2020-06-25, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Kanskje kidnapperne har brukt en falsk basestasjon for å overvåke familien?

Hypotetisk så kan de to "slettede" anropene vært knyttet opp til en falsk basestasjon, og videre manipulert derfra.

https://infosec.sintef.no/informasjonssikkerhet/2015/03/falske-basestasjoner-hvordan-er-det-mulig/

"Den falske basestasjonen vil prøve å gjøre seg mest mulig attraktiv for å lure mobiltelefonen til å velge den falske framfor en ekte basestasjon. Den enkleste måten å gjøre dette på er rett og slett å ha et sterkere signal enn de andre basestasjonene, noe man kan oppnå ved å være fysisk nærmere telefonen man skal lure. Telefonen vil så forsøke å opprette en kryptert 3G/4G forbindelse med den falske basestasjonen, men denne svarer “beklager, jeg kan ikke kryptere og skjønner ikke 3G – kan vi ikke snakke ukryptert over 2G i stedet?”. En vanlig telefon vil da velge å akseptere forslaget, ettersom det viktigste for den er å få opprettet samtalen. Den falske basestasjonen vil så opprette en ny samtale mot adressaten (B) som mobiltelefonen prøvde å ringe til, og gi seg ut for å være A. Ettersom trafikken mellom den virkelige A og den falske basestasjonen er ukryptert, kan sistnevnte både avlytte samtalen, og sende informasjonen videre til B uten at noen av partene merker at noe er galt. Hvis A sender en SMS, kan den falske basestasjonen velge om melding skal stoppes, sendes videre uendret, eller endres til det ugjenkjennelige."

"En basestasjon kan i dag anskaffes av “hvem som helst” for en overkommelig sum"

"komplett Ericsson basestasjon med radiodel kunne kjøpes brukt for under USD 2000"
Dette er veldig interessant, og det høres ut som en veldig god måte å overvåke på! :-)
Vil politiet kunne finne ut om sms og samtaler på AEs og THs telefoner har gått via en slik falsk basestasjon i perioder i tiden før forsvinningen?

(25.06.20) Barna til AE og TH reagerer på beskrivelsene av mennene i den mye omtalte BWM-en i Ås. De ber nå politiet se mennene i sammenheng med de ukjente mennene utenfor arbeidsplassen til TH.
Hagen-barnas advokat stusser over at politiet har lagt vekk Futurum-mennene. Han er ikke kjent med hva som er begrunnelsen for dette, sier han.
– Etter min oppfatning er det opplagt at observasjonene i Ås aktualiserer disse to på nytt. Det bør lede til nye undersøkelser, sier Kihle.

https://www.tv2.no/nyheter/11514368/
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-25 kl. 07:52.
Citera
2020-06-25, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Jeg er enig i det meste du skriver og det aller beste hadde vært for AEH, barn, barnebarn og øvrige familie at det ikke var TH som hadde gjort dette. Jeg har ingen «stake» i denne saken, men følger med på alle indisier som peker mot TH som mulig GM. Det betyr ikke at jeg er 100% sikker på at han er skyldig eller uskyldig. Det bare virker som det er 2 grupper her. Gruppen som hardnakket mener at politiet er ræva og TH må være uskyldig(TUNNELSYN) og de som mener ut i fra en lang lang rekke indisier og tilfeldigheter mener at TH og mulige andre GM kan være skyldige.

Statistikken taler i mot han i utgangspunktet og hans virkemidler er penger som han tar frem 1,5 år for sent. Han kunne betalt verdens beste etterforskere og utlovet 100-200-300 milioner til den med oppklarende opplysninger i saken. Han kunne betalt 3 av verdens beste på løgndetektor testing til å bevise sin uskyld.(det hadde jeg gjort, og det skal mye til å lure en slikt test.)

Hvorfor lyver VE for politiet og har samtidig forsøkt å implisere en uskyldig tredjepart for å lyve for seg samt unnlatt å forklare seg rundt en leiebil på forsvinningsdagen. Hvorfor gratulerer AEH han med dagen i alle år på FB med dagen i alle år, men ikke i 2018.

Hvorfor «sletter» TH 2 samtaler denne dagen?
Hvorfor avviker hans normale hverdag så mye med akkurat denne dagen?
Hvor er notatbøkene som han alltid bruker og tilfeldigvis mangler i henvendelsene i fra politiet?
Hvorfor gir han inntrykk av ett problemfritt ekteskap som tydeligvis har vært på kanten av sammenbrudd flere ganger. Ikke unormalt i seg selv, men da man kan jo bare si det.

Hvis man er ærlig så er ærligheten enkelt å formidle, men løgner er svært vanskelig å holde styr på.

Jeg begrunner tunellsyn med at politiet har hoppet galant over et tips som kunne vært relevant ( den røde bilen) og som med letthet kunne vært sjekket ut av saken.

