2020-06-26, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tack! Tar med det.
Kan ju se dina inlägg också, i profilen. Letar bakåt. Inte så svårt.
KjellMoss skrev interessante betraktninger her:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Jeg redigerte og skrev flere tillegg her:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2020-06-26, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Noen i tråden skrev at det finnes en avkjørsel på Brekkeveien (på et sted på Brekkeveien etter der Irenes observasjon var) slik at man kan kjøre videre (hvis man ikke fortsetter til enden av Brekkeveien).

De kan ha hatt andre grunner til å kjøre inn Brekkeveien. Som feks planlagt bytte av bil et sted der eller eventuelt et opphold på en eiendom.

Vet noen av dere om den avkjørselen er mellom Irenes observasjonssted og Gro Eriksens obstervasjonssted (ca 950 meter fra Irenes observasjonssted i Brekkeveien), eller om den avkjørselen i Brekkeveien er etter Gro Eriksens observasjonssted av den røde BMW-bilen?

Gros observasjon var noen få minutter etter Irenes observasjon. Jeg tror at det ble sagt i videointervjuet av Gro:
https://www.tv2.no/v/1574034/

Hvis avkjørselen er mellom de to observasjonsstedene, har bilen trolig ikke kjørt inn på den nevnte avkjørselen i løpet av det tidsvinduet som er mellom de to observasjonene.

Etter hva jeg kan skjønne så er den første observasjonen av bilen ca ved Ås tannklinikk (Br.veien 7c), mens den andre observasjonen er omtrent ved Maxbo (Br.veien 19). Om du tar en kikk på kartet ser du at det er flere muligheter til å kjøre gjennom boligfeltene og tilbake ut på Rv 152. Men er også mye blindveier.
Citera
2020-06-26, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.Ventress
Etter hva jeg kan skjønne så er den første observasjonen av bilen ca ved Ås tannklinikk (Br.veien 7c), mens den andre observasjonen er omtrent ved Maxbo (Br.veien 19). Om du tar en kikk på kartet ser du at det er flere muligheter til å kjøre gjennom boligfeltene og tilbake ut på Rv 152. Men er også mye blindveier.
Takk! :-) Finnes slike muligheter på et punkt etter den 2. observasjonen (Gros observasjon)?
Citera
2020-06-26, 17:08
Medlem
Citat:
Takk! :-) Jeg tror at det meste er samlet i dette innlegget:
og litt om fiskerne her:

Fuglefotografen: Han ser av datomerkingen på kameraet sitt at han tok bilder den 29. oktober mellom klokken 10.30 og 12.00 – to dager før forsvinningen. Han mener at det er høyst sannsynlig at det var denne dagen han så de tre fiskerne.
Dette kan kanskje bety at fiskerne var der for å observere AEs bevegelser på morgenen/formiddagen. Jeg tror at det sto i en artikkel at både AE og TH hadde faste rutiner slik at man "kunne stille klokken etter de".

Vitne nr 1 som så fiskerne sa: og hvor kort det er fra bryggen til huset. – Det er ikke sånn at du ikke ser huset i det hele tatt i oktober. Du ser ikke så godt som nå, når trærne ikke har blader, men du kan se noe, sier han og peker mot ekteparet Hagens hus).
Jeg mener at dette er viktig. Noen i diskusjonen mente at man ikke kan observere huset fra det stedet. Men dette vitnet er tydelig på at man kan se noe av huset fra det stedet.
Og: Fiskerne hadde med seg et stort kamera med stativ og lang telelinse.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse

Det er i orden for meg om du til Tv2 nevner teorier som jeg skrev, hvis du tror at det kan være interessant.

Absolut, tar med dina teorier .. och skriver att de samstämmer med mina.
Citera
2020-06-26, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jo nå kom jeg på det, det kom vel et tips her om at TH hadde truet AE med våpen til å underskrive ektepakten, og dette skjedde på kvitfjell og med andre investorer til stede.
Det lyder da helt vildt, om andre investorer skulle acceptere at en kvinde blev truet med våben til at underskrive en ægtepagt. Det har de jo ikke nogen interesse i. Hvis det er sandt, så er det virkelig nogle grove banditter i habitter!
Citera
2020-06-26, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Det lyder da helt vildt, om andre investorer skulle acceptere at en kvinde blev truet med våben til at underskrive en ægtepagt. Det har de jo ikke nogen interesse i. Hvis det er sandt, så er det virkelig nogle grove banditter i habitter!

