är det som ger 23.34-spåren i cachehistoriken. Värre är dock att IT-forensikern svamlade i sin okunskap och drog till med "Okänd kommunikation ...". I stället borde han alltså skrivit "webbsida laddas/uppdateras")

Jag tror att åklagarna Å & T lägger ner det här mordfallet så småningom när de inser att dom inte längre kommer någon vart med MGM efter som MGM har ju ett alibi för mordkvällen 14/5 2018 klockan: 23:34:16 - 23:34:17.

Jag anser att det faktiskt finns en möjlighet till att kunna lösa detta mordfallet på BO:et om man först och främst avskriver MGM som GM och sedan helt och hållet riktar in sig på MVM och huvamannen sålunda tror jag att detta mordfallet kommer att få sin lösning.

Mvh/@JokerMannen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det tar lång tid att bli av med sekttänkande.
Sektmänniskor är svårt störda lång tid efter att de har lämnat en sekt.
Malin är ett typexempel på det.

Kanske var LW orolig för sina barn när de utsattes för MH.
Med tanke på hur MH sedan reagerade när hon offentligt berättade om barnens problem sedan MH kom in i deras liv så är det uppenbart att LW hade fog för sin rädsla.

Trams. Det du försöker argumenteranu är som humor på låg nivå... LW körde i diket med ungarna i bilen när hon glodde i luren samtidigt som hon körde. Där hade UW fog för sin orosanmälan till soc. Utöver det att hon hade lämnat ungar ensamma hemma om nätterna när hon var ute och cachade. MH kunde ju åtminstone visa ånger över det hon skrev, den förmågan visade väl inte LW i just något sammanhang?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in