Dette med løgnene til VE har jeg ikke fått helt med meg.
At denne dagen avviker fra en normal dag er lett og forstå, de hadde vært på teater kvelden før og gikk seinere til sengs enn på en normal dag.

Klart det at han sletter to samtaler er mistenkelig, men hva kan det være tegn på. Tror du det står i notatbøkene at han har drept kona, hva skulle være vitsen med å gjemme de være tro.

Statistikk på partnerdrao som mest vanlig beror hovedsakelig på drap begått i affekt svært få dreier seg om overlate drap.

Men pr.nå er min reaksjon på at politiet har gjort så lite for å sjekke ut den røde bilen det som plager meg mest.
Citera
2020-06-25, 08:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Kanskje kidnapperne har brukt en falsk basestasjon for å overvåke familien?

Hypotetisk så kan de to "slettede" anropene vært knyttet opp til en falsk basestasjon, og videre manipulert derfra.

https://infosec.sintef.no/informasjonssikkerhet/2015/03/falske-basestasjoner-hvordan-er-det-mulig/

"Den falske basestasjonen vil prøve å gjøre seg mest mulig attraktiv for å lure mobiltelefonen til å velge den falske framfor en ekte basestasjon. Den enkleste måten å gjøre dette på er rett og slett å ha et sterkere signal enn de andre basestasjonene, noe man kan oppnå ved å være fysisk nærmere telefonen man skal lure. Telefonen vil så forsøke å opprette en kryptert 3G/4G forbindelse med den falske basestasjonen, men denne svarer “beklager, jeg kan ikke kryptere og skjønner ikke 3G – kan vi ikke snakke ukryptert over 2G i stedet?”. En vanlig telefon vil da velge å akseptere forslaget, ettersom det viktigste for den er å få opprettet samtalen. Den falske basestasjonen vil så opprette en ny samtale mot adressaten (B) som mobiltelefonen prøvde å ringe til, og gi seg ut for å være A. Ettersom trafikken mellom den virkelige A og den falske basestasjonen er ukryptert, kan sistnevnte både avlytte samtalen, og sende informasjonen videre til B uten at noen av partene merker at noe er galt. Hvis A sender en SMS, kan den falske basestasjonen velge om melding skal stoppes, sendes videre uendret, eller endres til det ugjenkjennelige."

"En basestasjon kan i dag anskaffes av “hvem som helst” for en overkommelig sum"

"komplett Ericsson basestasjon med radiodel kunne kjøpes brukt for under USD 2000"

En basestasjon kan ikke slette en oppringningslogg. Det er TH selv som har slettet disse for at politiet ikke skal finne det ut. Han tenkte litt for kjapt der. Alle drapssaker har sine småfeil, og dette er en av de feilene han har gjordt. Hvis det hadde vært benyttet falsk basestasjon så hadde jo politiet funnet ut av det. Det ville vært "hull" i loggene. Altså logger man ikke finner.
Citera
2020-06-25, 08:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gigi1981
Påfallende med alle de nylig opprettede profilene som dukker opp med innlegg etter innlegg med støtte til TH, politi-kritikk, samt en overdreven interesse for å diskutere røde BMWer og tilfeldige fiskere.
Like påfallende er timingen disse påståtte vitnene dukker opp på. Virker nesten som en koordinert greie for å presse kidnappings-teorien tilbake i spill.
Finnes det i det hele tatt oppegående mennesker som unnlater å varsle politiet hvis man ser en bakbundet dame i en bil med maskerte menn? I mitt hode rimer det rett og slett ikke at BEGGE disse kvinnene unnlot å varsle om det de så.

Det er visst ikke bare i Russland at det finnes trollfabrikker kan det se ut som.
Citera
2020-06-25, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg vet ikke mer enn at det oppsto knute på tråden i ekteskapet våren 2019, og at de nå er separert. Noen snakker om at han er i Australia, men jeg vet ikke sikkert.

Mulig han tar vare på henne i Australia?
Er dette samme personen som ex svogeren som ble intervjuet i podden?
Citera
2020-06-25, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ha-ha.

Strengt tatt, vi har ikke fått noen bekreftelse på at bilen på fiskebryggen er samme bil som skal ha rygget opp mot Sloraveien? I så fall har det gått meg hus forbi.

Om Futurum-mennene, det er nokså spesielt at de begge går og "viser seg frem" foran overvåknings-kameraene?

Til de som tror Futurum-mennene har med "kidnappingen" å gjøre ... hvorfor "viser de seg frem" på denne måten tror dere? De skal jo ha spanet og planlagt så godt. De skal ha fulgt med på hele familien, og da har de vel oppdaget overvåkningskameraene ved Futurum. TH, HHB1 og TEH skal ha tilbrakt mye tid der på jobb.

