Citat:
Ursprungligen postat av
Frederica
Håller med dig. Jag har under hela den här pandemi eran undrat varför vi inte presenteras data som är högst relevant dvs antalet fall relaterad till testning, eftersom absoluta tal säger inte så mycket. Nu testar man mera generöst och då är det desto viktigare att visa den korrekta ökningen / minskningen. Inte konstigt att WHO skäller ut Sverige pga ökad spridning om inte FHM klarar av att presentera data som visar den korrekta situationen.
Har vi åter anledning att tacka Giesecke, den svenska strategins far ...det är väl han som också är länken mellan WHO och Sverige.
Jag brukar inte tycka att politiker är något att hänga i granen i vanliga fall.
Men när det kommer till denna pandemin, så har jag helt tappat förtroendet för ”expertmyndigheter” såsom WHO och FHM.
Att de andra nordiska länderna har klarat sig så bra, är just för att de fullständigt skitit i vad respektive smittskyddsmyndighet har sagt. De har kört på politiska beslut och det har verkligen varit den rätta vägen.
WHO har ju iofs påtalat vikten av testning och smittspårning, men de har samtidigt sagt och gjort mycket märkliga saker. Framförallt i början av pandemin angående kina osv.
Att de nu visar på fullständig okunskap om frågor dom uttalar sig om blir bara ytterligare ett bevis på det..