2020-06-25, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Det blir jo galt uansett hva TH gjør, hvis han anker så er han ikke samarbeidsvillig og vil nekte politiet å ransake hytta.
Hvis han ikke anker så er er det fordi han er redd for lagmannsretten.

TH hadde ikke innsigelser mot rettens avgjørelse om ransake hytta.

Tror det var at han ble utestengt fra Huset sitt han mislikte mest.

Fremdeles ingenting som knytter TH til hverken en drapshandling eller medvirkning, kun indisier som kan støtte en teori og synsing så langt. + x antall psykopatdiagnoser fra hysteriske kvinnfolk i diverse diskusjonsforum.
Det finnes ikke engang et lik.
Det er alt. Ikke glem det oppi det hele. Man kan ikke utelukke at han er uskyldig, og et grunnleggende prinsipp er at alle er uskyldige inntil det motsatte er bevist, og deretter har vi en domstol som skal ta seg av dømming straffbare handlinger i Norge.

* han ble utestengt fra åstedet for kidnapping eller drap på kona Anne-Elisabeth. fordi det var behov for ytterligere undersøkelser. For å løse saken. I deres felles hjem.

Dette handler ikke om Tom og huset SITT.
Senast redigerad av Karamellis 2020-06-25 kl. 17:45.
Citera
2020-06-25, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Med tanke på det negative som enkelte spekulerer om vitnenes utsagn, så er det ikke merkelig i det hele tatt at noen vitner kvier seg for kontakte politiet for å fortelle om observasjoner som de har hatt. Jeg tenker på både denne saken og andre saker.

Slike spekulasjoner er ødeleggende både for denne saken og for andre saker, ved at det kan føre til at vitner da kan kvie seg enda mer for å kontakte politiet da de kan være redde for å bli mistenkt av noen blant publikum for å ikke snakke sant m.m.

Nå farer du med tullprat igjen.

Hvis disse to vitnene hadde tatt sine egne observasjoner på alvor, at de så en vettskremt kvinne i baksetet på en bil, den ene så attpåtil at sjåføren var iført finlandshette, så hadde de levert en melding til politiet den dagen de gjorde observasjonen.

Da ville observasjonene blitt registrert hos politiet, og ville ha fått politiets fulle oppmerksomhet frem til det ble avklart hvem som kjørte bilen, og hvem kvinnen i baksetet var.

Disse to vitnene står frem samtidig med at det utlyses dusør, og samtidig med at saken ble tatt opp på Åsted Norge.

Det er ingen som har tvunget vitnene til å stå frem. Det er et valg de selv har tatt. Men det er mulig at de har fått noe betaling for å stå frem med tipsene sine. Det ser jeg ikke bort i fra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Det blir jo galt uansett hva TH gjør, hvis han anker så er han ikke samarbeidsvillig og vil nekte politiet å ransake hytta.
Hvis han ikke anker så er er det fordi han er redd for lagmannsretten.

TH hadde ikke innsigelser mot rettens avgjørelse om ransake hytta.

Tror det var at han ble utestengt fra Huset sitt han mislikte mest.

Fremdeles ingenting som knytter TH til hverken en drapshandling eller medvirkning, kun indisier som kan støtte en teori og synsing så langt. + x antall psykopatdiagnoser fra hysteriske kvinnfolk i diverse diskusjonsforum.
Det finnes ikke engang et lik.
Det er alt. Ikke glem det oppi det hele. Man kan ikke utelukke at han er uskyldig, og et grunnleggende prinsipp er at alle er uskyldige inntil det motsatte er bevist, og deretter har vi en domstol som skal ta seg av dømming straffbare handlinger i Norge.

Tom Hagen liker nok den nye kjennelsen dårlig. Og den står. Enn så lenge.
Citera
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Väljer man en RÖD bil att kidnappa någon i?
Tror de benyttet en bil til å hente AEH i Sl*raveien tilpasset for ikke å vekke oppmerksomhet.

De benyttet en annen bil til å få oppmerksomhet og vitneobservasjoner når de kjørte henne ut av Norge. En rød bil

Ingen virkelige kidnappere ville satt offeret i baksetet på en bil slik at det kunne blitt sett av vitner.
Citera
2020-06-25, 17:41
Medlem
Citat:
Är nyfiken på den där bilristningen "var stille" eller hur det stod.Har det framkommit något nytt?

Ikke registrert noe mer om den saken, men lurer også på dette!

Noen som vet hvem sin bil, hvor bilene stod da de ble risset på?
Citera
2020-06-25, 17:45
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigi1981
Såpass grundig planlegging som vi har sett i denne saken kan man ikke utelukke at vi ser en koordinert strategi her nei.

Kjøper iallefall ikke at begge disse vitnene så det de sier de så og samtidig unnlot BEGGE å varsle politi.
Litt av en jobb TH har klart. Betale for vitner

Passer bedre inn i en staget kidnsppingssak synes jeg
Citera
2020-06-25, 17:49
Medlem
Citat:
Hvorfor mener du det?
Troverdige vitner skulle meldt seg i januar 2019.det er en triks om dusør fra Hagen Holden
Citera
2020-06-25, 17:52
Medlem
Ser på nyhetene i dag at politiet vil ikke engang grunngi hvorfor de de ikke har etterforsket den røde bilen. En jobb som trolig bare hadde kostet en brøkdel av resten av etterforskningen. Og folk tror fortsatt ikke politiet har tunellsyn? Det er nesten litt utrolig.

