2020-06-25, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg tror ikke at de hadde kunnet unngått å bli fanget på film på et eller flere av kameraene på Futurum ved å gå slik som du beskrev.

Javel? Hvorfor er det ikke flere bilder eller video-opptak av Telefonmannen da?

Da han gikk ut av bildet, så forsvant han. Ikke sett senere.

Så hvis begge gikk motsatt vei, og årsaken til at de gikk der i det hele tatt var for å se om bilen til TH var kommet til parkeringsplassen sin, så hadde ingen av de to behøvd å bli fanget på kamera.

Det finnes ingen andre bilder av disse to enn på dette videopptaket.
Citera
2020-06-25, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg tror ikke at de hadde kunnet unngått å bli fanget på film på et eller flere av kameraene på Futurum ved å gå slik som du beskrev.
Hvorfør man skal i det hele tatt går foran bygget frem og tilbake.det er staging.
Citera
2020-06-25, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommerful90
Uttale seg i saken burde han gjort for lengst så der er vi enige.

Resten orker jeg ikke svare på. Tøv

Tøv? Du anklager jo bistandsadvokaten for å være korrupt!
Citera
2020-06-25, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Hvorfør man skal i det hele tatt går foran bygget frem og tilbake.det er staging.

Ja. Det er staging.

Disse to finnes ikke på andre overvåkningsbilder i det hele tatt.

De må ha kommet til Lørenskog i bil, vist seg foran kameraene på Futurum, og så forsvunnet igjen i bil.

Og de hadde ikke trengt å bli fanget på kameraene ved Futurum heller. Hvis de hadde beveget seg annerledes, og sørget for å unngå kameraene.
Citera
2020-06-25, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Interessant.
Det er kun noen dager før kidnappingen?

Hvem eier bilen? Lettere å finne ut hvis vi hadde hele regnr.?

Edit; Jeg fant hele regnr. Har noen søkt opp hvem som eier bilen?

EDIT2; Vet noen hva sørlandsmannen som misbrukte e-postadressen? Jeg har navnet på han som eier den røde bilen. Hvis det er han samme, så er det ikke tilfeldig. Hittil finner jeg ingen kobling.

Vet man mer om den som äger bilen?
Citera
2020-06-25, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellMoss
De har nok mer tenkt å være smarte ved konkret å skaffe seg tilgang til en typisk Norsk epostadresse, tenker jeg. Nettopp for å gi et inntrykk av at de selv tilhører Norge. Men brevet de skriver inneholder jo en rekke med typisk svensk rettskrivning.

Brevet sin form er jo liksom også laget helt tydelig for å få politiet til å tro at en Norsk person har komponert dette, men kamuflert som en utenlandsk person. Motsatt: Dersom en utenlandsk person ønsker å fremstå som Norsk er Google Translator samt google-søk på tekstformuleringer et veldig godt verktøy, og virker ofte bra selv med oversettelser gjennom flere språk, f.eks.; La oss ta en setning på Norsk og oversette flere ganger.

Fra Norsk til Engelsk: Let's take a sentence in Norwegian and translate several times.

Så, fra Engelsk til Rumensk: Să luăm o propoziție în norvegiană și să traducem de mai multe ori.

Så, fra Rumensk til Bulgarsk: Нека вземем изречение на норвежки и да го преведем няколко пъти.

Fra Bulgarsk til Svensk: Låt oss ta en mening på norska och översätta den flera gånger.

Og fra Svensk tilbake til Norsk: La oss ta en setning på norsk og oversette den flere ganger.

Sluttresultatet er faktisk bedre grammatisk på Norsk enn starten!

