2020-06-25, 09:24
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edc555
Jag är absolut INTE ute efter något rus!

Vad rekommenderar du för behandling för den sociala fobin?
Exposure therapy,de vill säga att man utsätter sig för det man är rädd för,har också varit i din sits men jag började ta xanor och 3 år senare så hade jag slut på piller en dag och eftersom jag hade ätit de så pass länge så blev jag beroende, vilket alla blir till slut, psykiskt och fysiskt.
Min flickvän hittade mig i duschen,hade fått ett krampa fall när jag duschade och slagit mig ordentligt i huvudet, ryggen, blod överallt och ambulansen hämtade mig.
Måste du börja med benso får du absolut inte äta det flera dagar i veckan och samtidigt som du äter de måste du själv lära dig att kunna vara bland folk.
Sätt dig på bussen med musik i öronen kan vara en bra början eller gå ut o gå korta rundor om de känns bättre.
Vet inte vilken sorts benso som är bättre.
Stesolid är jobbigare och sluta med och håller länge, xanor är starkare och håller kortare men gör det också lättare att få black out

https://imgshare.io/image/N5kS4e
Citera
2020-06-25, 10:01
Medlem
Citat:
Jag har testat Elevanse men jag tycker att Concerta är bättre.
Ok!! Jag åt Concerta i många år men blev bara slirig och huvudvärk. Äter Zoplikon den är typ samma som Stilnoct fast längre halverings tid, och jag har lagt märke till att om jag inte går och lägger mig direkt när jag har tagit den så gör jag underliga saker, pillar sönder grejer som datorer, handlar konstiga saker på internet och har inte ett minne alls vad jag gjort.. Så jag rekommenderar inte att ta Stilnoct när du ska gå ut.
Senast redigerad av DoPeX-C 2020-06-25 kl. 10:13.
Citera
2020-06-25, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Du missförstår mig.
Även om du pratar massor, som du brukar pga din diagnos, så pratar du inte med människor som inte finns.
Stilnoct i vaket tillstånd tenderar att leda till just sånt. Hjärnan går i friläge..
Någon beskrev det som att drömma i vaket tillstånd.
Jag känner väl till adhd. Att du babblar pga din diagnos är något helt annat. Lita på mig!

Jag rekommenderar inte att använda stilnoct som daglugnande men du gör naturligtvis som du vill.

Du har missförstått mig! Jag är INTE psykotisk och har aldrig varit det heller. Jag har INTE varit mer pratig med Stilnoct och jag pratar INTE med mig själv.

Jag borde inte ha nämnt mitt överdrivna babblande i detta sammanhang eftersom du uppenbart missuppfattat mig grovt. Jag har ALLTID pratat överdrivet mycket pga min ADHD.
Citera
2020-06-25, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Exposure therapy,de vill säga att man utsätter sig för det man är rädd för,har också varit i din sits men jag började ta xanor och 3 år senare så hade jag slut på piller en dag och eftersom jag hade ätit de så pass länge så blev jag beroende, vilket alla blir till slut, psykiskt och fysiskt.
Min flickvän hittade mig i duschen,hade fått ett krampa fall när jag duschade och slagit mig ordentligt i huvudet, ryggen, blod överallt och ambulansen hämtade mig.
Måste du börja med benso får du absolut inte äta det flera dagar i veckan och samtidigt som du äter de måste du själv lära dig att kunna vara bland folk.
Sätt dig på bussen med musik i öronen kan vara en bra början eller gå ut o gå korta rundor om de känns bättre.
Vet inte vilken sorts benso som är bättre.
Stesolid är jobbigare och sluta med och håller länge, xanor är starkare och håller kortare men gör det också lättare att få black out

https://imgshare.io/image/N5kS4e

Bara för att DU har DIN erfarenhet så betyder det INTE att det är lika för alla. Du har alltså fel.
Citera
2020-06-26, 07:18
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Du har missförstått mig! Jag är INTE psykotisk och har aldrig varit det heller. Jag har INTE varit mer pratig med Stilnoct och jag pratar INTE med mig själv.

Jag borde inte ha nämnt mitt överdrivna babblande i detta sammanhang eftersom du uppenbart missuppfattat mig grovt. Jag har ALLTID pratat överdrivet mycket pga min ADHD.
Jag säger inte att du ÄR psykotisk, jag förstår att du pratar mycket pga din diagnos.
Det jag säger är att du kan BLI mer eller mindre psykotisk av zolpidem om du tar det utan avsikt att sova.
Kolla zolpidem/stilnocttråden i drogforumet om du inte tror mig.
Hej då! Lycka till!
Citera
2020-06-26, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Jag säger inte att du ÄR psykotisk, jag förstår att du pratar mycket pga din diagnos.
Det jag säger är att du kan BLI mer eller mindre psykotisk av zolpidem om du tar det utan avsikt att sova.
Kolla zolpidem/stilnocttråden i drogforumet om du inte tror mig.
Hej då! Lycka till!

