2020-06-18, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Å herre jösses. 🤦🏼‍♀️

Har de kurser i självinsikt i fängelset?

Tror det är bortkastad tid i det här fallet... Herre jösses är verkligen rätt ord.

Är det månne hennes biträde som försöker mjölka staten på lite mer pengar? Att vara hennes advokat verkar ha potential som heltidsjobb.
Citera
2020-06-18, 22:18
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abigaille
Tror det är bortkastad tid i det här fallet... Herre jösses är verkligen rätt ord.

Är det månne hennes biträde som försöker mjölka staten på lite mer pengar? Att vara hennes advokat verkar ha potential som heltidsjobb.

Ja, Oehme o hans ”tänk om det var en olycka? Tänk om det var en olycka?”
Jag förstår att detta är hans jobb, men blir illamående av dessa argument både i detta fall o Bobby-fallet.

Han kan ha Rebecka som enda klient resten av livet (hon lär väl fortsätta försöka få tillbaka barnen så länge hon lever).
Citera
2020-06-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bibbifin
Det står att de överklagat domen gällande barnen o att den rättegången i mamarrätten skulle hållits i våras, men blir i stället efter domen om Esmeralda. Advokaten uttalar sig o säger att mamman kommer att fortsätta att kämpa för barnen.

Ja, just det! Det fanns en artikel om pappan oxå. Om hans dödsfall o att han tagits in akut till psyk då han haft psykotiskt beteende, som behandlande läkare menat kunde vara simulerat. Pappan fick ändock viss medicin innan han fick återvända till häktet. Polisens utredning ska säga mer än kriminalvårdens. De utesluter inte att tjänstefel ligger bakom döden.
Citera
2020-06-19, 01:47
Medlem
outoforders avatar
Är gammal bekant med R och sist vi träffades hängde jag några dagar med henne och hennes dåvarande sambo samt äldsta barnet .det är några år innan flickan föddes. Den personen som då var hennes sambo verkade inte hade några som helst drogproblem och verkade snäll och vettig (samt ingen kriminell bakgrund) och R var inte heller påverkad av något förutom några öl när inte barnet var med .

Något verkar ha blivit jävligt snett sen hon började hänga med P (som jag aldrig träffat men hört talas om) . Har ingen större insyn i det alls och inte haft annat än väldigt sporadisk kontakt . Men den personen jag kände skulle aldrig göra något sådant som skett och har väldigt svårt att se det framför mig . Men kände inte personen i direkt nutid .

Huvudet snurrar över hur sjukt allt det här är.
Senast redigerad av outoforder 2020-06-19 kl. 02:38.
Citera
2020-06-19, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoforder
Är gammal bekant med R och sist vi träffades hängde jag några dagar med henne och hennes dåvarande sambo samt äldsta barnet .det är några år innan flickan föddes. Den personen som då var hennes sambo verkade inte hade några som helst drogproblem och verkade snäll och vettig (samt ingen kriminell bakgrund) och R var inte heller påverkad av något förutom några öl när inte barnet var med .

Något verkar ha blivit jävligt snett sen hon började hänga med P (som jag aldrig träffat men hört talas om) . Har ingen större insyn i det alls och inte haft annat än väldigt sporadisk kontakt . Men den personen jag kände skulle aldrig göra något sådant som skett och har väldigt svårt att se det framför mig . Men kände inte personen i direkt nutid .

Huvudet snurrar över hur sjukt allt det här är.

Förstår att det är svårt att tro att en person som varit en god vän kan bete sig så illa mot sitt barn.
Man tror ju att någon man anser sig god är det på äkta.
Men tyvärr så bedrar skenet mer än man kan ana.
Precis hört om fallet pedofilmamman.
Där har ju vänner och bekanta också sett en snäll och trevlig människa men visar det sig vara en riktig vidrig person.
Innanför dörrarna visar många endast sitt "riktiga jag "
Citera
2020-06-19, 17:36
Medlem
När kommer domen?
Citera
2020-06-21, 17:58
Medlem
Seus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Vi är helt ense om att Esmeraldas föräldrar var olämpliga. Men det är lätt att säga så här i efterhand. Om du skruvar tillbaka klockan till BB där hon först omhändertogs så var det långt ifrån klart att det skulle sluta så här. Socialtjänsten omhändertog ändå, för säkerhets skull, och spelade samtidigt ut alla sina kort. När sedan Esmeralda oväntat kom tillbaka till föräldrarna var socialtjänsten i praktiken utmanövrerade och maktlösa.

Nej, soc omhändertog inte för säkerhets skull där. R och P var kända av dem sedan tidigare iom A. P verkar ha varit drivande i den fosterhemsplaceringen (bla ville P ha ut A ur lghen så att han kunde ha sex med R när han ville, detta meddelade han soc). Soc hade starka misstankar om att R for illa i deras förhållande. Detta förstärkes under förlossningen när P har tagit med sig egen lustgas som han inhalerar och står och slår på Rs säng och kallar henne apa. Vakter måste tillkallas och man blir tvungen att låsa hela avd pga hans hotfulla beteende. Pga allt detta vill soc att R och E följer med till skyddat boende. R säger så att hon inte är intresserad av det utan att soc får ta E och att hon ska vinna tillbaks henne i tingsrätten ist. Soc säger att de inte bara kan ta med sig E utan behöver åka tillbaks till kontoret för att fixa papper, underskrifter osv. När de kommer tillbaks 1h senare har R redan dragit från bb och lämnat E endast iförd en body.

Vet inte riktigt vad soc skulle kunnat gjort annorlunda, R valde ju bort E själv för att få vara med P ist.
Citera
2020-06-23, 07:53
Medlem
http://familjehemsbloggen.se/i-efterdyningarna-av-lilla-hjartat/
Citera
2020-06-23, 16:58
Medlem
Vart ligger mammans journaler från capio, innan hon blev gripen? Hittar dom ej i FUP.
Citera
2020-06-23, 17:34
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baxterboxley
Vart ligger mammans journaler från capio, innan hon blev gripen? Hittar dom ej i FUP.

Lååååångt bak i den på 1300 sidor.
Den kanske går att hitta enklare, men jag scrollar som en galning när jag ska läsa.
Orkar dock inte scrolla enbart för att ta reda på sidnummer, men uppskattningsvis runt sidan 900 eller senare.
Citera
2020-06-23, 23:27
Medlem
Inthemiddles avatar
Vet vi något datum för när domen meddelas?
Citera
2020-06-24, 06:37
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Vet vi något datum för när domen meddelas?
Huvudförhandlingarna fortsätter 3:e juli. Ca 2 veckor efter avslutad rättegång brukar domen komma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in