2020-06-26, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
slam är inte samma som muslim. Islam är en religion, muslim är en som utövar religonen.

Islam är perfekt. Människan är inte det.

Där har du svar på alla dina frågor.

Vad en person gör är hans enskilda handlingar.

.

På vilket sätt är Islam, religionen perfekt?
Varför är inte kristendomen, religionen perfekt? Eller någon annan religion som kom efter Muhammeds tid?
Varför är inte Mormonernas bok giltig? En ny profet lixom, på 1800-talet.
Så nej, det är inte svar på alla mina frågor.
Försöker du spela Allsmäktig, Mr.Know-it-all?
Aj aj, ser inte bra ut
Citera
2020-06-26, 00:53
Medlem
Citat:
Jag vet att jag har rätt angående att du är högerextrem. Att skriva med "haha" i en diskussion bevisar bara att man inte är en person som ska hålla diskussioner.

Typiskt Jimmy Åkesson stil.

Men idiot, läs vad jag skriver i andra trådar innan du gör bort dig ännu mer i dina killgissningar!

Läs vad jag skriver här och sluta haka upp dig på att jag kallade pedofilen för pedofil.
Du har fått andra frågor att svara på nu högre upp Mr.Know-it-all!
Citera
2020-06-26, 00:56
Medlem
Citat:
Det är påvisat att högerextrema tankar och låg IQ har något gemensamt.

Misstänker du är högerextrem.
Googla iq på nazisterna under Nurnberrättegånarna. Knappast låg iq. De flesta låg långt över normalt, vissa inte långt ifrån geninivå. Tror inte ens Steffes regering eller Erdogan/Muhammed Mursi skulle komma nära i en mätning.
Citera
2020-06-26, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
På vilket sätt är Islam, religionen perfekt?
Varför är inte kristendomen, religionen perfekt? Eller någon annan religion som kom efter Muhammeds tid?
Varför är inte Mormonernas bok giltig? En ny profet lixom, på 1800-talet.
Så nej, det är inte svar på alla mina frågor.
Försöker du spela Allsmäktig, Mr.Know-it-all?
Aj aj, ser inte bra ut

Tänker inte dra upp varför islam är perfekt det kan du googla. Du kommer ändå hitta på bortklaringar. Har inte sagt att kristendomen inte är perfekt. Om du läser mina kommentar sen tidigare så skriver jag att kristendom och islam samt judendom är fantastiska.

Vi kommer ingen vart här. Du är bara full av hat. Går inte att föra en normal diskussion om du sitter på så mycket hat.
Citera
2020-06-26, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Googla iq på nazisterna under Nurnberrättegånarna. Knappast låg iq. De flesta låg långt över normalt, vissa inte långt ifrån geninivå. Tror inte ens Steffes regering eller Erdogan/Muhammed Mursi skulle komma nära i en mätning.

Okej.
Citera
2020-06-26, 01:00
Medlem
Citat:
Tänker inte dra upp varför islam är perfekt det kan du googla. Du kommer ändå hitta på bortklaringar. Har inte sagt att kristendomen inte är perfekt. Om du läser mina kommentar sen tidigare så skriver jag att kristendom och islam samt judendom är fantastiska.

Vi kommer ingen vart här. Du är bara full av hat. Går inte att föra en normal diskussion om du sitter på så mycket hat.

Okej, om det är som du påstår så hörs vi inte nå mer.
Se hur länge du kan hålla dig utan att jämföra lika bright igen bara

PS. Bara så att du vet, att kalla något för Perfekt, är Högmod.
Även Gud kallar inte sin religion perfekt, för den är till att testa oss människor. Hade den varit perfekt så hade det varit lätt för oss människor.
Kom igen och kom ihåg; vad den andra stora profeten sa: Det är lättare för en kamel att komma igenom ett nålsöga än för en rik att komma in i Guds rike.
Senast redigerad av Jugosloven 2020-06-26 kl. 01:03.
Citera
2020-06-26, 08:35
Medlem
Citat:
Ja det blir dem. Men vad är skillnad på en tjej som är 13 år gammal gift mot en tjej som är 13 år gammal i väst som super sig full och ligger med andra i stort antal? Många unga tjejer så unga som 14 år gamla som går på antidepressiva, knarkar och super sig fulla.