Det var to andre der, den ene er medeier i et av TH`s selskap og den andre husker jeg ikke hvem var.
Citera
2020-06-26, 17:30
Medlem
Citat:
Det var to andre der, den ene er medeier i et av TH`s selskap og den andre husker jeg ikke hvem var.
Uanset hvordan det er foregået, så har advokaten sagt, at han ikke har medvirket til at lave den, altså at den er forfalsket.
Kan det være dét AEH har truet med at afsløre? At hun ville skilles og sige at ægtepagten fra 93 var forfalsket? Er det, og skilsmisse, motiv for drab?
Citera
2020-06-26, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Absolut, tar med dina teorier .. och skriver att de samstämmer med mina.
Takk! :-) Hvis Tv2 velger å publisere noe av det som du sender til Tv2 i en artikkel eller i en video eller i et tv-program, hadde det også vært lurt om media i Sverige hadde publisert informasjon om det samme i tilfelle noen i Sverige har sett noen av de mennene og den røde BMW x3 m.m.

Feks etter at Tv2 eventuelt publiserer dette, kunne en avis i Sverige hente informasjon fra Tv2s publisering og be publikum i Sverige om å komme med informasjon dersom de har observert menn eller biler som kan stemme med observasjonene i saken.
Citera
2020-06-26, 17:35
Medlem
Citat:
KjellMoss skrev interessante betraktninger her:
Jeg redigerte og skrev flere tillegg her:

Jag är nu klar med formen och sammanfattningen av det mest relevanta.
Har också skrivit hur din teori är ..
och mitt intryck som stämmer med det.
Nu återstår att kontakta TV 2, kanske ska vänta en stund för att se att inget saknas.
Senast i morgon går det iväg!
Återkommer.
Citera
2020-06-26, 17:36
Medlem
Citat:
Jo nå kom jeg på det, det kom vel et tips her om at TH hadde truet AE med våpen til å underskrive ektepakten, og dette skjedde på kvitfjell og med andre investorer til stede.

Var kommer detta ifrån?
Finns anledning att betrakta tipset som verklighetsförankrat?
Har du något spår?
Citera
2020-06-26, 17:39
Medlem
Citat:
Takk! :-) Hvis Tv2 velger å publisere noe av det som du sender til Tv2 i en artikkel eller i en video eller i et tv-program, hadde det også vært lurt om media i Sverige hadde publisert informasjon om det samme i tilfelle noen i Sverige har sett noen av de mennene og den røde BMW x3 m.m.

Feks etter at Tv2 eventuelt publiserer dette, kunne en avis i Sverige hente informasjon fra Tv2s publisering og be publikum i Sverige om å komme med informasjon dersom de har observert menn eller biler som kan stemme med observasjonene i saken.

Ska skriva det i tillägg! Kommer att kontakta TV2 i Stockholm också, per telefon.
Råkar dessutom ha några kontakter där. Hur de ställer sig vet jag inte.
Citera
2020-06-26, 17:41
Medlem
Citat:
Takk! :-) Finnes slike muligheter på et punkt etter den 2. observasjonen (Gros observasjon)?
Rett etter den andre observasjon er det en avkjøring, Søråsveien, som ville vært det mest hensiktsmessige valget om man vil ut på Rv 152 igjen. Litt usikker på nøyaktig hvor dama sto da hun så bilen, men hun burde nesten ha sett om bilen tok denne avkjøringa. Hvis bilen ikke svingte av her, men fortsatte videre på Brekkeveien, vil den likevel ha kunnet kjøre inn andre småveier i boligfeltet og tråklet seg tilbake til sentrum igjen. Men det blir veldig kronglete altså. Da kan den like greit ha snudd å kjørt samme vei tilbake.

Man bør vel egentlig ha god lokalkunnskap eller gps for å kjøre rundt i området der, uansett hvilken rute man velger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in