2020-06-24, 17:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
20000, ja, SD (Gamla SDU).

Jag tror det ser dåligt ut om de inte bygger upp ett vanligt parti och ställer upp i kommunval. Om det skall vara några frifräsare som nu så blir det nog inte mycket bättre än förra valet. De försökte göra en NyD med Bert och Ian och resa runt och hålla tal, men det lyckades inte.
Förhoppningen var väl även att kunna knycka röster från SD. Det såg ljust ut om man gick efter den beställda undersökningen från Sentio angående Sds väljare.
Citera
2020-06-24, 17:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Förhoppningen var väl även att kunna knycka röster från SD. Det såg ljust ut om man gick efter den beställda undersökningen från Sentio angående Sds väljare.

Ja men jag tror folk är konservativa, de vill ha ett riktigt parti med lokalavdelningar och normalt organiserat inte bara en partiledare och några av hans närmsta polare. Låtsas att de startar partiet när det redan finns genom att kalla det att de "lanserar" det och börja verksamheten precis innan valet. Folk genomskådar sådant amerikanskt. Kasselstrand måste släppa det som ett personligt projekt och låta det leva sitt liv som ett riktigt parti som medlemmar kan påverka och utveckla. Jag tror han är rädd att bli bortkuppad som han blev i SD efter att han själv försökte kuppa SD.
Citera
2020-06-24, 18:45
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanastley
Jag tror att jag ska rösta på dom. Såg dom som livsfarliga nazister förra valet. Ser dom som partiet med vettigast värderingar inför nästa val.
Det går undan för dig.

Jag har röstat på AfS i två val och var frälst från första början. Kan man tala om "kärlek vid första ögonkastet" om ett politiskt parti så var det väl lite det det var. Inte som när man gick och slentrianröstade på SD.

Det gamla SDU var det jag själv tyckte var bäst med SD, och jag hoppades väl lite på att Kasselstrand skulle klättra upp i toppen, ge det gamla bunkergänget en match. Nu var det han och de andra som rök i stället.

Kasselstrand är så pass kompetent att det går att bygga ett parti på och omkring honom, men jag skulle gärna se att man knyter fler duktiga politiker till partiledningen. Lokalavdelningar är ett måste; att ge sig in i kommunpolitiken att be om trubbel.

Och just ja — jag vill att Hahne gör comeback efter det lilla klavertrampet i våras. Han är mer anonym i partiet än Kasselstrand, men den som ex. läst den gamla intervjun med honom i DN vet att han är enormt vettig. Var det Björn af Kleen som intervjuade honom?
Citera
2020-06-24, 23:24
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Jag håller med. Eftersom SD blev så stra var dom nästan tvungna att rannsaka sig själv samt börja debatter mer som passar allmänheten. Lite tråkigt men skönt att dom är stora, hoppas afs blir en vågmästarroll nästa val, lite för bra för att vara sant men man kan alltid hoppas.

Vet ej hur många exemplar ni ska ha, men SD är kontrollerad opposition. AfS är det enda partiet som kan verkligen rädda Sverige från att utplånas och bli lik USA/Brasilien/Afghanistan som är multikulturella fiasko stater!
Citera
2020-06-25, 07:03
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Vet ej hur många exemplar ni ska ha, men SD är kontrollerad opposition. AfS är det enda partiet som kan verkligen rädda Sverige från att utplånas och bli lik USA/Brasilien/Afghanistan som är multikulturella fiasko stater!

Jo visst men samtidigt så måste dom ha över fyra procent helst över 50, det är en utopi och tror det blir svårt att tro ba komma över 4
Citera
2020-06-25, 09:39
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Jo visst men samtidigt så måste dom ha över fyra procent helst över 50, det är en utopi och tror det blir svårt att tro ba komma över 4

Det är trots allt det svenska folket som röstar för sitt elände. Men AfS är idag det enda kända partiet som har kompetenta ledare och en parti politik som är trovärdigt och lätt att implementera!
Citera
2020-06-25, 14:43
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Det är trots allt det svenska folket som röstar för sitt elände. Men AfS är idag det enda kända partiet som har kompetenta ledare och en parti politik som är trovärdigt och lätt att implementera!

Tror du dom kommer anpassa sin politik ifall dom blir större än dom är nu?
Citera
2020-06-25, 16:38
Medlem
En yngling från AfS (Alternativ för Sion?) kommer 20 år för sent till kontrajihadtåget och tror han har värsta wallraffscoopet när han gör en supermesig video från en bokhandel i en moské.

https://twitter.com/AfSChristian/status/1275799422086066176

AFS gör allt dom kan för att väcka uppmärksamhet hos potentiella judiska finansiärer.
Senast redigerad av CogInTheZog 2020-06-25 kl. 16:42.
Citera
2020-06-25, 16:40
Medlem
En yngling i AfS (Alternativ för Sion?) kommer 20 år för sent till kontrajihadtåget och tror han har värsta wallraffscoopet när han gör en supermesig video från en bokhandel i en moské.

AFS gör allt dom kan för att väcka uppmärksamhet hos potentiella judiska finansiärer.
Citera
2020-06-25, 16:40
Medlem
Fot.Notens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanastley
Jag tror att jag ska rösta på dom. Såg dom som livsfarliga nazister förra valet. Ser dom som partiet med vettigast värderingar inför nästa val.

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det går undan för dig.

Kasselstrand är så pass kompetent att det går att bygga ett parti på och omkring honom, men jag skulle gärna se att man knyter fler duktiga politiker till partiledningen. Lokalavdelningar är ett måste; att ge sig in i kommunpolitiken att be om trubbel.

Och just ja — jag vill att Hahne gör comeback efter det lilla klavertrampet i våras. Han är mer anonym i partiet än Kasselstrand, men den som ex. läst den gamla intervjun med honom i DN vet att han är enormt vettig. Var det Björn af Kleen som intervjuade honom?

Håller helt med om Hahne. Han talade ju vid vissa torgmöten bl a det i Umeå. Mycket bra !

/ Ingrid
Citera
2020-06-26, 18:23
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CogInTheZog
En yngling i AfS (Alternativ för Sion?) kommer 20 år för sent till kontrajihadtåget och tror han har värsta wallraffscoopet när han gör en supermesig video från en bokhandel i en moské.

Janouch! Flam! Ekeroth! Titta på oss! Är vi inte duktiga gojer? (insert MEMRI-translation)

Pinsamt. Riktigt pinsamt.
Citera
2020-06-26, 18:56
Medlem
Wetterbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CogInTheZog

Jag tycker det är bra gjort! Egna initiativ från unga är kanon! Att tjata om judar eller "sionister" leder ingenvart. AfS har ingen åsikt i Israel/Palestina-frågan och det är ok för mig. Min personliga åsikt är att jag gillar Israel och ser det som en självklarhet med en judisk stat i Mellanöstern med Jerusalem som huvudstad. Men det handlar om att rädda Sverige. Det är därför jag väljer AfS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in