2020-06-25, 23:15
Medlem
gato12s avatar
Grattis Liverpool, välförtjänt
Citera
2020-06-25, 23:18
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Hade inte platsat på bänken? lol. Saka är en ung spelare för framtiden och han är bland de största talangerna i Europa i sin position, inte konstigt att Klopp drömmer om Saka.

Han har potential men det betyder ju ingenting. Hur många spelare med potential som Arsenal haft senaste 10-15 åren blev faktiskt så bra som de spåddes? Ramsey, Wilshere och Walcott t.ex. stannade ju alla i utvecklingen av olika anledningar. Iwobi hypades ju som bara den... Visst finns det en 5% chans att Saka går hela vägen och är startspelare i landslaget och blir nästa Sterling men kan lika gärna bli en ny Pennant.
Citera
2020-06-25, 23:28
Medlem
Trollfeeders avatar
Grattis Liverpool och framför allt Klopp. Det är en man som jag verkligen unnar framgång!
Citera
2020-06-25, 23:42
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Grattis Liverpool, välförtjänt
Synnerligen välförtjänt, vilken prestation Liverpool har gjort.
Citera
2020-06-26, 00:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Nu kan iaf Liverpool hävda att de är i samma liga som Blackburn och Leicester

Men allvarligt talat så tog Liverpool en välförtjänad titel, och det har ju varit klart sedan januari att det bara var en tidsfråga innan de vann titeln.
Citera
2020-06-26, 00:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Han har potential men det betyder ju ingenting. Hur många spelare med potential som Arsenal haft senaste 10-15 åren blev faktiskt så bra som de spåddes? Ramsey, Wilshere och Walcott t.ex. stannade ju alla i utvecklingen av olika anledningar. Iwobi hypades ju som bara den... Visst finns det en 5% chans att Saka går hela vägen och är startspelare i landslaget och blir nästa Sterling men kan lika gärna bli en ny Pennant.
Det betyder ingenting att unga spelare har potential? Cesc och Ramsey gick det väl inte såååå illa för? Ramsey tror jag hade blivit ännu bättre om det inte vore för att han bröt benet, Walcott var uppenbart överhypad från början och Wilshire var aldrig ansedd som ngn extraordinär talang.

Du skriver: Visst finns det en 5 procents chans att Saka går hela vägen och är startspelare i landslaget och blir nästa Sterling men kan lika gärna bli en ny Pennant.. Motsäger du dig inte själv här?
Senast redigerad av Generalandersson 2020-06-26 kl. 00:19.
Citera
2020-06-26, 00:18
Medlem
EnLitenFryss avatar
Otroligt skönt. En märklig säsong på alla sätt och vis.

Liverpool har haft titeln i egna händer så länge. Vunnit alla dessa små-titlar som WCC på vägen. Sen - en formsvacka och respass i alla cuper, och direkt på det Corona och osäkert om säsongen ens ska spelas klart. Så nära men ändå så långt borta. Och nu, vänta till långt in i juni för att få det helt klart efter en sån här match.

Det var inte titeln jag väntat mig, men jag tar det. Att Liverpool varit bästa laget i år är tveklöst och det har varit en imponerande uppvisning.

Klopp har utvecklat laget och själv utvecklats som jag ser det. För något år sen var Liverpool mest underhållande laget i ligan - det var alltid action oavsett vinst eller förlust. Aldrig tråkigt. I år har det ofta varit väldigt tråkigt. Liverpool är fantastiskt bra men spelar på tvåans växel mest hela tiden. Nöjer sig med uddamålssegern, för ligan är ett maraton och du kan aldrig få mer än 3p från en seger. Så för att spara på spelarna och kunna spela sina favoriter ofta och mycket, har man ändrat från en fotboll som kräver enormt av spelarna till en mindre explosiv, mer kontrollerande fotboll. Det är inte alltid roligt men otroligt effektivt.

Jag hoppas såklart man kan bygga vidare på detta - värva några spelare som vässar det man redan har och breddar truppen. Att Klopp vågar börja rotera lite mer, och att han vågar förändra när man står på toppen så man inte stagnerar. Alla vet hur svårt det är att stapla titlar på varann om man inte är jättefisken i en liten damm (Celtic tex), så det är nu man ska agera. Värva en vänsterback som alternativ till Robbo, värva en ytter som kan vikariera för Mane och Salah, slussa in Elliot, Minamino, låt Origi spela striker etc.

Nu blir det bara att njuta och speja mot framtiden. Se hur 2-5 löser sig och botten. Härligt!
Citera
2020-06-26, 00:24
Medlem
Skarparattarns avatar
Grattis Liverpool! Detta lär man själv aldrig få uppleva som spursare...
Citera
2020-06-26, 00:34
Medlem
Bloodzeeds avatar
https://lastwonatrophy.co.uk/liverpool/league/

Citera
2020-06-26, 01:41
Medlem
Skrev här i augusti att Liverpool skulle vinna i år - hade rätt. Många tvivlade och sa att de skulle sumpa det igen. Nu vann de rättvist - det jag inte förstår är varför ManCity inte presterat så bra som tidigare
Citera
2020-06-26, 01:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Jaha. Inte rätt lag som vann. Men grattis ändå. Någon bör ha koll på Glenn Hysén de närmaste dygnen. Han säger att han ska fira med att bli dunderpackad. När han säger så lär det bli ofantliga mängder alkohol.
Citera
2020-06-26, 02:08
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj
Skrev här i augusti att Liverpool skulle vinna i år - hade rätt. Många tvivlade och sa att de skulle sumpa det igen. Nu vann de rättvist - det jag inte förstår är varför ManCity inte presterat så bra som tidigare
Jag skrev i juli att Liverpool kommer troligen att vinna ligan den här säsongen, och har hållit fast vid det. Man City har haft en svängig säsong, plågad med skador och en dvs åldrande trupp är huvudskälet till varför de inte är jämförbara med hur de var de två föregående säsongerna. Men jag tror City kommer jävligt starkt tillbaka nästa säsong.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-06-26 kl. 02:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in