2020-06-25, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Det er veldig spesielt at hun mener å kunne si noe relevant om Futurum-mennene. Bildene av dem er så utydelige at hun umulig kan mene å huske at de likner på de som satt i forsetet på bilen. Hun kan ikke si noe om ganglaget osv heller. Ganske rar ting å ønske å bli avhørt om.

Tror neppe dette er noen som er truet eller bestukket for å vitne. Heller mer mot at det er en raring som ønsker oppmerksomhet eller liknende.
Men det kan være andre likheter, som feks kroppsbygning og høyde på mennene, lue, hette, jakker maske/baklava el.l. osv og fargen på disse.
Citera
2020-06-25, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvor sannsynlig det er, er vel ikke opp til oss å avgjøre mener jeg. Jeg mener at i en så alvorlig sak som denne, så bør politiet etterlyse bil og passasjerer + etterforske på andre måter både med tanke på utelukking og med tanke på om det faktisk var GM + AE som var i den bilen i Ås.

Hvis det hadde vært sannsynelig at bilen hadde hatt noe med saken å gjøre, så hadde de gått ut med etterlysning, det er helt sikkert.
1. Tidspunktet for når den ble sett i Ås stemmer ikke overens. Det var tre timer etterpå, og det tar bare en halvtime å kjøre fra Fjellhamar til Ås.
2. Kidnappere ville ikke latt henne sitte slik så alle kunne se henne, og hun kunne ta kontakt for å be om hjelp. Og hun kunne også se hvor hun hadde blitt kjørt, slik at hun kunne finne tilbake til skjulestedet hvis hun skulle klart å rømme.
3. Tipset var ikke viktig nok til at Irene tok kontakt med en gang, men etter lang tid. Ergo, hun virker usikker.
4. Åsted-Norge-mannen spør i slutten av intervjuet: Hvor sikker er du på at det var Anne du så? Jeg tror jo at det var henne da, det må jeg jo si, jeg gjør jo det, men jeg kan jo ikke garantere noe.

Men politiet har jo etterforsket. Det kan være andre grunner til at de ikke har etterlyst bilen. De kan vite ting som vi ikke hadde trodd at de visste.
Citera
2020-06-25, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, jeg mener det er mye mulig, men etter at opplysningen om avbrutt samtale 09:06 har jeg blitt i tvil om den eldste datteren var med.
Altså, det er samtale med henne som ble avbrutt? Sier hun selv? Virker jo som en logislk/lur ting å si hvis man vil stage en kidnapping og gi et slags sannsynlig tidspunkt for når "kidnapping" skjedde.
Citera
2020-06-25, 22:27
Medlem
Jofs avatar
Tror ni att polisen kommer att kunna lösa detta?

Dom har verkligen ansträngt sig. Men vad jag förstått inte lyckats.
Citera
2020-06-25, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Men det kan være andre likheter, som feks kroppsbygning og høyde på mennene, lue, hette, jakker maske/baklava el.l. osv og fargen på disse.

Det er alt for lite å gå på i forhold til noen hun har sett sittende i en bil i noen få sekunder. Vanskelig å anslå høyde og så videre. Helt usannsynlig at hun faktisk skulle kunne gjenkjenne noe fra bildene i den situasjonen med bilen.

Igjen, veldig spesielt at hun vil avhøres om Futurum-mennene.
Citera
2020-06-25, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hvis det hadde vært sannsynelig at bilen hadde hatt noe med saken å gjøre, så hadde de gått ut med etterlysning, det er helt sikkert.
1. Tidspunktet for når den ble sett i Ås stemmer ikke overens. Det var tre timer etterpå, og det tar bare en halvtime å kjøre fra Fjellhamar til Ås.
2. Kidnappere ville ikke latt henne sitte slik så alle kunne se henne, og hun kunne ta kontakt for å be om hjelp. Og hun kunne også se hvor hun hadde blitt kjørt, slik at hun kunne finne tilbake til skjulestedet hvis hun skulle klart å rømme.
3. Tipset var ikke viktig nok til at Irene tok kontakt med en gang, men etter lang tid. Ergo, hun virker usikker.
4. Åsted-Norge-mannen spør i slutten av intervjuet: Hvor sikker er du på at det var Anne du så? Jeg tror jo at det var henne da, det må jeg jo si, jeg gjør jo det, men jeg kan jo ikke garantere noe.

Men politiet har jo etterforsket. Det kan være andre grunner til at de ikke har etterlyst bilen. De kan vite ting som vi ikke hadde trodd at de visste.
Jeg tror absolutt dette kan være helt eller delvis konstruert minne.

Om det skulle være reelt ; hun kan ha blitt dopet, ligget bevisstløs i baksetet, så våknet stille og forsøkt å agere ergo føreren kræsjer nesten og de blir observert før de klarer sette ny dose eller what ever.

Edit: evt sønn og en datter kler seg ut som "stereotype kidnappere" mens andre datter etterligner og kler seg ut som mor og stager dette for villedning.
Senast redigerad av Billiejean82 2020-06-25 kl. 22:31. Anledning: Tillegg
Citera
2020-06-25, 22:34
Medlem
Legokatts avatar
Tidspunktet for observasjon av den røde bilen kan stemme godt hvis AEH oppholdt seg et sted før de kjørte henne ut av Norge

Ekte kidnappere ville ikke latt henne sitte slik så alle kunne se henne. Tyder på staging av kidnapping
Citera
2020-06-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tror ni att polisen kommer att kunna lösa detta?

Dom har verkligen ansträngt sig. Men vad jag förstått inte lyckats.

Vanskelig å si, GM har iallefall ikke lagt igjen noe gratis til politiet.
Citera
2020-06-25, 22:39
Medlem
Det er jo egentlig synd at ikke de to bilene fikk et lite sammenstøt slik at de hadde blitt nødt til å stoppe og skrive ut skademelding etc. Da hadde nok sjåføren i den hvite bilen også kunnet gitt et signalement av de tre i den røde bilen.
Citera
2020-06-25, 22:39
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Vanskelig å si, GM har iallefall ikke lagt igjen noe gratis til politiet.
Men GISSA! Gjett!
Citera
2020-06-25, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Det betyr vel att han kan pågripes? Om politiet vill. Katt og mus.

Hvis jeg skulle velge mellom å bruke tid på å avkrefte bilsporet eller å risikere å dumme meg ut nok en gang ved å kreve TH fengslet på bakgrunn av et halmstrå fra tingretten , så hadde jeg tatt bilen først.
Citera
2020-06-25, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Men GISSA! Gjett!

Hvor mange alternativer får jeg ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto