2020-06-25, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Ja, og med blankt bensinlokk så den blir enda mer gjenkjennelig, og med den kidnappede godt synlig i baksetet. Og så kjører man inn i Ås sentrum og kjører så dårlig at man nesten kolliderer med en annen bil. Det er slik kidnappere gjør det.
Den røde bilen kan ha vært stjålet eller kan ha vært coatet med en annen farge i perioder og kan ha blitt brukt kun på en kort strekning kun for å villede politiet (for å få politiet til å etterforske nettopp slike røde BMW-biler.) GM kan ha byttet bil flere ganger på strekningen Sloraveien - Ås, og de kan ha byttet bil igjen på Ås før de eventuelt kjørte videre.

Eller bilen kan ha vært lånt (i Norge eller i et annet land) for "prøvekjøring".
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-25 kl. 18:16.
Citera
2020-06-25, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Tom Hagen liker nok den nye kjennelsen dårlig. Og den står. Enn så lenge.

Ja og så ..?
Citera
2020-06-25, 18:19
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Nå må dere søren meg gi dere, introverte TH skulle altså ha betalt tilfeldige folk for å fortelle røverhistorier.
Kan det bli stort verre nå. Finnes det noen relasjon mellom disse kvinnene og familien å, neppe og politiet gidder såklart ikke å sjekke der heller.
Enig. Vil tro TH var vært under konstant overvåking siden hendelsen. At han skulle betale vitner virker lite trolig
Citera
2020-06-25, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Tror de benyttet en bil til å hente AEH i Sl*raveien tilpasset for ikke å vekke oppmerksomhet.

De benyttet en annen bil til å få oppmerksomhet og vitneobservasjoner når de kjørte henne ut av Norge. En rød bil

Ingen virkelige kidnappere ville satt offeret i baksetet på en bil slik at det kunne blitt sett av vitner.

Hvis du mener, at det var AEH i den røde BMW, så er det i din teori børnene der sidder med balaklava på forsædet, mens AEH spiller forskræmt kidnappet på bagsædet i forsøg på at få nogen til at lægge mærke til dem? I så fald mener du så også at det var med vilje at de var ved at køre sammen med en anden bil?
Citera
2020-06-25, 18:23
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Hvordan vet du det, kjenner du mange kidnappere. Jeg er dog enig i at det ikke er et sjakktrekk å velge en slik bil. Men så vet vi veldig lite. Gitt det var kidnappere tror jeg de kvittet seg med AEH så fort de skjønte at TH hadde kontaktet politiet.
De har nok trodd at TH kom til å bli vettskremt og betalt med en gang. Når de skjønte at det ikke ble så enkelt kvitter de seg nok raskt med offeret.
Mest sannsynlig er kidnappere menn fra utlandet, dog muligens med litt hjelp fra en lokalkjent.

Jeg tror derfor de ga opp ideen fort. Når TH gikk til media i juli tenkte de at de tross alt kunne få litt ut av dette noe de også gjorde.10-15 mill. Etter det har de nok lagt saken bak seg.
Passer med tidslinje at de har byttet bil
Citera
2020-06-25, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Ja og så ..?

Det betyr vel att han kan pågripes? Om politiet vill. Katt og mus.
Citera
2020-06-25, 18:30
Medlem
Teori:
Oppførselen til Luemannen og telefonmannen og mennene i den røde BMW-bilen i Ås kan tyde på at de ønsket å bli lagt merke til. De ønsket at det skulle se ut som en kidnapping og de ønsket at politiet skulle tro at motivet var penger.

Hvis det var AE som var i bilen i Ås kl 12.30, så var hun i live på det tidspunktet. Og da var det en bortføring. MEN motivet for bortføringen kan ha vært et planlagt drap.

Men jeg synes at det høres mer sannsynlig ut at motivet var penger.