13 åring gifter sig med en äldre man. 13 åring knullar rundor?

Det finns tjejer som får mens före 10 års ålder. Om man stödjer sharia så stödjer man pedofili. Det går inte att trolla bort. Det finns åldersgränser i Sverige för både sex o alkohol. Knark är förbjudet. Det är konstigt att du inte känner till detta.
Citera
2020-06-26, 10:37
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ja det blir dem. Men vad är skillnad på en tjej som är 13 år gammal gift mot en tjej som är 13 år gammal i väst som super sig full och ligger med andra i stort antal? Många unga tjejer så unga som 14 år gamla som går på antidepressiva, knarkar och super sig fulla.

13 åring gifter sig med en äldre man. 13 åring knullar rundor?
Att "knulla rundor" är aldrig nyttigt för någon människa oavsett ålder, men särskilt för barn är det förstås väldigt skadligt.

Att gifta sig som barn vid 13 år är också skadligt, det är alldeles för ungt. Man är inte vuxen vid 13. En 13-åring är inte mogen att hantera ett äktenskapligt liv.
Citera
2020-06-26, 10:56
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
Okej, om det är som du påstår så hörs vi inte nå mer.
Se hur länge du kan hålla dig utan att jämföra lika bright igen bara

PS. Bara så att du vet, att kalla något för Perfekt, är Högmod.
Även Gud kallar inte sin religion perfekt, för den är till att testa oss människor. Hade den varit perfekt så hade det varit lätt för oss människor.
Kom igen och kom ihåg; vad den andra stora profeten sa: Det är lättare för en kamel att komma igenom ett nålsöga än för en rik att komma in i Guds rike.
Ur Jesu bergspredikan:
"1. När han nu såg folket, gick han upp på berget; och sedan han hade satt sig ned, trädde hans lärjungar fram till honom. 2. Då öppnade han sin mun och undervisade dem och sade: 3. »Saliga äro de som äro fattiga i anden, ty dem hör himmelriket till. 4. Saliga äro de som sörja, ty de skola bliva tröstade. 5. Saliga äro de saktmodiga, ty de skola besitta jorden. 6. Saliga äro de som hungra och törsta efter rättfärdighet, ty de skola bliva mättade. 7. Saliga äro de barmhärtiga, ty dem skall vederfaras barmhärtighet. 8. Saliga äro de renhjärtade, ty de skola se Gud. 9. Saliga äro de fridsamma, ty de skola kallas Guds barn. 10. Saliga äro de som lida förföljelse för rättfärdighets skull, ty dem hör himmelriket till."
Citera
2020-06-26, 11:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Det finns tjejer som får mens före 10 års ålder. Om man stödjer sharia så stödjer man pedofili. Det går inte att trolla bort. Det finns åldersgränser i Sverige för både sex o alkohol. Knark är förbjudet. Det är konstigt att du inte känner till detta.
Sharia= "vägen till vattenkällan"

Vad är "vattenkällan" som vägen går till?

"37På högtidens sista och största dag ställde sig Jesus och ropade: ”Är någon törstig, så kom till mig och drick. 38Den som tror på mig, ur hans inre skall flyta strömmar av levande vatten, som skriften säger.” 39Detta sade han om Anden, som de som trodde på honom skulle få. Ty ännu hade Anden inte kommit, eftersom Je‐sus ännu inte hade blivit förhärligad."
(Johannes 7:37-39)

Vilken är vägen?
" Jesus svarade honom: »Jag är vägen och sanningen och livet; ingen kommer till Fadern utom genom mig." (Johannes 14:6)

Vad är livet?
" Sedan Jesus hade talat detta, lyfte han upp sina ögon mot himmelen och sade: »Fader, stunden är kommen; förhärliga din Son, på det att din Son må förhärliga dig, 2. eftersom du har givit honom makt över allt kött, för att han skall giva evigt liv åt alla dem som du har givit åt honom. 3. Och detta är evigt liv, att de känna dig, den enda sanne Guden, och den du har sänt, Jesus Kristus. 4. Jag har förhärligat dig på jorden, genom att fullborda det verk som du har givit mig att utföra. 5. Och nu, Fader, förhärliga du mig hos dig själv, med den härlighet som jag hade hos dig, förrän världen var till."
(Johannes 17)

Livet är det sista steget. Hur går man då vägen till vattenkällan?