Frem til politiet gidder å sjekke dette tipset har jeg null respekt for de. Og desverre vil dette komme TH til gode for jeg er nok ikke eneste som reagerer på den hovmoden de viser her.

Men det er klart politiet har et gedigent problem hvis det viser seg og ikke være TH, for hvis det ikke er han er det som å leite etter en nål i en høystakke.

Det er etterhvert liten tvil om at politiet har tunellsyn i denne saken, ikke fordi jeg utelukker at TH er gjerningsmannen, men fordi de driter i å sjekke ut alternative teorier.
Citera
2020-06-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Litt av en jobb TH har klart. Betale for vitner

Passer bedre inn i en staget kidnsppingssak synes jeg

Nå må dere søren meg gi dere, introverte TH skulle altså ha betalt tilfeldige folk for å fortelle røverhistorier.
Kan det bli stort verre nå. Finnes det noen relasjon mellom disse kvinnene og familien å, neppe og politiet gidder såklart ikke å sjekke der heller.
Citera
2020-06-25, 17:57
Medlem
Citat:
Med tanke på det negative som enkelte spekulerer om vitnenes utsagn, så er det ikke merkelig i det hele tatt at noen vitner kvier seg for kontakte politiet for å fortelle om observasjoner som de har hatt. Jeg tenker på både denne saken og andre saker.

Slike spekulasjoner er ødeleggende både for denne saken og for andre saker, ved at det kan føre til at vitner da kan kvie seg enda mer for å kontakte politiet da de kan være redde for å bli mistenkt av noen blant publikum for å ikke snakke sant m.m.

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nå farer du med tullprat igjen.

Hvis disse to vitnene hadde tatt sine egne observasjoner på alvor, at de så en vettskremt kvinne i baksetet på en bil, den ene så attpåtil at sjåføren var iført finlandshette, så hadde de levert en melding til politiet den dagen de gjorde observasjonen.

Da ville observasjonene blitt registrert hos politiet, og ville ha fått politiets fulle oppmerksomhet frem til det ble avklart hvem som kjørte bilen, og hvem kvinnen i baksetet var.

Disse to vitnene står frem samtidig med at det utlyses dusør, og samtidig med at saken ble tatt opp på Åsted Norge.

Det er ingen som har tvunget vitnene til å stå frem. Det er et valg de selv har tatt. Men det er mulig at de har fått noe betaling for å stå frem med tipsene sine. Det ser jeg ikke bort i fra.
Jeg tenkte på at andre vitner enn de to kvinnene i Ås kan kvie seg for å gå til politiet med vitneobservasjoner, når de leser om at noen blant publikum spekulerer negativt om vitners observasjoner.

Det første av de to vitnene i Ås kontaktet politiet i januar 2019!

Disse vitneobservasjonene passer kanskje dårlig med dine teorier Kornblomst? Er det derfor du skriver så ekle ting om vitnene i Ås?

Citat:
De behöver inte stå i media. Man kan tipsa polisen anonymt.
Det har du rett i. Anonymt tips er jo en løsning. Jeg vet ikke om politiet alltid legger like stor vekt på anonyme tips som tips som ikke er anonyme.

Noen vitner er kanskje redd for å ikke bli trodd av politiet. Noen vitner kvier seg kanskje for å fortelle politiet om observasjoner fordi de kanskje er redd for at de må stå frem i en fremtidig rettssak (og da er de vel som regel ikke lengre anonyme).
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-25 kl. 18:06.
Citera
2020-06-25, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Tror de benyttet en bil til å hente AEH i Sl*raveien tilpasset for ikke å vekke oppmerksomhet.

De benyttet en annen bil til å få oppmerksomhet og vitneobservasjoner når de kjørte henne ut av Norge. En rød bil

Ingen virkelige kidnappere ville satt offeret i baksetet på en bil slik at det kunne blitt sett av vitner.

Hvordan vet du det, kjenner du mange kidnappere. Jeg er dog enig i at det ikke er et sjakktrekk å velge en slik bil. Men så vet vi veldig lite. Gitt det var kidnappere tror jeg de kvittet seg med AEH så fort de skjønte at TH hadde kontaktet politiet.
De har nok trodd at TH kom til å bli vettskremt og betalt med en gang. Når de skjønte at det ikke ble så enkelt kvitter de seg nok raskt med offeret.
Mest sannsynlig er kidnappere menn fra utlandet, dog muligens med litt hjelp fra en lokalkjent.

Jeg tror derfor de ga opp ideen fort. Når TH gikk til media i juli tenkte de at de tross alt kunne få litt ut av dette noe de også gjorde.10-15 mill. Etter det har de nok lagt saken bak seg.
Citera
2020-06-25, 18:06
Medlem
Citat:
Väljer man en RÖD bil att kidnappa någon i?
Ja, og med blankt bensinlokk så den blir enda mer gjenkjennelig, og med den kidnappede godt synlig i baksetet. Og så kjører man inn i Ås sentrum og kjører så dårlig at man nesten kolliderer med en annen bil. Det er slik kidnappere gjør det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in