2020-06-26, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Vintersportsted. OL i 1994 på Lillehammer - Utforrennet gikk på Kvitfjell. Ligger noen mil nord for Lillehammer.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kvitfjell
Tak, det er virkelig interessant. Det peger igen tilbage til 1993.

Høsten 1993, midt under oppkjøringen til O-L, falt livet sammen for Tom Hagen. årevis med råkjør til alle døgnets tider ble toppet med problemer på det personlige planet. Hagen ble i praksis handlingslammet. Men han kunne ikke legge seg ned før Lillehammer-OL. For mye stod eller falt med ham. Som en robot fullførte han løpet.
Etter de olympiske leker falt Lillehammer-området ned i en dyp depresjon. Dermed ble Tom Hagen rammet også økonomisk. Eiendommene i Lillehammer ble stående tomme. På Kvitfjell Hotell var det ingen gjester, og lokale håndverkere stod på døra med regninger etter byggingen. I Lillestrøm gav de 40.000 kvadratmeterne med næringsbygg brukbare inntekter, men store tomteområder lå og bandt kapital.
Ingen banker ville gi lån mot pant i tomter. Bankkrisen lå ennå friskt i minne. Samtidig surret ryktene om Tom Hagens mislykkede Lillehammersatsing, og om personlige problemer. Tom Hagen holdt rett og slett på å gå likviditetskonkurs.
- Det var som en gribbefest, sier Tom Hagen i dag. - Jeg var rett og slett for sliten til å ordne med lån, og hadde ikke fått finansiert noe da ryktene begynte å gå. Det endte med at jeg måtte selge 260 mål på Brånåsen til Selmer, for å få inn likvider og vise at vi hadde verdier. Tenk Brånåsen, selve indrefileten på Romerike. Vi hadde hatt 200 millioner kroner mer i dag om vi ikke hadde solgt.
Salget ble uansett det siste han gjorde på lang tid. Han gav en ny daglig leder ordre om å gjøre minst mulig til han kom tilbake, og dro i "indre eksil" for å bli frisk.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

VE stopper hos TH og GHH overtager pladsen som daglig leder i 1993 og skal de to første år "gøre mindst muligt" indtil TH er tilbage igen.
Ægtepagten udfærdiges i 1993.
Det er muligvis også hændelser fra 1993 som ex-svogeren hentyder til (?), samt rygter om utroskab.
TH og børnene afhøres om ægteskablige problemer fra denne periode.

2018: GHH stopper efter 25 år fordi han oplevede de havde "faglige uenigheder og der blev en del ændringer". VE kommer tilbage og overtager hans plads (?). AEH forsvinder.

Politiet har været optaget af ægtepagten, ægteskabsproblemerne og gør nu aktive søg og afhør i Kvitfjell bl.a. om konflikter.
Hvordan hænger de forretningsmæssige problemer sammen med de ægteskabslige fra denne tid? og hvorfor/hvordan skulle det have betydning 25 år senere, i en sådan grad at AEH må forsvinde?
Citera
2020-06-26, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Opprinnelig postet av Kornblomst 28 01 2019.

Tviler.
Han klarte å unnslippe 3 personer.
Og nå har de utført en av de vanskeligste sakene politiet har hatt..
Høres ut som noen kriminelle i narkotika miljøet
Citera
2020-06-26, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Tak, det er virkelig interessant. Det peger igen tilbage til 1993.

Høsten 1993, midt under oppkjøringen til O-L, falt livet sammen for Tom Hagen. årevis med råkjør til alle døgnets tider ble toppet med problemer på det personlige planet. Hagen ble i praksis handlingslammet. Men han kunne ikke legge seg ned før Lillehammer-OL. For mye stod eller falt med ham. Som en robot fullførte han løpet.
Etter de olympiske leker falt Lillehammer-området ned i en dyp depresjon. Dermed ble Tom Hagen rammet også økonomisk. Eiendommene i Lillehammer ble stående tomme. På Kvitfjell Hotell var det ingen gjester, og lokale håndverkere stod på døra med regninger etter byggingen. I Lillestrøm gav de 40.000 kvadratmeterne med næringsbygg brukbare inntekter, men store tomteområder lå og bandt kapital.
Ingen banker ville gi lån mot pant i tomter. Bankkrisen lå ennå friskt i minne. Samtidig surret ryktene om Tom Hagens mislykkede Lillehammersatsing, og om personlige problemer. Tom Hagen holdt rett og slett på å gå likviditetskonkurs.
- Det var som en gribbefest, sier Tom Hagen i dag. - Jeg var rett og slett for sliten til å ordne med lån, og hadde ikke fått finansiert noe da ryktene begynte å gå. Det endte med at jeg måtte selge 260 mål på Brånåsen til Selmer, for å få inn likvider og vise at vi hadde verdier. Tenk Brånåsen, selve indrefileten på Romerike. Vi hadde hatt 200 millioner kroner mer i dag om vi ikke hadde solgt.
Salget ble uansett det siste han gjorde på lang tid. Han gav en ny daglig leder ordre om å gjøre minst mulig til han kom tilbake, og dro i "indre eksil" for å bli frisk.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