Kanskje gjerningsmennene faktisk snakker flytende svensk..?? ;0)

Hvis du bruker Google translate og gjør dette på en rekke så husker Google den første setningen din og ser bort fra alle mellomleddene. Jeg prøvde ut dette selv og fikk ett helt annet resultat når jeg brukte en annen oversetter i mellom. Det er også stor forskjell på resultatet om man går direkte fra f.eks bulgarsk til norsk fremfor svensk til norsk. Din setning på bulgarsk gir meg « La oss gjøre en setning norsk og oversette det et par ganger» på norsk kun når jeg hopper over å gjøre den svensk først. Gjør jeg det i din rekkefølge får jeg samme setning som deg.
Citera
2020-06-25, 12:05
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Å tror at AE har staget sin egen kidnapping er uendelig mer sprø enn å tro TH og flere av barna står bak drap.

Hadde håpet det kom en god teori med så mye hemmelighetskremmeri, men ble bare skuffet.

Bytter man at «AE lever i luksus på en sydhavsøy» med en drapshandling, blir imidlertid en del i teorien forståelig.
Det er ok at du ikke tror at AEH kunne være personen som kunne ha vært med på noe sånt. Noe måtte uansett ha skjedd.
Venner beskrev AEH som bekymret i tiden før hendelsen.

Noe som gjør at denne teorien ikke handler om drap er at de hadde avtalt at TH skulle ringe AEH fra jobben etter ca 1 time. Slik at tidsrommet barna trengte alibi ble kort. Å få TH til å ringe AEH måtte det være AEH selv som fikk han til å gjøre - ikke barna.
Jeg ser heller ikke noe motiv for drap for noen av barna.

Legger man dette til grunn så passer ting sammen og resten av tidslinjen virker logisk. Leser du hele teorien ser du at ting henger sammen.

De faket en kidnapping, hjalp AEH å flykte og la til rette for å få betalt 10 mil EUR. Jeg tror hun lever.

Det er bare å teste hypotesen hvis du ønsker.
Citera
2020-06-25, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Vet man mer om den som äger bilen?

Kan noe poste ett bilde av dette tanklokket?
Hvor ligger denne bilen som vi snakker om?
Finn.no? Farge rød? Kan ikke finne den..
Citera
2020-06-25, 12:11
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det er ok at du ikke tror at AEH kunne være personen som kunne ha vært med på noe sånt. Noe måtte uansett ha skjedd.

Noe som gjør at denne teorien ikke handler om drap er at de hadde avtalt at TH skulle ringe AEH fra jobben etter ca 1 time. Slik at tidsrommet barna trengte alibi ble kort. Å få TH til å ringe AEH måtte det være AEH selv som fikk han til å gjøre - ikke barna.

Legger man dette til grunn så passer ting sammen og resten av tidslinjen virker logisk. Leser du hele teorien ser du at ting henger sammen.

De faket en kidnapping, hjalp AEH å flykte og la til rette for å få betalt 10 mil EUR. Jeg tror hun lever.

jeg skjønner ikke nada av det spammet du gulper opp her,

hvorfor gidde, når man bare kan skille seg fra TH og få masse spenn uansett?

Og rein statistikk, hvor mange 70åringer stager sin egen kidnapping?
sånn historisk? svar:nada
Citera
2020-06-25, 12:15
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
jeg skjønner ikke nada av det spammet du gulper opp her,

hvorfor gidde, når man bare kan skille seg fra TH og få masse spenn uansett?

Og rein statistikk, hvor mange 70åringer stager sin egen kidnapping?
sånn historisk? svar:nada
Det er helt ok at du ikke er enig. Jeg er ikke på forumet for å krangle.

Hadde vært interessant å høre din teori.
Citera
2020-06-25, 12:15
Bannlyst
Citat:

Har du fått heteslag? Kombinert med "hjemmeferiekontor"og drikke fra vinmonopolet?

Skulle det vise seg at eventyret ditt stemmer, så bør hun få en klekkelig regning for politi, advokater osv.
Citera
2020-06-25, 12:20
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Det er helt ok at du ikke er enig. Jeg er ikke på forumet for å krangle.

Hadde vært interessant å høre din teori.

Problemet ditt er at du tror alle er interessert i å lese hva du "tror" eller hva jeg "tror" for den saks skyld.

Det jeg har lyst å snakke om her, er "bevisene" som taler for og imot, ikke svada eventyrhistorier om ditt å datt som er rein synsing.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in