" . »Edra hjärtan vare icke oroliga. Tron på Gud; tron ock på mig. 2. I min Faders hus äro många boningar; om så icke voro, skulle jag nu säga eder att jag går bort för att bereda eder rum. 3. Och om jag än går bort för att bereda eder rum, så skall jag dock komma igen och taga eder till mig; ty jag vill att där jag är, där skolen I ock vara. 4. Och vägen som leder dit jag går, den veten I.» 5. Tomas sade till honom: »Herre, vi veta icke vart du går; huru kunna vi då veta vägen?» 6. Jesus svarade honom: »Jag är vägen och sanningen och livet; ingen kommer till Fadern utom genom mig." (Johannes 14)

Koranen innehåller allt som behövs för att leda människan på Vägen, men liksom Bibeln säger (och även Koranen) är skismerna inom religionen ett test. Tex tar Paulus upp detta i 1 kor 11:

" Ty först och främst hör jag sägas att vid edra församlingsmöten söndringar yppa sig bland eder. Och till en del tror jag att så är. 19. Ty partier måste ju finnas bland eder, för att det skall bliva uppenbart vilka bland eder som hålla provet."

Vägen, tron på Gud och Guds utvalde Smorde- Jesus- Ordet- är ju inte målet utan Vägen. Målet är livet. Som Koranen säger till muslimer:
" DE FRÅGAR dig om ingivelsens Ande. Säg: "Ingivelsens Ande hör till det som är min Herre förbehållet - av [all] kunskap har bara en obetydlig del fallit på er [lott]." (17:85)
Senast redigerad av LadySweden 2020-06-26 kl. 11:39.
Citera
2020-06-26, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos

Men snälla vet du hur mycket incest fall och pedofili fall det sker i Sverige av svenskar?

Visste du om att 10 länder i Europa så är det okej med incest. Frankrike, Belgien mm är en av dem.

Pedofili är inget man pratar om och därför uppmärksammas det inte. Varje fall av pedofili i Sverige har utövats av en svensk person.

Sverige har otroligt tight relation med usa som inte har förbud mot pedofili. En del europeiska länder har sjukt många barn trafficking mm. Låt inte en lag i Sverige förfina situationen.

Tusentals fall sker det i Sverige, hundra tals uppmärksammas dagligen.

Skyll inte på sharia eller en religion. Det är enbart människan som utför detta.

Åldersgräns för alkohol och sex? Och hur många håller sig denna denna åldersgräns?

99% av svenskar har druckit alkohol innan dem var 18. 50% har druckit alkohol redan när dem var 15.

Sex? Du är byxmyndig när du är 15. Hur många har inte haft sex innan 15?

Snälla ska du komma med något så kommer med något som är logiskt.

Vad spelar det för roll om lagen säger något när alla bryter mot det långt innan det är lagligt?

Vi alla vet att om man inte har haft sex innan 18 så är något fel med en. Alla vet att om man inte har druckit alkohol innan 18 så är man utanför.
Senast redigerad av deepwww89 2020-06-26 kl. 11:43.
Citera
2020-06-26, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Sharia= "vägen till vattenkällan"

Vad är "vattenkällan" som vägen går till?

"37På högtidens sista och största dag ställde sig Jesus och ropade: ”Är någon törstig, så kom till mig och drick. 38Den som tror på mig, ur hans inre skall flyta strömmar av levande vatten, som skriften säger.” 39Detta sade han om Anden, som de som trodde på honom skulle få. Ty ännu hade Anden inte kommit, eftersom Je‐sus ännu inte hade blivit förhärligad."
(Johannes 7:37-39)

Vilken är vägen?
"

Bra skrivet min vän! Hat är dessa människor fyllda av och förnekelsen är deras värsta sjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in