Det ble ikke funnet video-opptak av Lue- og telefonmannen andre steder eller andre dager. Kan det skyldes at de klærne de hadde på utenfor Futurum ikke var klær som de ellers brukte? Kan de også ha hatt et tilgjort ganglag for anledningen foran kameraene på Futurum?
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-25 kl. 18:39.
Citera
2020-06-25, 18:33
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Hvis du mener, at det var AEH i den røde BMW, så er det i din teori børnene der sidder med balaklava på forsædet, mens AEH spiller forskræmt kidnappet på bagsædet i forsøg på at få nogen til at lægge mærke til dem? I så fald mener du så også at det var med vilje at de var ved at køre sammen med en anden bil?
Det kunne ikke vært barna som kjørte bilen. For å ikke vekke mistanke måtte de bli værende hjemme.
Sjåfører var noen de stolte 100% på. Del av en stor plan for å frakte henne ut
De håpet å få vitneobservasjoner. Lite trolig at noen ville stoppe dem da ingen viste om kidnappingen enda. Spilte rollen litt ekstra i tettbebygde strøk
Lite trolig at virkelige kidnappere ville ha offer i baksetet slik at det kunne bli sett av vitner

Skulle de ha kjørt ut av Norge med AEH uten maske ville det nesten være mer risikabelt
Senast redigerad av Legokatt 2020-06-25 kl. 18:37.
Citera
2020-06-25, 18:37
Medlem
Citat:
Det kunne ikke vært barna som kjørte bilen. For å ikke vekke mistanke måtte de bli værende hjemme.
Sjåfører var noen de stolte 100% på. Del av en stor plan for å frakte henne ut
De håpet å få vitneobservasjoner. Lite trolig at noen ville stoppe dem da ingen viste om kidnappingen enda. Spilte rollen litt ekstra i tettbebygde strøk
Lite trolig at virkelige kidnappere ville ha offer i baksetet slik at det kunne bli sett av vitner

Så hvis du tæller alle medvirkende i din teori med fra børn, børnebørn, ægtefæller, chauffører, naboer og andre i Australien hun har omgang med, hvor mange er så med i dette plot?
Citera
2020-06-25, 18:41
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Så hvis du tæller alle medvirkende i din teori med fra børn, børnebørn, ægtefæller, chauffører, naboer og andre i Australien hun har omgang med, hvor mange er så med i dette plot?
Jeg har hverken nevnt at barnebarn, naboer eller at noen i Australia er med på plottet.
Citera
2020-06-25, 18:45
Medlem
Citat:
Jeg har hverken nevnt at barnebarn, naboer eller at noen i Australia er med på plottet.
På halloween kan man kanskje betale noen (eventbyrå/skuespillere) greit for "pop up" rollespill av forskjellig art uten at man forklarer formål og dermed sitter disse i etterkant med skjegget i postkassa 🤣
Citera
2020-06-25, 18:46
Medlem
Citat:
Der er lavet en dansk podcast om sagen, der er foreløbig 2 afsnit (ved ikke hvornår de næste kommer):
https://jyllands-posten.dk/podcast/milliardaerfruenderforsvandt/ECE12242709/ny-podcastserie-milliardaerfruen-der-forsvandt-mysteriet-om-anneelisabeth-og-tom-hagen/

Det er en beskrivelse af sagen og interview med bl.a. ekspert i kidnapning og Green.

15 min. inde i første episode siger journalisten, at AEH 9:14 har en samtale med et familiemedlem "som pludselig bliver afbrudt" Jeg ved ikke hvor de har den information fra, at samtalen bliver afbrudt. Har det været fremme før?

Kidnapningseksperten sætter lidt spørgsmålstegn ved politiets håndtering af sagen (eller måske rettere KGFs rådgivning)
Det er nytt for meg. Jeg har ikke hørt noe om at den samtalen skal ha blitt avbrutt. Hvis dette stemmer, så er det viktig informasjon. Hva kan ha vært årsaken til at samtalen ble avbrutt? Kan GM ha stått utenfor huset og brukt et elektronisk apparat (som noen beskrev for lang tid siden i denne diskusjonen) som forårsaket at samtalen ble brutt?

(Jeg leste at 9.14-samtalens varighet var ca 1,5 minutter).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in