VE stopper hos TH og GHH overtager pladsen som daglig leder i 1993 og skal de to første år "gøre mindst muligt" indtil TH er tilbage igen.
Ægtepagten udfærdiges i 1993.
Det er muligvis også hændelser fra 1993 som ex-svogeren hentyder til (?), samt rygter om utroskab.
TH og børnene afhøres om ægteskablige problemer fra denne periode.

2018: GHH stopper efter 25 år fordi han oplevede de havde "faglige uenigheder og der blev en del ændringer". VE kommer tilbage og overtager hans plads (?). AEH forsvinder.

Politiet har været optaget af ægtepagten, ægteskabsproblemerne og gør nu aktive søg og afhør i Kvitfjell bl.a. om konflikter.
Hvordan hænger de forretningsmæssige problemer sammen med de ægteskabslige fra denne tid? og hvorfor/hvordan skulle det have betydning 25 år senere, i en sådan grad at AEH må forsvinde?
Jeg vet ikke hva de leter etter. Men noe som har blitt nevnt før i tråden er Gardermoen-utbyggingen som ble vedtatt i 1992. Det at flyplassen havnet såpass langt nord hadde mye å si for trafikken på TH's eiendommer. Hadde den havnet på Hurum så ville de fått langt mindre besøk. https://no.wikipedia.org/wiki/Oslo_lufthavn_(Gardermoen)#Lokaliseringsdebatt
Jan Wiborg var iferd med å stikke kjepper i hjulene på Gardermoen-planene, og han døde: https://no.wikipedia.org/wiki/Wiborg-saken
Det er mye mystisk med dette dødsfallet: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/j4gee/ny-bok-om-wiborgsaken-overbevist-om-at-varsleren-jan-wiborg-ble-drept
Jeg syns dette er svært interessant, da det å evt. ta livet av Wiborg var en svært avansert operasjon orkestrert av noen med stor makt, der profesjonelle ble innleid, som må ha kostet mye penger og som innbefattet at både politi og rettssystem måtte spille med på den offisielle historien.
Jeg tror også at profesjonelle har blitt innleid i denne saken, og det er så mye rart som foregår at det virker som en massiv, forvirrende dekkoperasjon som jeg tviler på at TH står bak alene.
Senast redigerad av Ariel70 2020-06-26 kl. 14:56.
Citera
2020-06-26, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Inte somnat än ...
Du kan sända dem som du vill, PM kan man bara använda efter 50 inlägg + 30 dagar.
Då må det bli här.
Glömt inte om du har något om den röda bilen ..Ä det annars tillåtet att man tar med andras relevanta inlägg?

Hörs i morgon!
Takk! :-)
Jeg har ikke fått laget sammenstilling av relevante innlegg ennå. Jeg tror at det er i orden å ta med utdrag fra andres relevante innlegg.
I spoiler her, skrev jeg noe som kanskje kan være aktuelt i forbindelse med kontakt med Tv2:
Citera
2020-06-26, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! :-)
Jeg har ikke fått laget sammenstilling av relevante innlegg ennå. Jeg tror at det er i orden å ta med utdrag fra andres relevante innlegg.
I spoiler her, skrev jeg noe som kanskje kan være aktuelt i forbindelse med kontakt med Tv2:

Tack! Tar med det.
Kan ju se dina inlägg också, i profilen. Letar bakåt. Inte så svårt.
Citera
2020-06-26, 15:20
Medlem
Hvorfor er ikke F S*eve omtalt noe særlig på denne tråden?
Finansmiljøer har da alltid hatt sterk kobling mot diverse nettverk
Citera
2020-06-26, 15:32
Medlem
Citat:
Tack! Tar med det.
Kan ju se dina inlägg också, i profilen. Letar bakåt. Inte så svårt.
Takk! :-) Jeg tror at det meste er samlet i dette innlegget:
og litt om fiskerne her:

Fuglefotografen: Han ser av datomerkingen på kameraet sitt at han tok bilder den 29. oktober mellom klokken 10.30 og 12.00 – to dager før forsvinningen. Han mener at det er høyst sannsynlig at det var denne dagen han så de tre fiskerne.
Dette kan kanskje bety at fiskerne var der for å observere AEs bevegelser på morgenen/formiddagen. Jeg tror at det sto i en artikkel at både AE og TH hadde faste rutiner slik at man "kunne stille klokken etter de".

Vitne nr 1 som så fiskerne sa: og hvor kort det er fra bryggen til huset. – Det er ikke sånn at du ikke ser huset i det hele tatt i oktober. Du ser ikke så godt som nå, når trærne ikke har blader, men du kan se noe, sier han og peker mot ekteparet Hagens hus).
Jeg mener at dette er viktig. Noen i diskusjonen mente at man ikke kan observere huset fra det stedet. Men dette vitnet er tydelig på at man kan se noe av huset fra det stedet.
Og: Fiskerne hadde med seg et stort kamera med stativ og lang telelinse.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse

Det er i orden for meg om du til Tv2 nevner teorier som jeg skrev, hvis du tror at det kan være interessant.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-26 kl. 16:09.
Citera
2020-06-26, 15:48
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
Hvorfor er ikke F S*eve omtalt noe særlig på denne tråden?
Finansmiljøer har da alltid hatt sterk kobling mot diverse nettverk
Takk!
Jeg har nevnt ham noen ganger, likeså et par andre brukere.
Ingen særlig respons på tråden noen av gangene.

Teori:
Med fokus på ham, kommer man fort inn på økonomiske og regnskapsmessige forhold.
Anta at ca 10 % av befolkningen kan lese regnskap. Resten melder pass. Da blir det få som skriver.

Videre forstå at selv om man av Kapital anses å være god for kr. 1 milliard, så er det vesentlige bundet i bedrifter som med pågående virksomhet. Istedet har vi på tråden en håndfull brukere har gjentatt 150 ganger at TH har 1 til 2 milliarder «på konto».

Det er lettere på tråden å skrive 120 ganger at TH er narsisist og psykopat, hisse seg opp over innholdet i ektepakter, og konkludere med at TH «må» være GM.

Jeg utelukker ikke at TH har en rolle i forsvinningen/drapet i denne merkelige saken. Men savner et klarere motivbilde. Dersom løsningen ligger hos TH og/eller de tre voksne barna, tror jeg ikke man kommer utenom det delvis gjennomførte generasjonsskifte.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-06-26 kl. 15:53.
Citera
2020-06-26, 15:59
Medlem
Citat:
Vet man mer om den som äger bilen?
Jeg har ikke funnet noe spesielt eller relevant.
Citera
2020-06-26, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Det ser ud som, at politiet koncentrer sin efterforskning omkring Kvitfjell-miljøet. Er der nogen der har adgang til artiklerne, eller ved hvad det drejer sig om?
https://www.rb.no/nye-folk-i-hagen-avhor-politiet-er-interessert-i-konfliktene/s/5-43-1333842

Sitter ikke på link nå men TH har vært i rettsak med en annen eiendomsbaron og investor i kvitfjell, ellers er både idrettsstjerner og tvilsomme aktører aktive i hyttebransjen i kvitfjell.

Og TEH er vel også aktiv i kvitfjell.
Citera
2020-06-26, 16:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Et synspunkt står mye sterkere med en gjennomtenkt teori bak.
Jeg håper noen tar utfordringen
Hypotesen din er bygget på opplysninger som er bekreftet i media.
Det som er gjennomgående med disse opplysningen, er at disse forteller om de pårørende til AEH. Bortsett fra elektrikeren, som vi har fått vite ringte til AEH uten å få svar og lønnsansvarlig, som snakket med AEH om morgenen på forsvinningsdagen.

