Citat:
Ursprungligen postat av
Teevee
Såg precis att Melissa med familj ska vara med i ett avsnitt av Sofias änglar i höst...tårarna bara rinner, det är så påtagligt att Esmeralda inte finns 😔
Det känns som att livet går vidare, Rebecka kommer att få en skandalöst mild dom och ingenting kommer att vara sig likt för stackars Melissa...
FY FAN ALLTSÅ!
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Ja, visst är det hemskt! ...men nu förlorar Melissa ändå lite i min aktning, när hon använder den här hemska händelsen som ett sätt att komma i TV och försöka bli känd... Jag kan inte respektera människor som gör så - och detta gäller även föräldrar som förlorat sina biologiska barn, och ställer upp i alla underhållningsprogram som vill ha dom, sommarpratar o.s.v.. (Att tala om saken i syfte att driva opinion för t.ex. lagändring eller ändrade rutiner hos någon myndighet, i t.ex. nyhets- och samhällsgransknings-program, är såklart en helt annan sak.)
Hon heter inte Melissa.
Och enligt mig är ingen av oss som varit förskonade från att mista ett barn, i position att avgöra vad som är rätt eller fel i en sådan situation.
Dessutom kan de ju lägga ned ”Sofias änglar” helt o hållet isf - alla som är med där har väl genomgått någon slags tragedi om jag förstått det rätt?
Melinda jobbar för upprättelse för E, och för skydd av barn som riskerar att hamna i en liknande situation.
Det sägs väl att all publicitet är bra publicitet, så det kanske är bra att medverka i alla program man kan, för att fler människor ska känna igen än/uppmärksamhet på det hemska som hänt.