2020-06-21, 14:56
Bannlyst
Min syster går på programmet och det har gått ganska bra men idag märkte jag att hon mår dåligt, svettas en hel del osv och hon säger att hon tagit sin helgsdos för tidigt så hon har blivit utan idag.

Blir man så att man svettas, näsan rinner osv efter att ha varit utan endast en dag? Har efter att rådfrågat fått sagt till mig att hon absolut inte ska må så dåligt efter en dag?
Hon har gått på programmet i 3+ år.
Citera
2020-06-21, 18:31
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBG49
Min syster går på programmet och det har gått ganska bra men idag märkte jag att hon mår dåligt, svettas en hel del osv och hon säger att hon tagit sin helgsdos för tidigt så hon har blivit utan idag.

Blir man så att man svettas, näsan rinner osv efter att ha varit utan endast en dag? Har efter att rådfrågat fått sagt till mig att hon absolut inte ska må så dåligt efter en dag?
Hon har gått på programmet i 3+ år.

Jag har aldrig hört om någon som blir dålig redan dagen efter. Buprenorfin har en halveringstid på 20-70 timmar så även om din syster har enormt bra och snabb metabolism så tar det minst 20 timmar innan halva hennes dos har lämnat kroppen och det blir man inte dålig av. Dom flesta brukar börja känna sig dåliga efter två, tre eller fyra dygn.
Citera
2020-06-23, 02:34
Medlem
Fan vad jag har kämpat med att lägga ner båtmissbruket. Var med om en svår olycka så fick rätt höga doser Oxycontin och Oxynorm i ett halvår efter, sen Citodon i åratal tills jag fick en ny läkare som bestämde sig för att Citodon inte var bra för mig, vad hon grundade det på är ett mysterium men 90% Av alla läkare e ju såna.

Så jag vände mig till båt och det funkade fint tills jag efter ett krampanfall bestämde mig för att lägga ner skiten. Fy fan säger jag bara vilket jävla gift Bub e om man blir torsk på det har nog försökt klippa 10-15 gånger men har mått så förjävligt att jag varit tvungen att återgå till det.

Men nu har jag ändå lyckats besegra skiten, åt in mig på en potent ssri antidepressiv maxdos, loperamid lär man ha så att diarréerna inte ska bli alldeles för svåra och ett sömnmedel (ingen Benny) och med lite andra ansträngningar så är jag äntligen drogfri men jag får alltid vara på min vakt.

Föredrar Oxy över Sub i berusningssyfte om jag ska ranka. Utan tvekan så tycker jag att ruset är mycket renare. Fördelarna med bub är ju att det är billigare och och ruset varar längre men är fes-ljummet i jämförelse med H eller Oxy.

Det jag kanske hatar mest med bubba är den där förbannade blockaden som släpar efter i en vecka eller t.o.m. längre ibland. Hur som ville bara säga att det går att fimpa buben. Ni som haft det körigt med det, testa ät in er på en antidepressiv nån månad innan ni ska klippa.
Citera
2020-06-23, 10:50
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resentment
Fan vad jag har kämpat med att lägga ner båtmissbruket. Var med om en svår olycka så fick rätt höga doser Oxycontin och Oxynorm i ett halvår efter, sen Citodon i åratal tills jag fick en ny läkare som bestämde sig för att Citodon inte var bra för mig, vad hon grundade det på är ett mysterium men 90% Av alla läkare e ju såna.

Så jag vände mig till båt och det funkade fint tills jag efter ett krampanfall bestämde mig för att lägga ner skiten. Fy fan säger jag bara vilket jävla gift Bub e om man blir torsk på det har nog försökt klippa 10-15 gånger men har mått så förjävligt att jag varit tvungen att återgå till det.

Men nu har jag ändå lyckats besegra skiten, åt in mig på en potent ssri antidepressiv maxdos, loperamid lär man ha så att diarréerna inte ska bli alldeles för svåra och ett sömnmedel (ingen Benny) och med lite andra ansträngningar så är jag äntligen drogfri men jag får alltid vara på min vakt.

Föredrar Oxy över Sub i berusningssyfte om jag ska ranka. Utan tvekan så tycker jag att ruset är mycket renare. Fördelarna med bub är ju att det är billigare och och ruset varar längre men är fes-ljummet i jämförelse med H eller Oxy.

Det jag kanske hatar mest med bubba är den där förbannade blockaden som släpar efter i en vecka eller t.o.m. längre ibland. Hur som ville bara säga att det går att fimpa buben. Ni som haft det körigt med det, testa ät in er på en antidepressiv nån månad innan ni ska klippa.

Låter för jävla tufft alltså, alla cred till dig och var stark hoppas du klarar att vara ren nu .
Citera
2020-06-24, 02:29
Medlem
FatFreddysCats avatar
Snabb fråga bara: Vad är bäst mot kronisk smärta som tex neuropati? Buprenorfin eller Metadon? Skall nämligen kanske få testa det sistnämnda men kom att tänka på om inte Buprenorfin kan vara ett alternativ med?

Väl mött!
Citera
2020-06-24, 12:32
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatFreddysCat
Snabb fråga bara: Vad är bäst mot kronisk smärta som tex neuropati? Buprenorfin eller Metadon? Skall nämligen kanske få testa det sistnämnda men kom att tänka på om inte Buprenorfin kan vara ett alternativ med?

Väl mött!
en ren gissning är att metadon skulle vara bättre för det ändamålet.
Citera
2020-06-24, 15:07
Medlem
2rs2pures avatar
Om man tar av ett plåster man haft, som inte är slut ännu, kan man applicera det igen utan risk för att det är skadat å de kommer för mkt tex?
Citera
2020-06-26, 11:04
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2rs2pure
Om man tar av ett plåster man haft, som inte är slut ännu, kan man applicera det igen utan risk för att det är skadat å de kommer för mkt tex?

Visste inte ens att det fanns buprenorfin på plåster eller menar du fentanyl?
Citera
2020-06-26, 11:41
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Visste inte ens att det fanns buprenorfin på plåster eller menar du fentanyl?

Finns buprenofin plåster, men tycker dom är värdelösa..
Citera
2020-06-29, 13:18
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Finns buprenofin plåster, men tycker dom är värdelösa..

Okej. Kanske därför att dom ``portionerar ut`` lagom mängd hela tiden. brukar vara så med plåster.
Citera
2020-06-29, 14:41
Medlem
Hej jag undrar om jag som nu fått sub plåster som bytets i gång i veckan för att bli av med mitt 11 åriga tramadol missbruk.
Om jag idag skulle ta några tram skulle subben vara där och slå bort den så att jag inte skulle känna något eller hur funkar det.
Är mest nyfiken. Ska ju inte paja det här när ja fått den chansen med plåster och slippa gå till psyk varje dag och ta en tablett.

Mvh Kastafiores
Citera
2020-06-29, 18:27
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Okej. Kanske därför att dom ``portionerar ut`` lagom mängd hela tiden. brukar vara så med plåster.

Går att tugga dom oxå, men helt värdo på dä sättet oxå..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in