Strengt tatt, hvis Futurum-mennene spanet på bilen til TH. Hvis de hadde gått andre veien og snudd da de så at bilen til TH ikke var kommet, så hadde de unngått kameraene fullstendig.

Det er noe demonstrativt og overdrevent ved Luemannen, som går frem til THs parkeringsplass og snur.

Det henger uansett ikke i hop.

Enig med det du skriver.

- Ekstra nøkkel vekke
- viste om at TH hadde gammel datamaskin

Kun nærmeste sirkel kan vite dette. Alternativ arbeidere i huset.
Citera
2020-06-25, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ha-ha.

Strengt tatt, vi har ikke fått noen bekreftelse på at bilen på fiskebryggen er samme bil som skal ha rygget opp mot Sloraveien? I så fall har det gått meg hus forbi.

Om Futurum-mennene, det er nokså spesielt at de begge går og "viser seg frem" foran overvåknings-kameraene?

Til de som tror Futurum-mennene har med "kidnappingen" å gjøre ... hvorfor "viser de seg frem" på denne måten tror dere? De skal jo ha spanet og planlagt så godt. De skal ha fulgt med på hele familien, og da har de vel oppdaget overvåkningskameraene ved Futurum. TH, HHB1 og TEH skal ha tilbrakt mye tid der på jobb.

Strengt tatt, hvis Futurum-mennene spanet på bilen til TH. Hvis de hadde gått andre veien og snudd da de så at bilen til TH ikke var kommet, så hadde de unngått kameraene fullstendig.

Det er noe demonstrativt og overdrevent ved Luemannen, som går frem til THs parkeringsplass og snur.

Det henger uansett ikke i hop.
Jeg tror ikke at de hadde kunnet unngått å bli fanget på film på et eller flere av kameraene på Futurum ved å gå slik som du beskrev.
Citera
2020-06-25, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
(25.06.20) Barna til AE og TH reagerer på beskrivelsene av mennene i den mye omtalte BWM-en i Ås. De ber nå politiet se mennene i sammenheng med de ukjente mennene utenfor arbeidsplassen til TH.
Hagen-barnas advokat stusser over at politiet har lagt vekk Futurum-mennene. Han er ikke kjent med hva som er begrunnelsen for dette, sier han.
– Etter min oppfatning er det opplagt at observasjonene i Ås aktualiserer disse to på nytt. Det bør lede til nye undersøkelser, sier Kihle.

https://www.tv2.no/nyheter/11514368/

(4.06.2019) Til VG sier Brøske at de nå mener det er riktig å legge bort jakten på de to mennene. Samtidig er de fortsatt interessert i å komme i kontakt med dem:
– Hvor trygge er dere på denne avgjørelsen?
– Man kan aldri være 100 prosent trygg på det, men per nå mener politiet det er riktig å legge bort dette prosjektet, svarer Brøske til VG.

https://www.hadeland.no/anne-elisabeth-falkevik-hagen/kidnapping/lorenskog-forsvinningen-avlyser-jakt-pa-futurum-mennene/s/5-21-591704
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-25 kl. 09:35.
Citera
2020-06-25, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Bistandsadvokaten har selvfølgelig hverken møtt eller snakket med AEH! Skal dettte faktum forhindre ham å uttale seg i saken? Dette er tøvete. Det verste er likevel at du beskylder ham for å være kjøpt og betalt av TH.

Uttale seg i saken burde han gjort for lengst så der er vi enige.

Resten orker jeg ikke svare på. Tøv
Citera
2020-06-25, 10:47
Medlem
Slettsnokens avatar
Å tror at AE har staget sin egen kidnapping er uendelig mer sprø enn å tro TH og flere av barna står bak drap.

Hadde håpet det kom en god teori med så mye hemmelighetskremmeri, men ble bare skuffet.

Bytter man at «AE lever i luksus på en sydhavsøy» med en drapshandling, blir imidlertid en del i teorien forståelig.
Citera
2020-06-25, 10:48
Medlem
Der er lavet en dansk podcast om sagen, der er foreløbig 2 afsnit (ved ikke hvornår de næste kommer):
https://jyllands-posten.dk/podcast/milliardaerfruenderforsvandt/ECE12242709/ny-podcastserie-milliardaerfruen-der-forsvandt-mysteriet-om-anneelisabeth-og-tom-hagen/

Det er en beskrivelse af sagen og interview med bl.a. ekspert i kidnapning og Green.

15 min. inde i første episode siger journalisten, at AEH 9:14 har en samtale med et familiemedlem "som pludselig bliver afbrudt" Jeg ved ikke hvor de har den information fra, at samtalen bliver afbrudt. Har det været fremme før?

Kidnapningseksperten sætter lidt spørgsmålstegn ved politiets håndtering af sagen (eller måske rettere KGFs rådgivning)
Citera
2020-06-25, 11:36
Bannlyst
Hytta i Biri ligger i Dr*gavegen 438
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här