Ellers har vi ikke fått bekreftet detaljer om andre MGM, som f.eks. kunne hatt et hevnmotiv, eller kriminelle som kunne vært i stand til å drepe/kidnappe en gammel dame.
Det eneste vi har fått vite ang kriminelle moduskandidater, er at det er utenkelig at noen av disse ville synke så lavt, at de noensinne ville brukt Sprox-sko fra Spar kjøp. I tillegg mener mange at ingen ville ha drept/kidnappet en gammel dame, fordi det gir lav status blant kriminelle. Penger er ikke et godt nok motiv, og 10 millioner ville isåfall vært altfor lite.

Vi har altså ingen telefonlogg o.l. som viser f.eks. D*vid T*ska sine bevegelser den dagen, hvem han ringte eller sendte SMS til. Vi vet ikke om DT eller noen andre har alibi.
Det blir derfor helt meningsløst å lage en detaljert hypotese basert på at DT m.fl. er GM.

Mange ser det som svært sannsynlig at TH har drept AEH, etter et 50 års ekteskap. Med eller uten barnas hjelp. Men hjelp er de fleste enig i at han må ha fått, fordi TH har alibi.
Det betyr at THs medhjelpere ikke er avhengig av (høy eller lav) status, og det må også bety at man mener at hvis man vokser opp med en gjerrig og kontrollerende far, så blir man en slags zombieaktig karakter, uten egen vilje og tankekraft - at man er litt død allerede liksom.

Derfor ser vi her i tråden at de fleste hypoteser spinner rundt familien. De fleste hypotesene involverer TH, med eller uten barna.
Det som er gjennomgående er at samtlige familiemedlemmer blir mer eller mindre mistenkliggjort, og jeg tror at en årsak til at spekulasjonene snurrer rundt familien, er fordi vi mangler opplysninger om andre utenfor familien. Så spekulasjonene strekker seg til; Hva med VE?, ... kontordamen?, ... Paretosaken eller ... DT? Og mange andre.

Men hypotesene stopper der, for det finnes ingen oppgitte klokkeslett eller opplysninger om manglende alibi osv., ift andre MGM.
Forsåvidt så finnes det lite opplysninger om familien også, men det finnes noen, og siden drapsofferet veldig ofte har en relasjon til gjerningsmannen(e), opplever vi at det ikke er så mange andre MGM å velge mellom.

Likevel er det én viktig faktaopplysning i saken, nemlig at offeret er gift med en milliardær, og det gjør at kidnappingshypotesen står sterkt. Kanskje helt til det motsatte er bevist.
Senast redigerad av Havhest 2020-06-26 kl. 16:12.
Citera
2020-06-26, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Jeg vet ikke hva de leter etter. Men noe som har blitt nevnt før i tråden er Gardermoen-utbyggingen som ble vedtatt i 1992. Det at flyplassen havnet såpass langt nord hadde mye å si for trafikken på TH's eiendommer. Hadde den havnet på Hurum så ville de fått langt mindre besøk. https://no.wikipedia.org/wiki/Oslo_lufthavn_(Gardermoen)#Lokaliseringsdebatt
Jan Wiborg var iferd med å stikke kjepper i hjulene på Gardermoen-planene, og han døde: https://no.wikipedia.org/wiki/Wiborg-saken
Det er mye mystisk med dette dødsfallet: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/j4gee/ny-bok-om-wiborgsaken-overbevist-om-at-varsleren-jan-wiborg-ble-drept
Jeg syns dette er svært interessant, da det å evt. ta livet av Wiborg var en svært avansert operasjon orkestrert av noen med stor makt, der profesjonelle ble innleid, som må ha kostet mye penger og som innbefattet at både politi og rettssystem måtte spille med på den offisielle historien.
Jeg tror også at profesjonelle har blitt innleid i denne saken, og det er så mye rart som foregår at det virker som en massiv, forvirrende dekkoperasjon som jeg tviler på at TH står bak alene.

Men hvordan tænker du, at det hænger sammen med AEHs forsvinden 25 år senere? Hvis TH eventuelt har været involveret i noget dybt kriminelt på den tid, skulle han så have fortalt det til AEH? Og hvis hun ville sladre om det, havde hun så ikke gjort det for længe siden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in