Citat:
Ursprungligen postat av
Nanastley
Jag tror att jag ska rösta på dom. Såg dom som livsfarliga nazister förra valet. Ser dom som partiet med vettigast värderingar inför nästa val.
Det går undan för dig.
Jag har röstat på AfS i två val och var frälst från första början. Kan man tala om "kärlek vid första ögonkastet" om ett politiskt parti så var det väl lite det det var. Inte som när man gick och slentrianröstade på SD.
Det gamla SDU var det jag själv tyckte var bäst med SD, och jag hoppades väl lite på att Kasselstrand skulle klättra upp i toppen, ge det gamla bunkergänget en match. Nu var det han och de andra som rök i stället.
Kasselstrand är så pass kompetent att det går att bygga ett parti på och omkring honom, men jag skulle gärna se att man knyter fler duktiga politiker till partiledningen. Lokalavdelningar är ett måste; att ge sig in i kommunpolitiken att be om trubbel.
Och just ja — jag vill att Hahne gör comeback efter det lilla klavertrampet i våras. Han är mer anonym i partiet än Kasselstrand, men den som ex. läst den gamla intervjun med honom i DN vet att han är enormt vettig. Var det Björn af Kleen som intervjuade honom?