Citat:
Ursprungligen postat av
Afrikanos
Det finns tjejer som får mens före 10 års ålder. Om man stödjer sharia så stödjer man pedofili. Det går inte att trolla bort. Det finns åldersgränser i Sverige för både sex o alkohol. Knark är förbjudet. Det är konstigt att du inte känner till detta.
Sharia= "vägen till vattenkällan"
Vad är "vattenkällan" som vägen går till?
"37På högtidens sista och största dag ställde sig Jesus och ropade: ”Är någon törstig, så kom till mig och drick. 38Den som tror på mig, ur hans inre skall flyta strömmar av levande vatten, som skriften säger.” 39Detta sade han om Anden, som de som trodde på honom skulle få. Ty ännu hade Anden inte kommit, eftersom Je‐sus ännu inte hade blivit förhärligad."
(Johannes 7:37-39)
Vilken är vägen?
" Jesus svarade honom: »Jag är vägen och sanningen och livet; ingen kommer till Fadern utom genom mig." (Johannes 14:6)
Vad är livet?
" Sedan Jesus hade talat detta, lyfte han upp sina ögon mot himmelen och sade: »Fader, stunden är kommen; förhärliga din Son, på det att din Son må förhärliga dig, 2. eftersom du har givit honom makt över allt kött, för att han skall giva evigt liv åt alla dem som du har givit åt honom. 3. Och detta är evigt liv, att de känna dig, den enda sanne Guden, och den du har sänt, Jesus Kristus. 4. Jag har förhärligat dig på jorden, genom att fullborda det verk som du har givit mig att utföra. 5. Och nu, Fader, förhärliga du mig hos dig själv, med den härlighet som jag hade hos dig, förrän världen var till."
(Johannes 17)
Livet är det sista steget. Hur går man då vägen till vattenkällan?
" . »Edra hjärtan vare icke oroliga. Tron på Gud; tron ock på mig. 2. I min Faders hus äro många boningar; om så icke voro, skulle jag nu säga eder att jag går bort för att bereda eder rum. 3. Och om jag än går bort för att bereda eder rum, så skall jag dock komma igen och taga eder till mig; ty jag vill att där jag är, där skolen I ock vara. 4. Och vägen som leder dit jag går, den veten I.» 5. Tomas sade till honom: »Herre, vi veta icke vart du går; huru kunna vi då veta vägen?» 6. Jesus svarade honom: »Jag är vägen och sanningen och livet; ingen kommer till Fadern utom genom mig." (Johannes 14)
Koranen innehåller allt som behövs för att leda människan på Vägen, men liksom Bibeln säger (och även Koranen) är skismerna inom religionen ett test. Tex tar Paulus upp detta i 1 kor 11:
" Ty först och främst hör jag sägas att vid edra församlingsmöten söndringar yppa sig bland eder. Och till en del tror jag att så är. 19. Ty partier måste ju finnas bland eder, för att det skall bliva uppenbart vilka bland eder som hålla provet."
Vägen, tron på Gud och Guds utvalde Smorde- Jesus- Ordet- är ju inte målet utan Vägen. Målet är livet. Som Koranen säger till muslimer:
" DE FRÅGAR dig om ingivelsens Ande. Säg: "Ingivelsens Ande hör till det som är min Herre förbehållet - av [all] kunskap har bara en obetydlig del fallit på er [lott]." (17:85)