Du är förnekare eftersom du säger att folk kan smittas i stor omfattning utan att fara illa, enligt gängse uppfattning i tråden för cirka två månader sedan.
Kolla min posthistorik om du vill bilda dig en uppfattning om mig.
Nej precis, i Norge testar man mer men där har man lite smitta.
Sen juni började har Sverige haft +28107 fall.
Norge har sammanlagt 8788 fall!
Ja, men i sammanhanget så säger WHO att smittspridningen ökar i Sverige eftersom vi har fler positiva fall. Det var det vi diskuterade när du citerade mig.
Nej Tegnell ljuger.
Sverige testar exempel näst minst av grannländer men vi har ändå mest +fall och +döda.
Sverige har exempel 21 gånger fler döda Norge och 7 gånger mer fall.
Jag tror man får skilja mellan förändring och absolut nivå. Tegnell är en lögnare, men även halvsanningar kan ibland innehålla korrekta iakttagelser. Det är för övrigt hans metod, att utifrån korrekta iakttagelser för att ljuga om den generella bilden. Det gäller att inte falla i fällan och börja argumentera mot det korrekta.
Jag tror man får skilja mellan förändring och absolut nivå. Tegnell är en lögnare, men även halvsanningar kan ibland innehålla korrekta iakttagelser. Det är för övrigt hans metod, att utifrån korrekta iakttagelser för att ljuga om den generella bilden. Det gäller att inte falla i fällan och börja argumentera mot det korrekta.
Du får kolla på test/befolkning som sagt, Norge har också ökat sina tester senaste månaderna, dom hittar inte mer smitta för det för det finns inte den stora spridningen som finns i Sverige där vi just hittar mer och mer smitta.
Alltså. Ibland är en apa bara en apa. Ja, Sverige är apan här. De flesta vettiga nationerna har klarat pandemin utmärkt. I Sverige förhärligar man en strategi som man så gärna vill att ska vara rätt. Tyvärr visar allt på att det är fel. Så fel.
Nej precis, i Norge testar man mer men där har man lite smitta.
Sen juni började har Sverige haft +28107 fall.
Norge har sammanlagt 8788 fall!
Men suck sluta bli hård av Norges siffror och läs in det han säger. Ökningen av antalet bekräftade smittade i SVERIGE ökar men det betyder inte att spridningen i SVERIGE nödvändigtvis har ökat.