Jag vet att man kan få synhallucinationer av Stilnoct oberoende av när man tar dom, men det har aldrig drabbat mig. Jag har INTE för avsikt att ta Stilnoct dagtid. Har ätit detta läkemedel under flera års tid utan problem.
Citera
2020-06-26, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoPeX-C
Ok!! Jag åt Concerta i många år men blev bara slirig och huvudvärk. Äter Zoplikon den är typ samma som Stilnoct fast längre halverings tid, och jag har lagt märke till att om jag inte går och lägger mig direkt när jag har tagit den så gör jag underliga saker, pillar sönder grejer som datorer, handlar konstiga saker på internet och har inte ett minne alls vad jag gjort.. Så jag rekommenderar inte att ta Stilnoct när du ska gå ut.

Inte hänt mig, men jag har hört talas om att det kan hända.
Citera
2020-06-26, 09:21
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Bara för att DU har DIN erfarenhet så betyder det INTE att det är lika för alla. Du har alltså fel.
Välutvecklat svar, idiot
Vad menar du är fel? Exposure therapy inte är det bästa sättet att bota att vara en folkskygg nolla som inte klarar av att vara nära människor?
Att bensodiazepiner inte är extremt beroendeframkallande?
skit i mina tips då, käka dina sömntabletter och fortsätta leva ditt liv som en loser.
Senast redigerad av uh-huh 2020-06-26 kl. 09:32.
Citera
2020-06-26, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Välutvecklat svar, idiot
Vad menar du är fel? Exposure therapy inte är det bästa sättet att bota att vara en folkskygg nolla som inte klarar av att vara nära människor?
Att bensodiazepiner inte är extremt beroendeframkallande?
skit i mina tips då, käka dina sömntabletter och fortsätta leva ditt liv som en loser.

Tror du på allvar att alla är en losers som dig med dåligt omdöme?! Knappast!

Stilnoct är inte benzo och jag har aldrig utvecklat tolerans trots flera års användning.
Citera
2020-06-26, 19:33
Medlem
Citat:
Tror du på allvar att alla är en losers som dig med dåligt omdöme?! Knappast!

Stilnoct är inte benzo och jag har aldrig utvecklat tolerans trots flera års användning.

Men snälla människa!!

Nu har du ju fått så många svar i tråden där många även svarar ärligt och varnar dig för att använda zolpidem dagtid. Flera personer delar även med sig av sina egna negativa erfarenheter men du bara fortsätter att tjafsa..

Varför ställer du ens frågor när du inte klarar av att höra och sakligt bemöta svar som inte passar dig?!

Antingen trollar du eller är du förståndshandikappad! Oavsett vilket är det helt klart ett missbruksbeteende att äta insomningstabletter dagtid, mot social fobi, när de (enligt vad du själv skriver) är ordinerade mot sömnsvårigheter!
Citera
2020-06-26, 23:32
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Jag vet att man kan få synhallucinationer av Stilnoct oberoende av när man tar dom, men det har aldrig drabbat mig. Jag har INTE för avsikt att ta Stilnoct dagtid. Har ätit detta läkemedel under flera års tid utan problem.
Slipp då. Surpropp!
Citera
2020-06-26, 23:37
Medlem
Citat:
Kan man använda Stilnoct dagtid vid något enstaka tillfälle för social fobi? Jag har medicinen ordinerad för sömn och ska givetvis fortsätta använda den för sömnen.

Jag lider av social fobi som skapar stora hinder i sociala sammanhang. Det drabbar mig extra hårt om jag t ex ska möta någon i ett viktigt sammanhang. För några dagar sedan så hade jag ett extremt viktigt möte och därför tog jag en stilnoct ca 30 minuter före mötet för att försöka dämpa den sociala fobin, för att klara av mötet. Effekten blev att jag kände mig drogad, pratade släpigt, glömde hela tiden vad som sades och detta var för mig INTE önskvärt.

Varför blev det så här? Hur undviker man sådant här? Är det skillnad att använda Stilnoct mot social fobi vid något enstaka tillfälle jämfört med vanlig benzo? Jag menar, Stilnoct är ju en insomningstablett och inte benzo.

Ja, om du är så pass van och vet hur du beter dig på Stilnoct så är det bara att köra på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in