2020-06-24, 08:43
Medlem
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Huvudförhandlingarna fortsätter 3:e juli. Ca 2 veckor efter avslutad rättegång brukar domen komma.

Tack!
Citera
2020-06-24, 16:43
Medlem
Har tyvärr varit avstängd 1 månad här. Jag följde denna tråd varje dag och läste varje inlägg. Nu kommer jag inte hinna allt på 1 månad. Kan någon sammanfatta vad som hänt här och utanför av värde? Skulle uppskatta det. Annars är det typ 300 sidor o scrolla..
Citera
2020-06-24, 18:15
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av italrossi
Har tyvärr varit avstängd 1 månad här. Jag följde denna tråd varje dag och läste varje inlägg. Nu kommer jag inte hinna allt på 1 månad. Kan någon sammanfatta vad som hänt här och utanför av värde? Skulle uppskatta det. Annars är det typ 300 sidor o scrolla..

Kan man inte läsa inlägg om man är avstängd?
Citera
2020-06-24, 18:46
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av italrossi
Varför fortsatte du inte att läsa? Det kan man även om man är avstängd, man behöver inte ens vara medlem för att läsa. Det är bara 200 sidor du behöver ta dig igenom, det gör du snabbt.
Citera
2020-06-24, 21:16
Medlem
Går inte att läsa? Behöver va inne på en annan telefon eller dator. Just min ip är den spärrad på. Därför jag inte kunnat läsa.
Citera
2020-06-25, 10:54
Medlem
Såg precis att Melissa med familj ska vara med i ett avsnitt av Sofias änglar i höst...tårarna bara rinner, det är så påtagligt att Esmeralda inte finns 😔

Det känns som att livet går vidare, Rebecka kommer att få en skandalöst mild dom och ingenting kommer att vara sig likt för stackars Melissa...

FY FAN ALLTSÅ!
Citera
2020-06-25, 11:45
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Såg precis att Melissa med familj ska vara med i ett avsnitt av Sofias änglar i höst...tårarna bara rinner, det är så påtagligt att Esmeralda inte finns 😔

Det känns som att livet går vidare, Rebecka kommer att få en skandalöst mild dom och ingenting kommer att vara sig likt för stackars Melissa...

FY FAN ALLTSÅ!

Ja, visst är det hemskt! ...men nu förlorar Melissa ändå lite i min aktning, när hon använder den här hemska händelsen som ett sätt att komma i TV och försöka bli känd... Jag kan inte respektera människor som gör så - och detta gäller även föräldrar som förlorat sina biologiska barn, och ställer upp i alla underhållningsprogram som vill ha dom, sommarpratar o.s.v.. (Att tala om saken i syfte att driva opinion för t.ex. lagändring eller ändrade rutiner hos någon myndighet, i t.ex. nyhets- och samhällsgransknings-program, är såklart en helt annan sak.)
Citera
2020-06-25, 12:07
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, visst är det hemskt! ...men nu förlorar Melissa ändå lite i min aktning, när hon använder den här hemska händelsen som ett sätt att komma i TV och försöka bli känd... Jag kan inte respektera människor som gör så - och detta gäller även föräldrar som förlorat sina biologiska barn, och ställer upp i alla underhållningsprogram som vill ha dom, sommarpratar o.s.v.. (Att tala om saken i syfte att driva opinion för t.ex. lagändring eller ändrade rutiner hos någon myndighet, i t.ex. nyhets- och samhällsgransknings-program, är såklart en helt annan sak.)
Har aldrig sett Sofias änglar, så jag vet inte.. men man kan alltid hoppas att M tar vara på den här chansen att prata juridik, socialtjänst m.m.
Citera
2020-06-25, 14:32
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee

FY FAN ALLTSÅ!

Citat:

Hon heter inte Melissa.

Och enligt mig är ingen av oss som varit förskonade från att mista ett barn, i position att avgöra vad som är rätt eller fel i en sådan situation.

Dessutom kan de ju lägga ned ”Sofias änglar” helt o hållet isf - alla som är med där har väl genomgått någon slags tragedi om jag förstått det rätt?

Melinda jobbar för upprättelse för E, och för skydd av barn som riskerar att hamna i en liknande situation.
Det sägs väl att all publicitet är bra publicitet, så det kanske är bra att medverka i alla program man kan, för att fler människor ska känna igen än/uppmärksamhet på det hemska som hänt.
Citera
2020-06-25, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Hon heter inte Melissa.

Och enligt mig är ingen av oss som varit förskonade från att mista ett barn, i position att avgöra vad som är rätt eller fel i en sådan situation.

Dessutom kan de ju lägga ned ”Sofias änglar” helt o hållet isf - alla som är med där har väl genomgått någon slags tragedi om jag förstått det rätt?

Melinda jobbar för upprättelse för E, och för skydd av barn som riskerar att hamna i en liknande situation.
Det sägs väl att all publicitet är bra publicitet, så det kanske är bra att medverka i alla program man kan, för att fler människor ska känna igen än/uppmärksamhet på det hemska som hänt.

Jag kan bara hålla med dig. Bra svarat!
Citera
2020-06-25, 17:53
Medlem
Mamman är ett gyllene exempel på lögnande, manipulerande psykopat. På en sida i FUP:en så ser man hur hon manipulerar sin farfar att låna ut 10k till "skulder, buuhuu". Några dagar senare ser man hur hon(med största sannolikhet) köper droger för flera tusen av denna summa. Den här människan skulle sälja sitt barn för knark och ljuger så mycket att hon själv tror på sina lögner.

Denna människa ska oavsett straff aldrig få vara i närheten av ett barn igen. Hon och hennes sambo har prioriterat att bli hög före sitt eget barn och hur dem har behandlat ungen har styrts av hur de själva mår. Vid abstinens kom knytnävarna fram, osv. Jävla psykopater!
Citera
2020-06-25, 18:03
Medlem
Citat:

Jag tycker att Melinda är fantastiskt modig och stark som har öppnat upp sitt mest privata för att detta aldrig ska kunna hända igen!

Jag är helt övertygad om att Lex Esmeralda kanske aldrig hade skapats om det inte vore för den massmediala uppståndelsen som uppstod när Melinda blev publik som fosterhemsmamman, i DN intervjun https://www.dn.se/nyheter/sverige/hon-fick-inte-fylla-fyra/

Hennes medverkan i Sofias änglar är nog ett sätt att sprida medvetenhet hos många svenskar, och påminna oss om att vi alla måste ha mer civilkurage!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in